מנדי ברגר | יום י' אייר ה׳תשפ״א 22.04.2021

המסר של החב"דניק הצעיר הפך את חייו של הבכיר באיפא"ק

ג'ונתן קסלר הוא אחד מבכירי איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון. פעם אחת ביקר ג'ונתן בבית חב"ד באלסקה, וסיפר לשומעים דבר מדהים: "את ההשראה שלי לפעילות באיפא"ק, קיבלתי לפני עשרות שנים מחב"דניק צעיר במנהטן" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
המסר של החב

ג'ונתן קסלר הוא אחד מבכירי איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון. פעם אחת ביקר ג'ונתן בבית חב"ד באלסקה, וסיפר לשומעים דבר מדהים: "את ההשראה שלי לפעילות באיפא"ק, קיבלתי לפני עשרות שנים מחב"דניק צעיר במנהטן".

"בצעירותי הייתי נוסע פעמים רבות ברכבת בכדי להגיע למנהטן. כשהייתי יוצא מהרכבת, היה עומד שם בחור חב"דניק צעיר, ומציע לי להניח תפילין. אני הייתי מסרב כל פעם, אבל הבחור לא התייאש. בפעם האחרונה שנפגשנו, הוא ניגש אלי ושוב הציע לי להניח תפילין. גם הפעם סרבתי, ואמרתי לו "אתה כנראה נכשלת בתפקיד שלך". הבחור החב"דניק לא התבלבל, חשב רגע וענה לי: "השאלה היא, מה לדעתך התפקיד שלי?"."

"עניתי לו מיד: "ברור, התפקיד שלך להניח איתי תפילין, ואני הרי לא הנחתי". הבחור הישיר אלי מבט, ואמר: "התפקיד שלי, זה להזכיר לך שוב ושוב שאתה יהודי, ושאנחנו דואגים לך ואוהבים אותך. אנחנו נסכים לקבל אותך ולאמץ אותך בדיוק כפי שאתה". המשפט הזה כל כך ריגש אותי, ולראשונה בחיי הנחתי תפילין, עם הבחור החב"דניק. זו ההשראה שלי לכל מה שאני עושה למען ארץ ישראל ולמען עם ישראל".

חברים יקרים, בפרשת קדושים אנחנו קוראים את הציווי המפורסם: "ואהבת לרעך כמוך". מצוות אהבת ישראל היא מפתח לכל התורה כולה. מלמד אותנו האדמו"ר הזקן - בעל התניא - שכמו שאת עצמנו אנחנו אוהבים על אף החסרונות שלנו, כי "על כל פשעים תכסה אהבה", כך אנחנו צריכים לעשות מאמץ לאהוב כל אחד מעם ישראל, גם אם יש לו חסרונות. כולנו מאותו השורש, בכל אחד מאיתנו יש "חלק אלוקה ממעל ממש".

אנחנו קדושים! לא סתם ה' יתברך מצווה אותנו "קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם", אלוקים אומר לנו: אני האלוקים של כל אחד ואחד מכם, הכנסתי בכל אחד מכם חלק ממני. כולנו מאותו שורש, כולנו עצם אחד, ובודאי נעשה כל מאמץ לכבד אחד את השני ולאהוב אחד את השני, "ואהבת לרעך כמוך".

צפו: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.