מנדי ברגר | יום כ"ב אייר ה׳תשפ״א 04.05.2021

עם מסורת של 34 שנים: גאווה ועוצמה יהודית במושבה מגדל

זה מסורת כבר של 34 שנים, חגיגות ל"ג בעומר מתחילות בערב ל"ג בעומר במושבה מגדל. מאות אנשים נשים וטף ממגדל ומהאזור כולו, מתאספים ברחבת המוצעה לתהלוכה המסורתית של בית חב"ד במגדל בראשות הרב שמואל גרוזמן
עם מסורת של 34 שנים: גאווה ועוצמה יהודית במושבה מגדל
צילום: חיים טויטו

זה מסורת כבר של 34 שנים, חגיגות ל"ג בעומר מתחילות בערב ל"ג בעומר במושבה מגדל. מאות אנשים נשים וטף ממגדל ומהאזור כולו, מתאספים ברחבת המוצעה לתהלוכה המסורתית של בית חב"ד במגדל בראשות הרב שמואל גרוזמן.

בהינתן האות התהלוכה יוצאת לדרכה אותה מלווים הורים וילדים מכל רחבי המושבה והאזור. השמחה הגדולה נרגשת בכל פינה, על פני המושבה צועד הקהל הגדול, בראשם ילדי החמד שרים ושמחים, זועקים פסוקי קודש וסיסמאות של קדושה.

"אין בית המדרש בלא חידוש", אחד החידושים הבולטים של השנה היה להקת מתופפים ילדי צבאות ה', כולם כולם תושבי המושבה מגדל, הלומדים בתלמוד תורה חב"ד בטבריה.

התלמידים אומנו על ידי המחנך המסור השליח הרב שניאור ביטון ובכישרון רב ליוו את התהלוכה בסט תופים מפואר שנרכש במיוחד לחגיגות ל"ג בעומר. במהלך התהלוכה - עשרות ילדים זכו לעלות למסוק לטיסה אווירית מעל מקום התהלוכה.

בכניסה לאירוע קיבלו את פניהם המדריכים מישיבת חב"ד בטבריה, ובצפת, בבקבוק מים קרים וספר קודש אישי לכל משתתף.

האירוע נפתח בהדלקה המסורתית על ידי נכבדי ופרנסי המושבה, ובראשם המרא דאתרא הרב יגאל ממליא, ראש המועצה המקומית מר נתנאל אלפסי. איש החסד ר' צביקה לוי ואיתם נכבדי המושבה.

לאחר דברי תורה וברכה מהרב שמואל גרוזמן רב בית הכנסת "יסוד מגדל" ומנהל בית חב"ד, הוזמנו ילדי צ"ה מגדל לומר את שנים עשר הפסוקים. פסוק אחרי פסוק, בקול רם ומתוך התלהבות של קדושה, כשכל הקהל מצטרף לאמירת פסוקי הקודש ולשירת אני מאמין מרגשת על ידי אמן הכינור שלום ליברמן.

מיד לאחריה עולים מעלה מעלה עשרות הבלונים ששולחים את המכתב לאלוקים בו בקשה לגאולה בשם כל ילדי מגדל. את הבלונים מלווים זיקוקי דינור שמאירים את השמים באור של קדושה. 

במרכז האירוע נערך מופע השליות ואילוזיות משובב לב על ידי האמן שלומי בן דוד לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, וכן הופעה מרגשת ומשמחת במיוחד של ענק הזמר החסידי מזרחי נתנאל ישראל ששילב בין השירים דברי חיזוק על יהדות, חסידות ורבי.

במהלך האירוע הוגרלו פרסים רבים, ובמיוחד ספרי קודש רבים וכן סט ספרי הזהר הקדוש. המשתתפים הרבים שפקדו את האירוע המכובד היו מופתעים מהעוצמה הרבה של האירוע, וההשקעה הרבה בכל פרט ופרט.

תודות רבות לתמימים מישיבת "חנוך לנער" צפת, תלמידי השלוחים מטבריה. שסייעו, עמלו, עזרו, שימחו את כולנו. וגרמו לקידוש השם. האירוע כולו הופק על ידי חברת צבעים הפקות ר' מני לרר ור' ישראל נאבול שדאגו לפרטים ביד אומן ובכישרון רב.

תודה ענקית לכל האנשים אשר פתחו את ליבם ותרמו מהונם לאירוע. 

אירועי ל"ג בעומר במגדל מתחילים מידי שנה בציון הרשב"י, בנר שמיני של חנוכה. בית חב"ד זוכה לערוך אירוע חגיגי מפואר בחסותו וניצוחו של איש החסד ר' צביקה לוי, שם מקבלים את הכח להפיק אירוע עוצמתי שכזה. כך מידי שנה, וגם השנה, למרות ההגבלות לא ויתרו, ונסעו במסגרת המותרת קבוצה קטנה לציון הרשב"י להתפלל ולשמוח בנר שמיני של חנוכה.

"רק בשעות לילה מאורחת לאחרי שהתיישבנו לכתוב לרבי ולהודות על האירוע המוצלח והניסים הגדולים, הבנו את גודל הנס בכך שהאירוע התקיים לפני שתושבי ארץ ישראל לבשו אבל ויגון בעקבות האסון הקשה במירון", ציין הרב גרוזמן. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.