מנדי ברגר | יום כ"א אייר ה׳תשפ״א 03.05.2021

עצרת שלושים לזכרה של השליחה מרת מרים בן טולילא ע"ה

בהשתתפות עשרות בני משפחה, ידידים, מקורבים יחד עם רבנים, שלוחים ומשפיעים נערכה הערב בכפר חב"ד עצרת התעוררות וזיכרון במלאות השלושים לפטירתה של השליחה הרבנית מרים ע"ה בן טולילא שהסתלקה בערב שביעי של פסח
עצרת שלושים לזכרה של השליחה מרת מרים בן טולילא ע

בהשתתפות עשרות בני משפחה, ידידים, מקורבים יחד עם רבנים, שלוחים ומשפיעים נערכה הערב בכפר חב"ד עצרת התעוררות וזיכרון במלאות השלושים לפטירתה של השליחה הרבנית מרים ע"ה בן טולילא שהסתלקה בערב שביעי של פסח.

את האירוע הנחה ברגישות ובטוב טעם הרב הלל מנחם געז.

בין הדוברים באירוע היו ידידי המשפחה הרב מיכאל שלמה אבישיד, רב קהילת חב"ד בבית שמש וראש כולל 'תורה אור' בביתר עילית והדיין הרב יעקב חביב מבד"ץ איחוד הרבנים למהדרין של צרפת. הרבנים אבישיד וחביב העלו על נס את מסירותה של המנוחה לעבודת השליחות ולהשרשת חינוך יהודי במשפחתה ובסביבה הקרובה.

את המשא המרכזי נשא רבה של תל אביב והרב הראשי לישראל לשעבר הגאון הרב ישראל מאיר לאו שהיה בידידות ארוכת שנים עם אביה של הרבנית בן טולילא, הרב ישועה חדאד זצ"ל שליח הרבי במילאנו. הרב לאו פרס בהתפעלות את מפעל השליחות האדיר במדינות מרכז אפריקה שהוקם בזכות פעילותה ומסירותה של הרבנית מרים שהיתה לעזר לבעלה הרב שלמה בן טולילא השליח הראשי והראשון של הרבי למדינות מרכז אפריקה. לדברי הרב לאו פועלה של מרים ע"ה, שואב השראה ממרים אחות משה שהיתה דמות של מסירות נפש למען המשך קיום החיים היהודיים.

גם בעלה השליח הרב שלמה בן טולילא נשא דברים מרגשים וציין את התבטלותה של רעייתו ע"ה לרצון כ"ק אדמו"ר ואת הליכתה לשליחות "בשמחה ובטוב לבב" לאזור שהיה אז רווי מלחמות ושפיכות דמים, כדי להנחיל חינוך טהור לילדים יהודים בקונגו.

את האירוע חתם בנה הרב בנימין אברהם בן טולילא שליח הרבי ללוואללווה בפריז בסיום ש"ס משניות לזכרה של הרבנית שהיתה מסורה להפצת יהדות והפצת תורתו של הרבי לאלפי יהודים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.