שלמה מן | יום י"ח אייר ה׳תשפ״א 30.04.2021

תוך מתן ביטוי לכאב: מחזקים את התהלוכות לע"נ הנפטרים

בצל האסון הכבד בהר מירון, בצעירי חב"ד קוראים "לחזק ולהתחזק באהבת ישראל" ולחזק את מנהג קיום הכינוסים והתהלוכות, תוך מתן ביטוי לכאב העצום • הרב גלוכובסקי העביר מסר בשם חברי בי"ד רבני חב"ד
תוך מתן ביטוי לכאב: מחזקים את התהלוכות לע
אסון כבד בהר

בצל האסון הכבד שהתרחש הלילה בהר מירון, בו נהרגו עשרות מתפללים שעלו לציונו של רשב"י, קוראים רבני בית דין רבני חב"ד וצעירי חב"ד בארץ הקודש לחזק את קיום מנהג התהלוכות, כפי שעורר הרבי בכל השנים.

הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, העביר מסר בשם כלל רבני בית הדין, לפיו יש לקיים את התהלוכות היום תוך התחשבות באופי של כל מקום ומקום. יש להתחשב כמובן בערים ובשכונות שבהן ישנם הרוגים, וכן בתקנות השונות מצד הרשויות.

הרב גלוכובסקי הוסיף, כי יש לנצל את התהלוכות בכדי להתחזק באהבת ישראל ובהוספה בתפילות ובפרקי תהלים לעילוי נשמתם של הנפטרים ולרפואת הפצועים.



במענה לשאלת אחד השלוחים, הורה הבוקר הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי להשאיר את תכניות התהלוכות כרגיל ולא לבטל את האמנים וכדומה. "זהו רצונו של רשב"י, על אף הכאב, שיהיו תהלוכות".

בירושלים קראו רבני חב"ד, הרב אברהם מיכאל הלפרין, הרב יוסף יצחק הבלין והרב נפתלי רוט, קראו הבוקר "בעקבות האסון המחריד שאירע במירון" - לקיים כינוס של אמירת תהלים וי"ב הפסוקים ללא תזמורת.

הרבנים כתבו: "אפשר גם הגרלות על ספרי קודש, אך ללא תזמורת ומופעים וללא תהלוכה". הרבנים הוסיפו: "רצוי וחשוב לשתף את הילדים בהסברה מתאימה על שינוי בתכנית לרגל האסון המחריד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.