מנדי ברגר | יום ט"ו אייר ה׳תשפ״א 27.04.2021

פסח שני: להפסיד, ולא לגרום ל"גנותן של ישראל" | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השישים-ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת אחרי-קדושים, מלקוטי שיחות חלק כ"ג, בה הרבי לומד מתוך סיפור הכתוב על פסח שני, עד כמה נדרש להפסיד ולהקריב מעצמנו העיקר שלא להביא חלילה ל"גנותם של ישראל", ובמקביל על כוחה הגדול של זעקת "למה ניגרע"
פסח שני: להפסיד, ולא לגרום ל

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השישים-ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת אחרי-קדושים, מלקוטי שיחות חלק כ"ג, בה הרבי לומד מתוך סיפור הכתוב על פסח שני, עד כמה נדרש להפסיד ולהקריב מעצמנו העיקר שלא להביא חלילה ל"גנותם של ישראל", ובמקביל על כוחה הגדול של זעקת "למה ניגרע".

מנין לומדים את הכלל ש"אין מוקדם ומאוחר בתורה"? * גם שנראה שיש סדר תורה, יש אבל למעלה מהסדר * מהי גנותן של ישראל שלא הקריבו את הפסח במדבר ארבעים שנה? * והאם מספרים את הגנות או מעלימים אותו? * התוכן המשותף הנפלא ב"פתיחים" של חומשי התורה * השבח והגנות המשולבים בסיפור הפסח בשנה השניה * וכיצד ישראל יכלו לקיים את הפסח ארבעים שנה כאשר לא נצטוו על כך? * ומדוע משה ואהרן לא עוררו על כך?

עניינם ותפקידם העיקרי של נשיאי ישראל * להפסיד בגשמיות וברוחניות, ולא להעצים את גנותן של ישראל * מדוע דווקא מסיפור פסח שני לומדים שאין מוקדם ומאוחר בתורה? * והמשמעות הנצחית של זעקת "למה ניגרע" * וגם: כיצד זכה הרב טוביה זילברשטרום לקבל מהרבי את כוס הזכוכית ששימשה אותו בהתוועדויות?

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.