צבי סופר | יום י"ז אייר ה׳תשפ״א 29.04.2021

לאחר 15 שנה מבנייתו: בביתר התוועדו להשלמת בניין 770

במעמד מייסדי בית הכנסת, רבני בתי הכנסת חב"ד, ראש העיר, אישי ציבור מתפללי בית הכנסת והקהילה נערכה התוועדות מרגשת להשקת השלמת בניין 770 ברחוב המגיד ממעזריטש • הרב יעקב שנור, מייסד ובונה בית הכנסת, ברך בהתרגשות גדולה 'שהחיינו' בשם ומלכות
לאחר 15 שנה מבנייתו: בביתר התוועדו להשלמת בניין 770
צילום: דוד קוטלר

 

במעמד מייסדי בית הכנסת, רבני בתי הכנסת חב"ד, ראש העיר, אישי ציבור מתפללי בית הכנסת והקהילה נערכה התוועדות מרגשת להשקת השלמת בניין 770 ברחוב המגיד ממעזריטש, ברוב פאר והדר.

את המעמד הנחה בטוב טעם איש התקשורת ר' שימי סגל.

הרב יעקב שנור, שהוזיל מכיסו ומכוחותיו במשך כעשור וחצי למען הקמת בית הכנסת 770, פתח את המעמד בהתרגשות רבה בברכת 'שהחיינו' בשם ומלכות.

הוא סקר בקצרה בפני המשתתפים את השלבים בהם נבנה שלד בית הכנסת, מאז הוחל בשיכון ראשוני הבניינים ברחוב המגיד ממעזריטש, את סכומי העתק שהושקעו בבניית השלד עד היום, שמכיל מאות מטרים רבועים, אולם תפילה לגברים רחב מימדים, עזרת נשים גדולה ומרווחת, וקומה גדולה ונפרדת הכוללת הכנה למקווה רחב ידיים.

הוא ציין לשבח את חברי ועד הבניין שנטלו על שכמם את מלאכת השלמתו: ר' דובי סגל, ר' נחמן מנדלסון, ר' רפאל שחר, ר' יוסי מיירס ור' יונה שיפרין ואת ר' טוביה ויגלר שעמל על בניית שלד הבניין עד היום.

הוא ציין בהתרגשות כי הוא לא מתגורר כיום בעיר ביתר, אבל זו היא משאת חייו, לכבודה של ליובאוויטש בעיר, ולכבוד הרבי.

חלק מרבני קהילת חב"ד שכיבדו בהשתתפותם: המו"צ הרה"ג צבי וייס, הרה"ג בנימין לרר רב בית הכנסת חב"ד ברחוב זוועהיל, הרה"ג יהושע שארף, רב בית הכנסת חב"ד ברחוב המגיד ממעזריטש הרה"ג דוד אופן, הרה"ג שלום רבינוביץ ראש כולל להוראה וחסידות, ועוד.

פה מפיק מרגליות, הרב שניאור אשכנזי שהגיע במיוחד מראשון לציון, סחף את המשתתפים ועורר על הקמת משכן לרבי בלב עיר התורה והחסידות, ושבניין זה יהווה מגדלור אמיתי בעיר. "ילד לא חב"די שילך ברחוב הראשי בעיר, ויראה את בניין 770, יאמר: "אבא אני רוצה להיכנס ולראות". הוא יראה בפינה ההיא חסיד עטוף בטלית ומתפלל ב'עבודה', בפינה השנייה יבחין בשני חסידים לומדים 'ליקוטי תורה' בעיון, וזה ימשוך אותו."

הוא השווה את המעמד מבחינה היסטורית לחנוכת בית אגודת חסידי חב"ד ב-770 בשנת תשמ"ז, כשעוד היה ילד, כשהמראה והמעמד נחרתו בזיכרונו לנצח.

ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, היה אורח הכבוד, והתכבד לשאת דברים. הרב יעקב שנור ניצל את ההזדמנות ומיהר לאתגר את ראש העיר ב'דיל' אטרקטיבי: "שהעירייה תיתן סכום זהה למה שאני השקעתי פה עד היום..."

מספר חברים וותיקים בקהילה שלפו דולר שקיבלו מידו הק' של הרבי, ותרמו אותו למען הבנייה.

ר' זלמן שיינברגר ניהל את הקמפיין בכישרון רב.

תודות הקהילה לתומכים ולמסייעים בגופם, במרצם ובממונם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.