שלמה מן | יום כ' אייר ה׳תשפ״א 02.05.2021

מהפכה: ישיבת ערב חדשה לילדי שלוחים דוברי עברית ברחבי תבל

מתחת לפני השטח, זה קורה בשבועות האחרונים: 'ישיבת ערב' ייעודית בעבור ילדי השלוחים דןברי העברית מרחבי תבל • בארגון אנשי "מיי שליח" - אגף בחדר 302 של המרכז לענייני חינוך, בראשות הרב מענדי קוטלרסקי והרב מענדי שאנוביץ
מהפכה: ישיבת ערב חדשה לילדי שלוחים דוברי עברית ברחבי תבל
צילום אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

כבר ארבע שנים שתוכנית 'ישיבת ערב' מיוחדת ומרתקת פועלת בעבור כלל ילדי השלוחים בארה"ב על ידי ארגון "My Shliach" - אגף בחדר 302 מבית המרכז לענייני חינוך.

במהלך ישיבת הערב השלוחים הצעירים, המתחברים וירטואלית, לומדים בצורה מהנה ומרתקת, יחד עם המדרכים האחראים הרב שייע איטקין והרב יוסף יצחק אלברג.

על מה שהוביל להקמת ישיבת הערב ואופן ניהולו, מספר ל-COL הרב מנדי שאנוביץ, מנהל 'מיי שליח': "בט"ו בשבט תשל"א דיבר הרבי על עניין כיבוש העולם ע"י לימוד התורה הן בכמות והן באיכות ואז התחיל 'מבצע תורה'. ישבנו וחשבנו איך אנחנו יכולים לממש את רצונו הק' של הרבי ולהוציא לפועל את עניין לימוד התורה לכל העולם ע"י השלוחים הצעירים. החלטנו להגדיל ולהרחיב את ישיבת הערב לכלל השלוחים בכל העולם".

הרב זאב דוב הלפרין, מנהל מחלקת 'מיי שליח' לדוברי עברית, מספר: ”ילדים חב”דיים המתגוררים בריכוזי חב”ד ובערים בעלות אוכלוסייה תורנית זוכים מטבע הדברים להשתתף בפעילות לימודית מעבר לשעות הלימודים הרשמית.
פעילות כזו ממלאת את שעות אחר הצהריים הפנויות ומעניקה להם תוכן יהודי חסידי ועשיר - דבר שכמובן נבצר מילדי השלוחים הפזורים ברחבי העולם. אין לאותם ילדי שלוחים אותה הפריוולגיה להתאסף יחד ללימוד חווייתי.

"בשנה החולפת חווה העולם את נגיף הקורונה. בשנה זו העולם גילה שקיימים אמצעים טכנולוגיים לשיפור תנאי תקשורת בין אנשים מרוחקים. אמצעיים אלה הפכו את יכולות השיחה בין אנשים המרוחקים זה מזה למשופרות וקלות יותר. רעיון זה גרם לנו לחשוב על יסוד 'ישיבת ערב' וירטואלית, כזו שתשלב רמה לימודית גבוהה עם הווי חברתי חסידי, כזה המתרחש מידי יום בכל חצר בית כנסת חב”די בין מנחה למעריב”.

וממחשבה למעשה. בשבועות האחרונים בשקט ובלי צלצולים מתחוללת לה מהפכה של ממש בקרב בני השלוחים דוברי העברית מרחבי העולם בתחום שעד עתה היה נראה כבלתי אפשרי לפעולה. היוזמה הטריה, מבית ארגון "myshliach", הפכה את הקערה על פיה וכעת מעוררת שיח נרחב בין משפחות שלוחי הרבי הזוכים לטעום מפירות השינוי.

מנהל תוכנית ישיבת הערב הת' מענדי שיף מספר ל-COL: ”את חוברת הלימודים שלנו, המשלבת סוגיות נבחרות בגמרא לשכבות הגבוהות ופרקי משנה לאלו הצעירים יותר, ערכו הצוות החינוכי של ”myshliach" ובהתייעצות עם אנשי חינוך נודעים אשר עומדים בקשר הדוק עם מנהלי תכנית הלימודים. 

"כל מפגש יומי נמשך שלושת-רבעי שעה ונחתם בלימוד הלכה מהרמב”ם היומי עם ביאור מתורת רבינו. בימי חמישי יעסוק המפגש בלימוד שיחה לקראת השבת, ביומא דפגרא תיערך התוועדות פעילה בהשתתפות משפיעי חיילי צבאות ה' ושלוחים, מפעם לפעם נערוך חידונים נושאי פרסים יקרי ערך אשר ידרבנו את השלוחים הצעירים.

"ילדי השלוחים לומדים בקבוצות מסודרות כשלכל קבוצה עומד תמים מהישיבה המרכזית ב-770, איתו נפגשים מדי יום באמצעות הציוד המשוכלל המוקם בימים אלו באגף 302 שע”י המל”ח.

"התודות החמות משלוחים ברחבי העולם מצביעות על החשיבות והכרחיות היוזמה. אף אנו לא ציפינו ולא פיללנו להצלחה כל כך גדולה, הרבה מעבר למצופה. כולנו תקווה שהתוכנית תענה על הצורך ויעניקו לשלוחים הצעירים חווית לימודים מעניינת ומאתגרת ובהרגשה שבת אחים גם יחד יחד עם עוד אלפי אחיהם השלוחים הפזורים ברחבי העולם.

"התוכנית כולה לא הייתה יוצאת לפועל ללא הסיוע הכספי של מנהל אגף 302 במרכז לענייני חינוך הרב מענדי קוטלרסקי שלקח על כתפיו ותחת חסותו את העלות הכבדה של הפרוייקט לרווחת השלוחים הצעירים בעולם שיוכלו להביא את כיבוש העולם ע"י לימוד התורה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד
כ"ה אייר ה׳תשפ״א
מנדי ישר כוח על ההשקעה בחינוך דעם רבינס קינדר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.