צבי סופר | יום כ"ג אייר ה׳תשפ״א 05.05.2021

ח"כ שיקלי הודיע לבנט שמתנגד לממשלה עם לפיד ומר"צ

ח"כ עמיחי שיקלי הודיע ליו"ר ימינה נפתלי בנט: "מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו" • "התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו שלא נשב עם מר"צ" • ימינה: "ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע בחירות חמישיות"
ח
ח"כ עמיחי שיקלי, ויו"ר ימינה נפתלי בנט

חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה הודיע הבוקר (רביעי) ליו״ר המפלגה נפתלי בנט כי אין בכוונתו לתמוך בממשלת אחדות עם מפלגות השמאל ויאיר לפיד.

במכתב ששיגר לבנט כתב ח"כ שיקלי:

שיקלי הסביר מה עומד מאחורי התנגדותו להקמת ממשלת החרם: “כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון, כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית, אך לא בכל מחיר”.

“אני מתנגד לממשלה המסתמנת בשלושה מישורים: בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו ‘שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה”ל בהאג’.

״התחייבנו ש’לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך’. אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבותינו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה.

“בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?

“בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והבטחונית”.

שקלי הוסיף: “יש לי אמון בטוהר כוונותיך ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך”.

גורמים בימינה הגיבו: “שיקלי מתנגד, אבל לא יצביע נגד ממשלה עם לפיד”.

במפלגת ימינה הגיבו להודעת ח”כ עמיחי שיקלי ולפיה אין בכוונתו לתמוך בהקמת ממשלה עם השמאל.

“מכבדים את עמדת ח”כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב למכתב של ח”כ שיקלי: ”‏יש קונה עולמו בשעה אחת. האמת, קראתי את המכתב הזה עם דמעות התרגשות בעיניים. אמת צרופה ופשוטה. דבר דבור על אופניו. שיח ערכי ישר שכל כך חסר לנו בפוליטיקה. תודה רבה עמיחי. איילת, עכשיו תורך”.

סדקים בגוש השינוי 

מפלגת 'תקווה חדשה', בראשות גדעון סער התכנסה היום והחליטה להמליץ בפני הנשיא ריבלין לקבלת מנדט ההרכבה, דווקא על יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, ולא על נפתלי בנט.

"לאחר ששקלנו את השיקולים השונים", כתב יו"ר המפלגה לנשיא, "הגענו לכלל דעה שלעת הזו נכון להמליץ על ח"כ יאיר לפיד, בהקשר של הניסיון להקמת ממשלת אחדות על פי המתכונת של ממשלת חילופים. זאת בהמשך לשיחות שהתקיימו בנושא זה בין הסיעות בשבועות האחרונים".

"סעיף 13א לחוק יסוד הממשלה מאפשר שמקבל המנדט לא בהכרח יהיה ראש הממשלה הראשון בממשלה כזו", מזכיר סער, ומוסיף: "להבנתנו, המלצה על לפיד בשעה זו עולה בקנה אחד עם מיצוי האפשרות להקמת ממשלת אחדות ושינוי, שאת חיוניותה פירטנו במהלך הבחירות".

 בליכוד פרסמו הודעה, בה הם דורשים מנשיא המדינה ראובן ריבלין לערוך באופן פומבי את התייעצויותיו היום באשר להרכבת הממשלה, במהלכן ייפגש עם בנט ולפיד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.