צבי סופר | יום כ"ב אייר ה׳תשפ״א 04.05.2021

טקס מינוי שליח האלף במעמד חברי בית דין רבני חב"ד | צפו

במעמד חברי בי"ד רבני חב"ד: לפני זמן קצר ובמהלך כינוס השלוחים הארצי שנערך בניר עציון, הוכרז רשמית על מינויו של שליח ה-1000 • מדובר בשליח הצעיר הרב מענדי סוקניק שמונה למנהל בית חב"ד בשכונה חדשה 'אור ים' הנבנית בדרום אור עקיבא • בכך עשה היסטוריה והפך לשליח ה-1,000 של הרבי בארץ הקודש
טקס מינוי שליח האלף במעמד חברי בית דין רבני חב
ברכת הדרך. משמאל: השליח הרב מענדי סוקניק בכינוס השלוחים הארצי (צילום: יחזקאל איטקין)

במעמד חברי בי"ד רבני חב"ד: לפני זמן קצר ובמהלך כינוס השלוחים הארצי שנערך בניר עציון, הוכרז רשמית על מינויו של שליח ה-1000.

מדובר בשליח הצעיר הרב מענדי סוקניק שמונה למנהל בית חב"ד בשכונה חדשה 'אור ים' הנבנית בדרום אור עקיבא.

בכך עשה היסטוריה והפך לשליח ה-1,000 של הרבי בארץ הקודש.

הרב מנחם מענדל סוקניק, אברך צעיר יליד כפר חב"ד, המתגורר בשנה האחרונה עם רעייתו (לבית הלפרין) בביתר עילית, חתם באופן רשמי על מינויו למנהל בית חב"ד בשכונת ענק הנבנית בדרום אור עקיבא. בכך עשה היסטוריה והפך לשליח ה-1,000 של הרבי בארץ הקודש.

"מאז שאני זוכר את עצמי, ידעתי שיגיע היום ואהיה שליח של הרבי", אומר הרב סוקניק השבוע לעיתון 'כפר חב"ד'. "מבחינתי זו אף פעם לא הייתה שאלה של אם, אלא שאלה של מתי. זה היה החלום, מטרת השיא, האידיאל שעל פיו התחנכתי. כעת הוא סוף סוף מתממש".

הרב סוקניק, בנו של המשפיע בישיבת 'אור שמחה' בכפר חב"ד הרה"ח ר' שי סוקניק, הוא מהשלוחים הצעירים ביותר של הרבי.  מהדור 'החדש', שנולד בתקופה הנושקת לג' תמוז תשנ"ד. לפני כמעט שנתיים הוא הקים את ביתו עם רעייתו, בתו של הרב משה צבי הלפרין יו"ר איגוד הצאצאים. הוא החל ללמוד בכולל האברכים 'צמח צדק' בעיר העתיקה בירושלים. בד בבד יצר קשר עם אגף הסניפים של צעירי חב"ד ותר אחר מקום מתאים בעבורו לשליחות. הרב נפתלי ליפסקר, מנהל האגף, הפגיש אותו עם הרב אליעזר שמולביץ, השליח הוותיק והראשי של הרבי בישובים אור עקיבא וקיסריה, שחיפש אחר שליח צעיר שיצטרף לפעילות בעיר הצומחת. השניים הגיעו להבנות בתוך זמן קצר, ולפני ימים ספורים חתמו על הסכם שליחות רשמי שיחל להתממש בקרוב.

"רק השבוע נודע לי שאני הוא השליח האלף של הרבי בישראל", מספר הרב סוקניק. "כששמעתי זאת התרגשתי. זה באמת מאוד מרגש. עצם המספר הזה, 'אלף', הוא מספר שמעניק כבוד רב לרבי, לחב"ד. מספר שמסמל את ההתרחבות וההתפשטות של מפעל השלוחים החי והתוסס של הרבי בארץ הקודש. זה כמובן לא אומר שיש כעת להסתפק בזה ולטפוח על השכם. הרבי לימד אותנו, על יסוד דברי רז"ל (בקהלת רבה) 'מי שיש לו מנה רוצה מאתיים', שכאשר משיגים מטרה בענייני קדושה מיד יש לסמן מטרה נוספת, גבוהה ונעלית יותר. אולם יחד עם זאת, עצם העבודה שמגיעים כעת למספר כה רב של שלוחים, בטח כאשר מביטים על הפעילות של חב"ד כפי שהייתה בארץ לפני עשור או שניים, זה דבר מרגש, שבטח יזניק וימנף את כל הפעילות בארץ, על כל רבדיה, לנחת רוח הרבי המשלח".

הרב סוקניק יפעל בשכונת 'אור ים' הנבנית בפאתי אור עקיבא. מדובר באזור ענק, על גבולה של קיסריה, המשתרע על פני אלף־שישים דונם, ונמצא בשלבי בנייה אחרונים. יגורו בו כ-4000 משפחות, מכלל הסגנונות והמעמדות בחברה הישראלית. האכלוס בשכונה יחל בעוד כשלושה חודשים, ואז יעבור להתגורר בה גם הרב סוקניק.

"ככל הידוע לי, כרגע אין בשכונה בית כנסת", אומר הרב סוקניק. "התכנון שלנו הוא להשקיע בעיקר בביקורי בית בשבועות הראשונים, ליצור קשר עם התושבים החדשים, להכיר את הסגנונות ואת הנכונות ולהתמקד בגיבוש קהילה ראשונית לתפילות הימים הנוראים. אם יהיה צורך כבר לפני זה בבית כנסת קבוע - נפתח כמובן".

מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי נושא דברי ברכה לאחר הכתרת השליח ה-1000:

 

צפו: מעמד החתימה על היצאה לשליחות:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.