צבי סופר | יום י"ז אייר ה׳תשפ״א 29.04.2021

לא מבזבזים זמן: מגעים לאיחוד בין רשימתו של בנט לסער

הפלונטר הפוליטי בעיצומו, וכעת עמלים על איחוד בין מפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט ל'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער • המטרה: לאפשר לבנט לכהן כראש ממשלה בראש מפלגה של 13 ח"כים ולא עם שבעת המנדטים שקיבל בבחירות
לא מבזבזים זמן: מגעים לאיחוד בין רשימתו של בנט לסער
נפתלי בנט (צילום: ערוץ הכנסת)

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מתכוונים לערוך מיזוג בין מפלגותיהם. המטרה: לאפשר לבנט לכהן כראש ממשלה עם 13 מנדטים בראשות רשימה משותפת, ולא עם 7 בלבד, אותם קיבל בבחירות.

עם זאת, נתקלים הצדדים בקשיים.

החלוקה השוויונית (הפריטטית) מקשה על בנט ועל לפיד למצוא את הנוסחה המדויקת לחלוקת הכוח בממשלה בין 45 המנדטים של לפיד, גנץ, ליברמן, מיכאלי והורוביץ, אל מול 13 המנדטים של בנט וסער.

החשש בין הצדדים נובע מקושי לנהל ממשלה אל מול הצעות חוק בשלל סוגיות דת ומדינה, בהן יש חילוקי דעות ברקע ההבדלים הקיצוניים בין המפלגות.

בשל החשש שהממשלה לא תוכל לתפקד ולהכריע, בנט מבקש אפשרות להטלת וטו כראש ממשלה, צעד שיאפשר לו לקבל החלטות ולהכריע. מדובר בקושי מרכזי שעומד בלב המשא ומתן, והצדדים מתקשים למצוא לו פתרון.

אחת ההצעות שעלתה על השולחן היא הקמת ממשלה שתמנה 23 שרים וראש ממשלה, שיחולקו באופן שווה - שמונה תיקים לכל "אגף": ימין, מרכז ושמאל. ההצעה הזו נתקלת בקושי משפטי מול עקרון הפריטטיות הקובע שהממשלה מתחלקת לשני גושים ולא שלושה. גם חלוקת התיקים לא תהיה שוויונית בין המפלגות, וחלקן לא יסכימו לה, כך מדווח 'ישראל היום'.

אתמול בשעות הבוקר נפגש בנט לראשונה עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. על פי הודעת ימינה, "השניים דנו בעמדות שתי המפלגות לנוכח המצב הפוליטי הנוכחי. הפגישה היתה טובה".

ובנתיים, נותרו לנתניהו יחים ספורים להרכבת ממשלה, ואנשיו מפעילים לחץ על בני גנץ לחבור לגוש הימין בתמורה לרוטציה מסויימת.

גנץ לא פסל עדיין את האופציה על הסף, וכשנשאל אם יסרב לכהן ראשון ברוטציה עם נתניהו, התחמק מלספק תשובה ברורה והשיב: "נתניהו פנה אלי כולל היום באמצעות שליחים עם הצעות מכיוונים חדשים, אין לזה היתכנות, צריכים להקים ממשלה חדשה וישרה בישראל, נתניהו סיים מבחינתי את תפקידו כראש הממשלה של מדינת ישראל".

כשנשאל האם מתחייב שלא יחבור לנתניהו, השיב: "ההיתכנות הזאת נפסלה מלכתחילה ואני ממשיך קדימה. אני חושב שצריך ממשלה חדשה, ממשלת שינוי."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.