צבי סופר | יום ו' אייר ה׳תשפ״א 18.04.2021

לכתחילה אריבער: השלוחים בניו יורק התכנסו באמצעות ה'זום'

השלוחים מרחבי עיר ניו יורק רבתי, חגגו את ב' אייר יום התייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית - צא"ח, ע"י הרבי לפני שישים ושש שנים, בהתוועדות מרגשת ומעוררת השראה • הכינוס הוקדש לע"נ ולזכרו של הרב החסיד התמים ר' חיים מאיר בן ר' אלתר ישכר דב הלוי ליברמאן ע"ה, חבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית, שנפטר בשבת חנוכה
לכתחילה אריבער: השלוחים בניו יורק התכנסו באמצעות ה'זום'

השלוחים מרחבי עיר ניו יורק רבתי, חגגו את ב' אייר יום התייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית - צא"ח, ע"י הרבי לפני שישים ושש שנים, בהתוועדות מלאה רגשות ומעוררת השראה.

את הכינוס שנערך השנה באמצעות תוכנית הזום, פתח המנחה השליח לבורו פארק הרב אהרן גינזבורג, בדברים על סגולת ב' אייר יום הולדתו של הרבי
מהר"ש, בספירה של "תפארת שבתפארת" והעוצמה שבפתגם המפורסם של בעל יום ההולדת "לכתחילה אריבער".

הרב גינזבורג ביקש מכל השלוחים בבתיהם למזוג כוס יין או משקה לאמירת לחיים משותפת, ומתוך אחווה. לאחר אמירת לחיים ניגנו כולם יחד את הניגון של הרבי מהר"ש והאווירה המיוחדת להתוועדות אפפה את כל המשתתפים.

הוזמן לשאת דברים הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית. בנימה של כאב אמר הרַב בוטמאן ש"הכינוס מוקדש לע"נ ולזכרו של הרב החסיד התמים ר' חיים מאיר בן ר' אלתר ישכר דב הלוי ליברמאן, חבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית, שנפרד מאיתנו 
בשבת חנוכה החולפת."

"מסירותו של ר' חיים מאיר לכל שליח באופן אישי ולכל צדדי העבודה המסועפת של צעירי אגודת חב"ד היא לֹא תתואר. לכל אחד ישנם געגועים אישיים.”

הרב בוטמאן הדגיש את הקשר המיוחד של הרבי למוסד צעירי אגודת חב"ד. כפי שהתבטא הרבי בפני החסיד הרב שניאור זלמן גוראריה: "צעירי אגודת חב"ד יקר בעיניי מכל המוסדות".

הרב בוטמן מעלה על נס את דמותו הבלתי נשכחת של הרב דוד רסקין יו"ר צעירי אגודת חב"ד המרכזית שהיארצייט העשירי שלו קרב ובא ביום ח' אייר, וציין כי ר' דוד תמיד הדגיש כי למרות שהרבי דיבר על הקמת חב"ד צעירי אגודה בשבת מברכים אייר כ"ד ניסן תשט"ו (1955), עם זאת, הרבי קבע את יום ההתייסדות ל-ב' אייר.

הרב בוטמאן סיפר למשתתפים על חשיבות וועידת צא"ח, היה זה עת הרב חיים מרדכי אייזיק חודקוב, ראש מזכירות הרבי מסר בשמו של הרבי לרבנים דוד רסקין, ויבלחט"א הרב משה פסח גולדמן, כי רצונו של הרבי הוא להשתתף בוועידת צעירי חב"ד הנערכת בחול המועד סוכות, אך מכיוון שהדבר לא אפשרי, יתקיים המשך לוועידה, באותו הערב בהתוועדות שמחת בית השואבה שעורך הרבי, ונציג מהנהלת צא"ח ימסור דו"ח מהוועידה בנוכחות הרבי בעת ההתוועדות. וכך היה, הראשון למסור דו"ח היה הרב משה פסח גאלדמאן ובשנים שלאחרי זה  היו אלו הרבנים יצחק דוד גרונר, שלום בער גורדון וצבי הירש גאנזבורג.

הרב בוטמאן סיים כי המצב בשנה החולפת, שאילצה לפעול בצל המשבר הבריאותי נותן משמעות חדשה למושג "תפארת שבתפארת", כשרואים שאפילו במצבים קשים מגיעים לתוצאות של "תפארת שבתפארת". 

הרב בוטמאן איחל לכל השלוחים הצלחה הן בשליחות ובעניניהם הציבוריים והן בעניניהם הפרטיים נחת חסידי מילדיהם ומתוך שמחה וטוב לבב.

הרב כתריאל קסטל, מנהל הפעילות של צעירי אגודת חב"ד הציג את הקשיים שנוצרו בארגון פעולות ציבוריות במהלך תקופת הקורונה. למרות זאת מצהיר הרב קסטל בגאווה בלתי מוסתרת, "השלוחים נענו לאתגר בצורה הירואית!". 

הרב קסטל סיפר על המאמצים שלו בערב חג הפורים החולף, מול גורמי מחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק לאפשר לפעילי צא"ח להביא את מצוות ושמחת הפורים לאסירים יהודים בבתי הכלא במדינה.

הרב קסטל חתם באיחול לבבי כי השלוחים יוכלו להמשיך את עבודתם ללא הפרעות עד ביאת גואל צדק.

כעת מוזמן הנואם המרכזי, שליח ותיק במדינת אנגליה הרב שמואל לו. שמדבר מלב אל לב "לאחיי השלוחים". הרב לו חלק בשפע הוראות וסיפורים וגם יחידויות משנות שליחותו הארוכות.

הרב לו הלהיב את האווירה והותיר רושם בל ימחה.

הרב מענדל דוכמאן מאמן ומדריך בתחום גיוס הכספים, העביר סדנה לשלוחים בזמן "שאחרי" הקורונה, ושפע אופטימיות מרובה על התקופה שאחרי הקורונה, עם ביטחון מוחלט שבע"ה ההצלחה תהיה גדולה.

הרב דוכמאן ציטט את הפסוק בעת המשבר על שפת ים סוף, הקב"ה אמר למשה רבינו: "מה תצעק אלי דבר אל בני ישראל ויסעו", "גם כעת הענין שלנו הוא 'ויסעו' יש לנו מה שאין לשום מוסד בעולם  יש רק לנסוע הלאה ולהצליח. אני אוהב אתכם".  

הדו"ח של מארגני הזום היה מחמם לב, שכלל השתתפות מלאה של כלל השלוחים באזור המטרופולין של ניו יורק.

השלוחים מצידם פנו להנהלת צא"ח בתודה על הערב המעורר והמחזק, ופונים לדרכם להשיג את מטרת השליחות והגאולה השלימה, נאו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.