צבי סופר | יום ח' אייר ה׳תשפ״א 20.04.2021

הרבי אמר לי ביחידות: "לא לתת חשיבות יתר ליחסים עם ארה"ב"

לרגל זכייתו של מר יוסי צ'חנובר בפרס ישראל למפעל חיים, שולף שמואל בן-צבי ראיון וידאו שנערך עימו לפני כ-20 שנה • בחלק הראשון, הוא משתף על יחידות אישית שהיתה לו אצל הרבי, והתייחסות מרתקת של הרבי למשקל יחסי ישראל וארה"ב בקבלת החלטות • ומדוע עיכב הרבי את התפילה בעיצומו של יום כיפור?
הרבי אמר לי ביחידות:
מר יוסי צ'חנובר (מתוך הוידאו, ארכיון שמואל בן-צבי)

מר יוסי צ'חנובר, מי שכיהן בשורת תפקידים בכירים מאוד, ובהם מנכ"ל משרד החוץ ותפקידים משמעותיים נוספים, וזכה לקירובים מיוחדים מהרבי במסגרת תפקידיו, קיבל השנה את פרס ישראל למפעל חיים.

בנימוקיה למתן הפרס לד"ר צ'חנובר ציינה הוועדה כי הוא ניתן "על תרומתו המשמעותית למדינה במגוון תחומי עשייה: הביטחון, הכלכלה, המשפט ויחסי החוץ, בשירות הציבורי ומחוצה לו. במהלך עשייתו רבת השנים הייתה לו השפעה מכרעת על קידום האינטרסים של מדינת ישראל בצמתי הכרעה רבים כגון: הסדרת יחסי החוץ בעיתות שלום ומשבר וכן בפעילויות מרכזיות הנוגעות לביטחון המדינה - גלויות ונסתרות מן העין".

מר יוסי צ'חנובר זכה לקירובים רבים מהרבי, ולאחר נסיעה בשליחות רשמית, ושהותו ב'יחידות', החל צ'חנובר להגיע ל-770 בכל ביקור בארצות הברית, ונכנס ליחידות פעמים רבות וכן השתתף בהתוועדויות.

ברבות השנים שיתף מר צ'חנובר אנקדוטות מיוחדות מ'יחידויות' להן זכה מהרבי, ובפרט מהדרכות ושיחות ששמע מהרבי על המצב בארץ הקודש. כמו כן קיבל מהרבי מספר שליחויות מיוחדות.

במרוצת השנים הביא לביקור אצל הרבי רבים מראשי המדינה, צה"ל ומשרד הביטחון, בין היתר הביא לרבי את מר שמעון פרס, מר יצחק רבין, ובכירים אחרים.

כאמור, לרגל זכייתו בפרס ישראל למפעל חיים, שולף שמואל בן-צבי קטע וידאו מיוחד מלפני כ-20 שנה, ובו מספר מר יוסי צ'חנובר מספר אנקדוטות מרתקות מביקוריו אצל הרבי. 

בחלק הראשון, הוא מתייחס לאחת היחידויות להן זכה אצל הרבי, והרבי שאל אותו על מדיניות ישראל בנוגע לארה"ב, וצ'חנובר ענה כי הסיבה לכך היא "שיש לנו ידידה אחת בעולם, ונשיא אחד שהוא ידיד ישראל, ושחייבים לשמור על יחסים טובים ולעשות דברים שאולי לא היינו עושים בנסיבות אחרות".

על כך ענה לו הרבי כי ישראל חייבת לעשות רק מה שטוב לעצמה, כי כעת עושים דברים שיעצבו את עם ישראל לדורות, ואילו נשיא ארה"ב היום הוא כאן ומחר הוא יתחלף, ולכן אסור לערבב קווי חשיבה של נצח עם קווי חשיבה של שעה. צ'חנובר מוסיף כי הרבי ציין בפניו שלא צריך לתת חשיבות יתר ליחסים עם ארה"ב.

בחלק השני בשיחה, משחזר צ'חנובר תפילת יום כיפור שהתפלל במחיצת הרבי, ומספר שהרבי עיכב את התפילה עד שהבחין שמר יוסי צ'חנובר (הכהן) עלה לדוכן לברך ברכת כוהנים, ורק אז סימן לחזן שימשיך את התפילה.

תודת מערכת COL לר' זושא וולף על הוידאו.

לצפייה:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.