שלמה מן | יום ח' אייר ה׳תשפ״א 20.04.2021

הכרזת המינוף של צעירי חב"ד: תכנית שתלווה שלוחים אישית

היסטוריה: לאחר למעלה משנה של חשיבה ועבודה מסביב לשעון, ב'צעירי אגודת חב"ד' השיקו תוכנית מהפכנית לליווי אישי לשלוחים • בפיילוט הראשוני נבחרו להשתתף 50 שלוחים צעירים • יו"ר צעירי חב"ד: "בשורה של ממש"
הכרזת המינוף של צעירי חב
צילום: COL

לאחר למעלה משנה של עבודה מאומצת ובהשקעה כספית אדירה, צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש השיקו השבוע את התוכנית המהפכנית לליווי אישי לכל שליח, תכנית המיועדת לכול השלוחים היוצאים לכבוש את ערי ויישובי הארץ בהפצת תורה וחסידות והכנה העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

בכינוס השלוחים הארצי שנערך לפני כשנה וחצי, בדקו בצעירי אגודת חב"ד באמצעות צוות גדול של יועצים ופסיכולוגיים ארגוניים, מהם התהליכים והכלים שיביאו לתוצאות הטובות ביותר להעצמת השליח והשליחה, משפחתם ופעילותם.

ביום מלא של מפגשים קבוצתיים ואישיים של היועצים עם השלוחים, ולאחר שדיברו עם מאות שלוחים ושמעו מהם על הצרכים והאתגרים, ביצעו אנשי צאגו"ח בליווי אנשי המקצוע, פילוח נתונים מורכב, ממנו עלה הצורך בליווי אישי ומקיף לכל שליח באופן אישי.

במשך למעלה משנה עמלו נציגי צעירי אגודת חב"ד יחד עם חברה מקצועית שנשכרה במיוחד למטרה זו, ובנו תכנית מהפכנית לליווי אישי לכל שליח, תוכנית ראשונה מסוגה, שמטרתה להוביל לשיפור משמעותי בהתנהלות ובהישגים של השליח ופעילותו.

התוכנית, שפותחה באמצעות סיועם האדיב של  השליח מברזיל הרב יצחק משען, קרן מרומים באמצעות השליח הרב שמוליק רוזנשיין, מבוססת על התובנה שלכל שליח יש אתגרים ייחודיים בשליחותו, בהתאם למקום השליחות, גודלו, אופיו ואופי תושביו, ובמקביל יכולות וחוזקות הייחודיות לו, ולכן גם לכל שליח צריכה להיות תוכנית עבודה מותאמת אישית עם יעדים ומטרות ברי השגה עבורו.

במפגש חשיפת התוכנית שנערך ביום ראשון האחרון השתתפו כ-80 שלוחים שנבחרו לגל הראשון של התוכנית, צעירים ברובם, מכל רחבי הארץ וממגוון מקומות שליחות. המפגש נפתח בהרצאה מקצועית, מיוסדת על הוראת הרבי שחובה להיערך לפעילות עם תוכנית עבודה סדורה ומוקפדת.


מפגש השלוחים שנבחרו ל'פיילוט', השבוע בכפר חב"ד


הרב נפתלי ליפסקר הציג בפני השלוחים את יסודות השיטה ואת התהליך לליווי אישי בהובלה לשינוי מעשי ומוכח. מנהל התוכנית הרב דוד קורץ מאגף הסניפים בצאגו"ח, הציג את תנאי ההצטרפות לתוכנית באומרו: "לא נגבה מכם כסף על התוכנית המושקעת שעלותה עצומה, אך נדרוש מחויבות אבסולוטית להשתתפות רצינית ושאיפה להצלחה!" הרב קורץ הציג גם את צוות המלווים החסידי-מקצועי.

לאחר שהחל לפני כחודשיים פיילוט ראשוני ושקט בו משתתפים 12 שלוחים, יבחרו כעת  50 שלוחים נוספים שיצטרפו לתוכנית שתמשך כשנה, מתוכה חצי שנה אינטנסיבית שתדרוש כ-12 מפגשים אישיים ועוד 3 מפגשים קבוצתיים והרבה עבודת שטח. 

כלל הנתונים יוכנסו לתוך מערכת ממוחשבת שפותחה במיוחד לצורך זה, כך יוכלו הנציגים המלווים לעקוב בזמן אמת אחר ההתקדמות של כל שליח ושליח ולהכווין אותו בדרך הנכונה.

"מדובר בתוכנית מהפכנית ומיוחדת במינה", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד בשיחה עם COL. לדבריו, "זו בשורה של ממש למאות שלוחים, צעירים ומבוגרים". הוא ציין בנוסף כי "התוכנית צפויה להעניק לשלוחים כלים ייחודיים שיעזרו להם להגביר ולהעשיר את הפעילות. בעתיד, כך אמר, הרחיב את מטלות המחלקה לסיוע לשלוחים ותיקים ולבתי חב"ד גדולים בייעוץ ארגוני, השמת שלוחים ועוד". 

נציין, שבהשגחה פרטית התוכנית החדשנית יוצאת לדרך בדיוק בזמן שבו תושבי ארץ הקודש יוצאים ממשבר הקורונה, מה שעשוי להביא באופן ממשי ומוחשי למהפכה אדירה בפעילות השלוחים בארץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.