צבי סופר | יום כ"א אייר ה׳תשפ״א 03.05.2021

נתניהו הציע לבנט רוטציה; בנט: "לא ביקשתי ראשות הממשלה"

בנט הגיב לקריאת ראש הממשלה נתניהו לרוטציה נדיבה, ומכחיש: "לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה" • עקץ: "נתניהו הקים מפלגת לווין ועכשיו לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ'..." • נתניהו: "ברגע שתתחייב רק לממשלת ימין - יבואו אחרים, אפילו בלי סער ויהיו לנו 61. הם מחכים רק לך"
נתניהו הציע לבנט רוטציה; בנט:
ראש הממשלה נתניהו ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט

אריה ריבקינד, חרדים10

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בצהריים (שני) פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו הודיע כי הוא נענה לדרישתו של נפתלי בנט לרוטציה – בתנאי שבנט יתחייב לממשלת ימין.

“אסור שדווקא בימים אלה נכנע לשנאת חינם. אסור שחרמות אישיות ויריבויות אישיות בתוך הימין, ימנעו הקמת ממשלת ימין.

"אסור שנחזור על אסון אוסלו ונקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני. ממשלה כזו תהיה חלשה, מסוכסכת, מפולגת ומשותקת.

"הרי לפיד עצמו תומך בעקירת 80,000 מתיישבים! ממשלה כזו לא תתייצב נגד הכוונה להעמיד את חיילי צה״ל לדין כפושעי מלחמה. הרי מרצ בפירוש מצדדת במהלך הזוי ואבסורדי זה!

ראש הממשלה נתניהו קורא לבנט להצטרף ברוטציה. וידאו (לע"מ):

 

"במצב הפוליטי שנוצר בנט העלה במו״מ איתנו את הדרישה לכהן ברוטציה כראש ממשלה למשך שנה אחת. במקביל הוא מנהל משא ומתן עם לפיד על בקשה דומה, ואפילו גדולה יותר. זאת לא בדיוק בקשה שגרתית מצד מי שעומד בראש מפלגה עם 7 מנדטים. אבל השיקול שמנחה אותי זה מה שמונח עכשיו על כף המאזניים – טובת המדינה: ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל.

"ולכן כדי למנוע ממשלת שמאל, אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת. חברי ‘ימינה’ ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים.

"ברגע שיווצר גוש מוצק של 59 ח״כים מהימין – לא יהיו בחירות. נוריד מעל הפרק את האופציה המסוכנת של ממשלת שמאל, וניצור את התנאים להצטרפות של סיעות וחברי כנסת נוספים לממשלת ימין.

"גם אם תשמעו מהם הצהרות לוחמניות שלא יצטרפו, אני יודע שאחרי שנפתלי בנט יתייצב בימין – אחרים יעשו זאת גם כן.

"כי הם יודעים שזה הדבר הנכון למדינה והם רק מחכים שבנט יעשה את הצעד הנכון. ולכן אני קורא לנפתלי בנט לחתום עוד היום על הסכם להקמת ממשלת ימין, ולהתחייב שלא יצטרף לשום ממשלה אחרת.

"בפוסט שהוא כתב לפני 10 ימים, בנט כתב שאפשר להקים ממשלת ימין אם אני אזוז הצידה לשנה הראשונה. אז זזתי. עכשיו תורך”.

יו”ר ימינה, ח”כ נפתלי בנט, דוחה את הצעתו של ראש הממשלה נתניהו להודיע על מחויבות לגוש הימין תמורת שנה ראשונה ברוטציה על ראשות הממשלה.

בפתח ישיבת סיעתו בכנסת אמר בנט: “אנחנו מתקרבים לתום תקופת המנדט של נתניהו. מטבע הדברים, יש הרבה ספינים, והרבה תכונה במערכת. אנחנו מדברים עם כולם, נפגשים, מנסים לקרב בין הצדדים, הופכים כל אבן. יש הרבה רעש, אבל הקו שלנו נשאר עקבי, אולי העקבי מכל המפלגות.

“כמו שאמרתי בתחילת הדרך, מטרת העל שלנו היא להקים ממשלה ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות. העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, לפעמים בשמאל, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות. לשם הקמת ממשלת ימין אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם. אני חוזר ואומר, המכשול להקמת ממשלת הימין הוא לא ימינה”.

לדבריו, “שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו. אני חייב לומר – הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו.

“לפני שלושה שבועות אמרתי לראש הממשלה: ׳יש לך את האצבעות שלנו, תביא ממשלה׳. לא ביקשתי ראשות ממשלה. אתה לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים, תביא ממשלה – אנחנו מוכנים לעזור׳.

“אין שום מחלוקת על תפקידים, כיבודים, רוטציות או דברים כאלה. הכל סוכם בשעה הראשונה של המו”מ. אני מוכן להקים ממשלת ימין אתמול”, טען יו”ר ימינה. “ואז אמרתי לראש הממשלה: ׳אני לרשותך, בוא נביא ממשלה׳. אבל מהרגע הראשון במקום להתאמץ להביא את הממשלה ולכוון את הלחץ על מי שלא מוכן להיכנס לממשלה, הוא הלך לברירת המחדל הרגילה שלנו – לתקוף את ימינה.

“עכשיו, זה חוזר. לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. זו האמת. אני רוצה לשמור פה על טון מכבד לראש הממשלה אבל חשוב להגיד דברים כהוויתם – בפשטות: בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ’…

“אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות. אתם מעלים על דעתכם מה המשמעות? אסון מירון, משברים חוקתיים בישיבות הממשלה, מבוכה, בלבול. זה מה שאנחנו רוצים פה? זה החזון? זה הכיוון?

“אני גאה בזה שאני עומד על הקמת ממשלה, אני לא מתנצל על זה. מי שלא נותן יד להקמת ממשלה הוא חסר אחריות. אנחנו ברגעים מאוחרים מאוד אבל לא כבה הנר.

“האסון במירון הזכיר לנו שמעבר למחלוקות אנחנו עם אחד, שאנחנו מחוברים זה לזה, וערבים זה לזה. אני קורא לכולם, לכל מנהיגי המפלגות – אני בדקה ה-90. תגלו אחריות, תקשיבו למה שהציבור מבקש מאיתנו”.

ראש הממשלה נתניהו הגיב מיד:

“בנט, אתה יודע יפה מאוד שברגע שתתחייב לממשלת ימין – יבואו אחרים אפילו בלי סער ויהיו לנו 61. הם מחכים רק לך. המכשול האמיתי להקמת ממשלת ימין הוא סירובך להסיר מסדר היום ממשלת שמאל ולהתחייב רק לממשלת ימין. עשה זאת היום”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.