צבי סופר | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״א 28.04.2021

להיות שליח בארצנו: בעקבות יציאת שליח חב"ד האלף

"לקראת הכינוס של שליחי חב"ד בארץ – וההכרזה על יציאת השליח האלף במספר – זה הזמן להוקיר את פועלם ולהעריך את מסירותם • שליחי חב"ד בארץ מתמודדים עם קשיים גדולים הרבה יותר משליחי חו"ל: המתח בסוגיות דת ומדינה, סיר לחץ של מאבקי כוח וכיפופי ידיים, דבר ששליחי חב"ד בעולם ממעטים לפגוש" • מאמרו של הרב מנחם ברוד במאמרו המתפרסם ב'שיחת השבוע'
להיות שליח בארצנו: בעקבות יציאת שליח חב
כותב השורות הרב מנחם ברוד, על רקע התמונה הקבוצתית מכינוס שלוחי חב"ד בארה"ק, אשתקד בניר עציון (צילום: מאיר אלפסי)

 

הרב מנחם ברוד

לקראת הכינוס של שליחי חב"ד בארץ – וההכרזה על יציאת השליח האלף במספר – זה הזמן להוקיר את פועלם ולהעריך את מסירותם.

רבים התרגשו לקרוא על זוג שליחי חב"ד בהונג-קונג שזכו לחבוק בן לפני שבועיים, והפכו את העולם בניסיון להתיר את כניסתו של מוהל למדינה, כדי שימול את בנם ביום השמיני – ולא הצליחו. פתאום הציבור חש את ההקרבה העצומה שהשלוחים מקריבים למען מילוי שליחותם.

בארץ אין בעיות כאלה. אין שום קושי להשיג מוהל, להצטייד במזון כשר, למצוא מקווה טהרה בקרבת מקום, להתפלל במניין, לשלוח את הילדים למוסדות חינוך מתאימים. יש מקומות שגם זה לא כל-כך קל ונגיש, אבל בוודאי אין הקשיים מתקרבים לאתגרים העומדים לפני השלוחים במקומות נידחים ברחבי תבל.

סיר לחץ ומאבקי כוח

אך במובנים אחרים שליחי חב"ד בארץ מתמודדים עם קשיים גדולים הרבה יותר. המתח בסוגיות דת ומדינה יוצר בארץ אווירה טעונה. העימותים בין חלקי הציבור הם קרקע שעליה צומחות דעות קדומות ומתפתחת עוינות לא נעימה. הכול נכנס לתוך סיר לחץ של מאבקי כוח וכיפופי ידיים, דבר ששליחי חב"ד בעולם ממעטים לפגוש.

אך השליחות היא אותה שליחות – למצוא נתיבים לליבו של כל יהודי, להעצים את הזהות היהודית, לבצר את אחדות העם, לטפח את תחושת הערבות ההדדית, לבנות גשר של אהבה בין חלקי העם, ולקרב את המוני בית ישראל למסורת היהודית.

בחו"ל ההתמודדות העיקרית היא עם ההתבוללות ואובדן הזיקה לעם ישראל. בארץ האתגר הוא לשכנע את הציבור שלא דיי לחיות בארץ ישראל ולדבר עברית, אלא החיבור לשורשים הרוחניים חיוני והכרחי להמשך קיומנו כעם ולכוח העמידה שלנו מול אויבינו הזוממים לסלקנו מכאן.

הפעילות הזאת אינה קלה, אבל שליחי הרבי, בנחישותם, בהתמדתם, באמונה הגדולה המפעמת בליבם, באהבת ישראל הקורנת מהם, במאור הפנים ובנועם ההליכות המאפיינים את אורחותיהם – מצליחים לכבוש לבבות ולגייס תומכים נלהבים, שנרתמים לעשייה מתוך הכרה בחשיבותה ובברכה שהיא מביאה למקום.

רואים את נערי הבר-מצווה שאינם מפסיקים להלל את השליח שהכין אותם לקראת כניסתם למצוות. את הזוגות הצעירים שזכו לקבל מהם הדרכה לקראת החתונה. את מנהלות בתי הספר, המורים והגננות, הנעזרים בשליחי חב"ד בהנחלת ערכי החגים. ובמקרים מעציבים, משפחות שהשליח היה בעבורן קרן האור, התמיכה והעידוד בשעות קשות.

והמימון מנין?

כל זה נעשה כמעט בלי תקציבים ציבוריים, כשכל שליח נדרש גם לגייס את המימון לפעילותו. הידידים והמכרים הרבים, שקיבלו ממנו מצות שמורות לפסח, אינם יודעים בהכרח שהמצות האלה עלו לו כסף רב. וגם כשהוא חילק אלפי ספרים מהודרים לילדים בתהלוכת ל"ג בעומר – הספרים האלה לא נפלו מן השמיים, אלא השליח נדרש לגייס תורמים ולשלם בעבורם.

לקראת הכינוס של שליחי חב"ד בארץ – וההכרזה על יציאת השליח האלף במספר – זה הזמן להוקיר את פועלם, להעריך את מסירותם, ולהעניק להם את התמיכה והסיוע שהם זקוקים להם כדי שיוכלו להוסיף לפעול ביתר שאת וביתר עוז.

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרב ברוד כתמיד!
ט"ז אייר ה׳תשפ״א
כותב יפה משובח ובעיקר מחדד נקודות למחשבה!
יישר כוח גדול!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.