צבי סופר | יום י"ח אייר ה׳תשפ״א 30.04.2021

אר"ן במירון: הוענק סיוע רפואי לכ-150 פצועים, עשרות הרוגים

חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לעשרות נפגעים, בהם במצב אנוש • האירוע החל בהמונים שנרמסו בשל הדוחק הרב. התוצאה: כ-150 נפגעים, עשרות הרוגים • עשרות אלפי החוגגים בהר מפונים ממנו בסיוע כוחות משטרה ומתנדבים – וכל הדרכים להר מירון נחסמו
אר
אר"ן. כוחות הצלה בזירה במירון. צילום: איחוד הצלה

אסון חסר תקדים בהילולה במירון: עשרות נפגעים ועשרות הרוגים בעקבות רמיסה המונית שנגרמה במקום. צה"ל הזניק מסוקי פינוי לאתר, בזמן שעשרות אנשי צוות ומתנדבים של מד"א, איחוד הצלה וזק"א העניקו טיפול ראשוני לנפגעים בשטח, כולל החייאות.

על פי הדיווחים האסון התרחש במתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרון. בתחילה דווח כי קרסה מבנה מדריגות 'פרנצ'עס' אולם בהמשך התברר כי המונים נרמסו בדוחק הרב ששרר במקום, כנראה במדרון שהסתיים במדריגות. על פי עדי ראייה החלה מעין "מפולת אנושית" במדרגות שהובילו למעבר צר - ועשרות אנשים נמחצו.

חובשים ופראמדיקים של מד”א ואיחוד הצלה העניקו במקום טיפול לנפגעים, בהם מחוסרי הכרה.

מאיחוד הצלה נמסר כי החובשים מעניקים סיוע למעל 30 פצועים כתוצאה מחבלות ופציעות. צוותי הרפואה ביצעו החייאה על מספר אברכים ובחורים.

יוסף חיים בן ציון, חובש איחוד הצלה שהשתתף בפעולות ההחייאה: “מדובר במספר נפגעים אנוש ומספר רב של נפגעים בינוני וקל כתוצאה מקריסה. רופאים פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה משתתפים בהחייאה ומעניקים סיוע לפצועים”.

תיעוד וידאו מהזירה, זמן קצר לפני האסון:

 

מסוקים של חיל האוויר הוקפצו להר, על מנת לסייע בפינוי הפצועים לבתי הרפואה באזור.

עשרות אלפי החוגגים בהר מפונים ממנו בסיוע כוחות משטרה ומתנדבים – וכל הדרכים להר מירון נחסמו.

בעקבות אירוע הקריסה ומחשש לשלום הציבור מפקד מחוז הצפון במשטרה הורה על עצירה מוחלטת של התחבורה ואיסור כניסה להר מירון.

גם השאטלים הפסיקו את פעילותם עד לקבלת אישור ממשטרת ישראל.

להר ימשיכו לעלות אוטובוסים ריקים לטובת הורדת נוסעים.

ממשרד התחבורה נמסר כי בעקבות האסון, משטרת ישראל מבקשת לעצור את כל האוטובוסים שבדרכם למירון, וברגעים אלו מתקיים דיון בנוכחות סגה״ש אורי מקלב שהגיע בבהילות לחפ״ק.

המרכז הרפואי זיו בצפת: "התקבלה הודעה על קריסת תקרה במירון עם כ- 150 פצועים. הוכרז נוהל אר"ן".

דוברות הצלה מירון:
"בהמשך לאירוע במירון, כונני ארגון הצלה העניקו סיוע לכ70 נפגעים במצבי פציעה שונים, אשר פונו לבתי החולים השונים באיזור, וביצעו פעולות החייאה על 38 נפגעים, אשר למרבה הצער הפראמדיקים נאלצו לקבוע את מותם במקום.

בנוסף על הצוותים שהיו בהר, כונני הארגון במרחבים גלבוע, גליל וכרמל הצטרפו מיידית לסייע, ועלו עם אמבולנסים של מד"א מהמרחבים השונים לכיוון ההר בכדי לסייע לכוחות שבהר, ואף פינו לבתי החולים השונים ולמנחת המסוקים הקרוב.

בשאר המרחבים יצאו המתנדבים לסייע עם אמבולנסים של מד"א לנסיעות שגרה במרחבים השונים.

מנכ"ל הצלה יעקב יוזשעף סיפר: "כמידי שנה בשנה נערכנו עם כוחות מתוגברים לאבטחת העולים להילולא, בתקווה שלא יהיו אירועים חריגים, לצערנו הרב השנה התבשרנו על האירוע שאירע לפני זמן קצר. מיד עם קבלת האירוע התחילו כלל הצוותים של הצלה שהיו על ההר להתקדם למקום ולסייע לנפגעים במקום, כאשר במקביל מתנדבים נוספים יצאו לסייע עם אמבולנסים של מד"א, הן בטיפול והן בפינוי לבתי החולים ולמנחתים. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מתנדב ומתנדב על הסיוע באבטחה עד כה בכלל, ובפרט למתנדבים שבאו לסייע לאירוע".

דובר מד"א, זכי הלר: 

"חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לכ- 103 נפגעים, בהם: 38 במצב אנוש עדיין בשטח, 6 במצב אנוש שפונו לבתי החולים, 18 במצב קשה, 2 במצב בינוני, 39 במצב קל. 
הפצועים מפונים לבתי הרפואה, זיו , לגליל בנהריה, פוריה, רמב"ם ולעין כרם. 

כל הפצועים קשה בינוני וקל, פונו מהשטח."

דוברות המשטרה: "משטרת ישראל מודעת לניסיונות של בני משפחה וקרובים לנסות ולהשיג סלולרית את יקיריהם שנמצאים באזור מירון ומבהירה שבכל אזור ההר ישנה בעיית קליטה סלולרית שלא מאפשרת הוצאה וקבלה של שיחות. המשטרה עוסקת כעת בפינוי הקהל מההר על גבי אוטובוסים וכלי תחבורה נוספים. 

מוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל עומד לרשותכם ובו תמצאו פרטים לגבי פינוי ההר, בתי החולים אליהם הגיעו הפצועים, טלפונים חיוניים ונעדרים."

קריאת תהילים משותפת לרפואת פצועי מירון - לחצו כאן>>>


 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.