שלמה מן | יום כ"א אייר ה׳תשפ״א 03.05.2021

מרגש: הנער שעלה ארצה מסיביר חגג בר מצווה בכותל עם חב"ד

רפאל, נער רוסי שעלה מסיביר לארץ הקודש לפני שנה וחצי, חגג את חגיגת בר המצווה שלו עם כולל חב"ד, במסגרת קונספט בר מצווה אישי, בשל מגבלות הקורונה • לסיקור ותיעוד
מרגש: הנער שעלה ארצה מסיביר חגג בר מצווה בכותל עם חב
צילומים: כולל חב"ד

רפאל, נער רוסי שעלה מסיביר לארץ הקודש לפני שנה וחצי, חגג ב'פסח שני' את חגיגת בר המצווה שלו על ידי קרן 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד'.

הטקס המסורתי השנתי של נערי בר המצווה, שנערך מידי שנה על ידי 'כולל חב"ד' וזכה לברכותיו הקדושות של הרבי, שינה את הקונספט מאז הקורונה, בשל הנחיות משרד הבריאות: במקום אירוע המוני משותף, כל נער ונער זוכה לאירוע נפרד, כשכל תשומת הלב מופנית עבורו.

חודשים ספורים לאחר עלייתו של הנער מסיביר, הוא עבר ברית מילה על ידי 'ברית יוסף יצחק', ביוזמת בית הספר המיוחד 'בית מנחם בגני אביב', ושינה את שמו הרוסי לרפאל.

במעמד בר המצווה, נערך גם טקס 'פידיון הבן' לרפאל, כשהתרגשות גדולה הייתה בקרב החוגגים מהשמחה הכפולה - הן של בר המצווה והן של פידיון הבן.

בשמחה הגדולה - לה היו שותפים קרן מרומים, השליח הרב יצחק משען והנגיד הרב אליהו שלוסברג - העלו הנואמים על נס את אמו של הנער, שניצחה את הקומוניסטים והקור בסיביר, ועלתה יחד עם ילדיה לארץ הקודש, וכעת זוכה להכניס את בנה בכורה תחת עול המצוות, וממשיכה בשושלת הדורות של העם היהודי.

"המעמד המרגש ממחיש לנו את הפתגם של פסח שני 'אין דבר אבוד'", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, "זה מחזה מרגש כל כך לראות ילד יהודי מסיביר שעולה לארץ ישראל, עובר ברית מילה, פידיון הבן ובר מצווה, כשאמו הנרגשת תומכת ומלווה אותו בכל צעד ושעל בהתלהבות של מצווה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.