שלמה מן | יום כ"ב אייר ה׳תשפ״א 04.05.2021

מענדי צדיק בן ה-20: "אבא היה רוצה שתהיה כאן אהבת ישראל"

בשיחה נרחבת עם אתר Ynet, סיפר מענדי צדיק, בנו של הרב אריאל צדיק ז"ל, על ליל האסון במירון ועל ההחלטה של אביו זמן קצר קודם האירוע - שאז נראתה לו בלתי הגיונית אך בדיעבד התבררה ככזו שהצילה את חייו
מענדי צדיק בן ה-20:
צילום: משה מזרחי, ynet

מענדי צדיק, בנו הבכור של הרב אריאל צדיק ז"ל, מהרוגי אסון מירון סיפר בראיון לאתר Ynet על ליל האסון ועל ההחלטה של אביו זמן קצר קודם האירוע, שאז נראתה לו בלתי הגיונית אך בדיעבד התבררה ככזו שהצילה את חייו.

"הייתי עם אבא בהדלקה הגדולה", סיפר מענדי ל-Ynet, "ורבע שעה אחרי שהתחילו הריקודים חבר שלח לי הודעה ושאל אם אני יודע שעושים החייאה באזור שלי. כתבתי לו בחזרה שלא מדובר רק בהחייאה אלא באירוע רב-נפגעים. מכיוון שבהכשרתי אני מגיש עזרה ראשונה, מיד רצתי לעזור לכוחות הביטחון וההצלה שהתחילו להגיע.

"כשהגענו לגשר, במקום שהיה כל הדוחק והבלגן, ראינו מראות מזעזעים", המשיך הבן, "גופות על הרצפה, הרבה ניסיונות החייאה והמון פצועים. לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יכול לקרות, בטח לא שאחד מבני המשפחה שלי קשור לזה. רק אחרי כמה דקות, שהבנתי מה קורה לי מול העיניים, התחלתי לחשוש והתקשרתי לאבא שלי. צלצלתי כמה פעמים והוא לא ענה.


צפו בראיון המלא באדיבות אתר Ynet. צילום: משה מזרחי, ynet


"המחשבה הראשונה שלי הייתה שהוא הלך לעזור, הוא היה גיבור, רק אהב לתת, הייתי בטוח שהוא ניגש לכוחות ההצלה. במשך כמה שעות לא הייתה קליטה, אני ואחי אלעזר הילל חיפשנו אחד את השני. בשניות שבהן הייתה פתאום קליטה אחי תפס אותי ואמר לי לבוא מהר למקום שבו הקמנו את האוהל. פתאום הבנתי שאחי הקטן בכלל לא נמצא לידי, שהוא היה ליד אבא".

"היה לנו נס משמיים", אמר מענדי, "אחי היה אמור ללכת עם אבא להדלקה שם ואז אבא אמר לו שהוא הולך לרקוד אז שלא יבוא איתו אלא יחכה לו במקום שבו היו. בלי שום הסבר הגיוני - איך אבא יעזוב ילד בגיל כזה במקום כזה לבד?"

הוא סיפר כי הוא ואחיו מצאו זה את זה במקריות מוחלטת. "פתאום משום מקום שמעתי את אחי הקטן צועק לי 'מנדי, מנדי', ורצתי אליו. חיבקתי אותו ולקחתי אותו משם כדי שלא ייחשף למראות האלה".

שלושת האחים התקבצו יחד והמשיכו בחיפושים אחר אביהם. "חיפשנו, סרקנו, פרסמנו את השם, שאלנו אודותיו בכל מקום אפשרי - ולא מצאנו", שחזר מנדי. את ההודעה הכואבת קיבלה המשפחה למחרת.

"היות שלא ידענו מה לעשות, איפה הוא ומה איתו, חשבנו על כל התרחישים הקיצוניים ושלחנו את דוד שלי לאבו כביר, שיבדוק שם. לצערי, הוא זיהה אותו ממש לפני כניסת השבת".

הבן מענדי חותם: "אני חושב שמה שאבא היה רוצה מכולנו זה שתהיה כאן אהבת ישראל".

אחיו של הרב צדיק ז"ל, אוריאל צדיק יבדל לחיים אמר: "הדם שלי בוער כי יש כאן מחדל לאומי. אני רוצה ועדת חקירה ממלכתית, אמסור את נפשי כדי לדעת מי גרם למות אחי. ראשי השלטון צריכים לעמוד מולנו ולתת תשובות לאלמנות וליתומים".

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
ישר כח על השיתוף
כ"ב אייר ה׳תשפ״א
2.
קורע לבבות!!
כ"ב אייר ה׳תשפ״א
המקום ינחם אתכם בתןך שאר אבלי ציון וירושלים! ומעתה תדעו רק שמחה ואושר!! משפחה חסידית!!! משיח עכשיו!!!
3.
כואב מאד
כ"ג אייר ה׳תשפ״א
4.
טרגדיה
כ"ד אייר ה׳תשפ״א
בחור חמד תמים וחסיד
ואו אתה כל כך מרגש
5.
אני
כ"ה אייר ה׳תשפ״א
בחור חמוד!!
שלא תדעו עוד צער
אוהבים אתכם
6.
לאחיו של אוריאל
כ"ז אייר ה׳תשפ״א
עם ישראל רוצה תשובות ומתייצבים לצדך!! לא נשכח ולא נסלח לאחראים על המחדל הנורא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.