שלמה מן | יום כ' אייר ה׳תשפ״א 02.05.2021

ר' מרדכי הלפרין על מסדרון המוות: "מי שאישר אותו - רוצח"

הרב מרדכי הלפרין המלווה את אירועי הרשב"י ב-45 השנים האחרונות הביע את דעתו על המחדל הנורא שאירע ביום חמישי האחרון בציון הרשב"י, בראיון הבוקר ל-103FM • כלפי מי הוא מפנה אצבע מאשימה? האזינו לראיון
ר' מרדכי הלפרין על מסדרון המוות:
ר' מרדכי הלפרין במירון (צילום: צביקה גרוניך, כיכר השבת)

הרב מרדכי הלפרין, חסיד חב"ד, לשעבר יו"ר ועד מושב מירון, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ברדיו 103FM על האירוע המחריד בהר מירון, והפנה אצבע מאשימה כלפי היועמ"ש.

הרב הלפרין, המלווה את אירועי הרשב"י ב-45 השנים האחרונות, הביע את דעתו על המחדל הנורא שאירע ביום חמישי האחרון. הוא התמקד בנתיב המילוט שהפך למסדרון המוות, ואמר: "המהנדס אישר ירידה כזאת, אני לא כל כך בטוח שהשיקול שהוא שקל היה אחראי. יש מבנה שהוקם ללא היתר על הנתיב, שתוכנן מלכתחילה לנתיב מילוט - זו שערורייה שזועקת לשמיים. האסון יכול היה להימנע אם היו שומרים על החוקים הקיימים היום".

הלפרין הסביר כי "הנתיב הזה לא חוקי, נבנה בלי היתר בנייה. אין כאן תוכנית שקיבלה תוקף ואומרת שהמקום מאושר ליציאת חירום. להפך, כל ילד שיעמוד במקום בו אני עומד, מקום האסון, יאמר מיד שזה בוודאי לא ראוי", וציין כי "יש מכתבים שלי שאומרים 'אם לא תפעלו יהיה כאן אסון'".

עוד הוסיף ואמר: "מי שאישר את המצב הזה הוא רוצח. אני מאשים את היועמ"ש אביחי מנדלבליט שלא נתן גיבוי למהנדסת המועצה המקומית מרום הגליל. נכון לרגע זה עדיין אין צו איסור שימוש במבנים שהוקמו כאן ללא היתר".

הרב הלפרין סיפר כי הגיש עתירה לביהמ"ש העליון, בדרישה שיהיה מפיק לאירוע ההילולה, "הגיש אותה עו"ד בן צבי בשמי, שדורשת מביהמ"ש העליון להכריח את מוסדות המדינה לקבוע מפיק לאירוע הזה. ביהמ"ש העליון דחה את העתירה ואמר 'אני סומך על האנשים שמנהלים את המקום הזה'. להחלטות כאלה יש מחיר לצערנו".

האזינו >>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.