צבי סופר | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״א 06.05.2021

"אביכם כעת בגן עדן, לומד חסידות עם הרבי" | תיעוד מרגש

תיעוד וידאו מיוחד מביקור ניחום אבלים של משלחת חברי בית דין רבני חב"ד בבית משפחת ר' אריאל צדיק ע"ה שנספה באסון מירון בליל ל"ג בעומר • סגן מזכיר הבי"ד הרב מ"מ גלוכובסקי: "זכיתם שראיתם את אביכם שנתון ומסור למבצעים והתמסר אליהם מכל הלב. עכשיו אתם ממשיכים!" • רבה של חולון הרב יוחנן גוראריה: "אבא שלכם כעת בגן עדן ולומד חסידות עם הרבי"

כפי שדיווחנו כאן ב-COL, משלחת חברי בית דין רבני חב"ד ערכה אמש סבב ביקורי ניחום אבלים בבתי המשפחות בירושלים, היושבות 'שבעה' אחר פטירת יקיריהן, שנספו באסון מירון בליל ל"ג בעומר.

עם חברי המשלחת נמנו הרבנים: סגן מזכיר בית הדין ורבה של קהילת חב"ד ומרכז העיר רחובות הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רבה של חולון הרב אליהו יוחנן גוראריה ורבה של הגבעה הצרפתית בירושלים הרב אברהם מיכאל הלפרין.

הרבנים ביקרו בבית משפחת צדיק, שאיבדה את האב בטרגדיה הנוראה במירון, חסיד חב"ד בגיל 56, הרב אריאל ז"ל, שהיה פעיל במבצעי הקודש של הרבי, במבצע תפילין ובמיוחד בכותל המערבי. אל הביקור בבית משפחת צדיק הצטרף אף רבה של הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ.

הרב אברהם מיכאל הלפרין רבה של הגבעה הצרפתית בירושלים, פתח בדברי ניחומין, וציין ש"אנו לא מבינים מה שקורה בעולם הזה, אין לנו הסבר. אך לקרב קצת לשכל האנושי, כתוב בספרים הקדושים שכל נשמה יש לה תפקיד, ויש נשמות שלא יכולות להשאר מעבר למה שהוקצב להן".

הרב הלפרין ציין את פעולותיו הכבירות של אביהם הרב אריאל ע"ה, שעסק בכל כוחותיו במבצעים הק'. "לא לחינם אמרו רבותינו חז"ל כי "יפה שעה אחת של קורת רוחמ בעולם הבא, מכל חיי העולם הזה", כשהנשמה חוזרת לחיק בוראה את התענוג אי אפשר לשער. ושנזכה מיד ל'הקיצו ורננו שוכני עפר' – והוא בתוכם", סיכם הרב הלפרין.

סגן מזכיר בית הדין ורבה של קהילת חב"ד ומרכז העיר רחובות הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, ניחם והזכיר את המענה של הרבי שפורסם השבוע, על אשה שנפטרה במהלך הכנסת ספר תורה באופן פתאומי, ומשפחת התורמים היתה מאוד שבורה מכך.

הרב גלוכובסקי: "לאחר שהרבי הסביר במכתב שאנו בעלי גבול והבורא הוא אין סוף, ואי אפשר להבין, אך בכל זאת התורה מאפשרת לנו להבין קצת: שער בנפשך אילו דבר כזה היה קורה ברחוב או בין גויים. הבדל עצום שאירוע כזה קורה במקום של קדושה, ובמהלך מצווה כל כך נעלית. הנסתרות לה' אלוקינו."

"בהשגחה פרטית אפשר לומר שספר התורה נכתב כדי שעליית נשמה של אותה אשה תהיה בכזו קדושה וטהרה. אביכם ע"ה נפטר בעיצומה של שמחת רשב"י, והשנמה שלו עולה יחד עם רשב"י".

הרב גלוכובסקי שיתף את בניו של המנוח בסיפורו האישי, כשאביו ע"ה נפטר באורח פתאומי מהתקף לב בגיל צעיר: "הוא הגיע לחודש תשרי לארץ, והיה איתי חודש שלם. 6 שעות לאחר שחזר לטורונטו – הוא נפטר בפתאומיות. הספקתי להגיע בטיסה לסיום סתימת הגולל, והיתה לי תחושה קשה: "חלק ממני כמו נקבר גם כן".

אבל אז פתאום תפסתי, ואמרתי: "אבא! חלק ממך ממשיך לחיות, לחיות דרכי. שאני אלמד ואתפלל, ואעשה מעשים טובים אתה ממשיך לחיות דרכי!"

"הרבי אמר פעם למישהו ששאל על נוסח מצבה לאביו: "מצבה ונוסח זה רק אבן, המצבה האמיתית, היא מצבה חיה, הבנים שעוסקים בתורה ומצוות."

"זכיתם שראיתם את אבא שנתון ומסור למבצעים והתמסר אליהם מכל הלב. עכשיו אתם ממשיכים!"

רבה של חולון הרב אליהו יוחנן גוראריה, סיפר על היהודי הפשוט שהציל משפחה בעת שהסוס והעגלה התדרדרו לתהום מפסגת הר. בשמיים שקלו את המשפחה, יחד עם הסוס והעגלה, ועדיין הכף לא נטתה לטובה. ואז הגיע מלאך והניח גם את ההר עצמו על המאזניים.

"האירוע היה על הר מירון, ההר של רשב"י, הוא זכה שזה אירע על ההר של רשב"י."

הוא שיתף בסיפור מצמרר: "היה בחור בן 19 שנפטר בשבת בישיבה. אבא שלו הלך ברגל להתוועדות עם הרבי, והרבי אמר לו: "הבן שלך נמצא כעת בגן עדן ושומע חסידות מהרבי הריי"צ!"

הרב גוראריה סיכם ואמר בהתרגשות לבני משפחת צדיק: "אבא שלכם כעת בגן עדן ולומד חסידות עם הרבי!"

צפו בוידאו מדברי הניחומין של הרבנים ובצרור תמונות מהניחום.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.