שלמה מן | יום ה' אייר ה׳תשפ״א 17.04.2021

השלכות הקורונה על התלמידים: מנהלי ומנהלות ה'רשת' התכנסו

חוזרים לשגרה: מנהלי ומנהלות בתי הספר ותלמודי התורה של 'רשת אהלי יוסף יצחק', התכנסו השבוע בכפר חב"ד לאסיפות ודיונים על אודות השלכות סיום תקופת הקורונה ונושאים נוספים • COL מגיש סיקור ותיעוד נרחב
השלכות הקורונה על התלמידים: מנהלי ומנהלות ה'רשת' התכנסו
צילומים: רשת אהלי יוסף יצחק

בחדר הישיבות במטה 'רשת אהלי יוסף יצחק' בכפר חב"ד, התכנסו השבוע לראשונה מזה תקופה ארוכה באופן פיזי מנהלי ומנהלות בתי הספר ותלמודי התורה של ה'רשת' ברחבי הארץ בשני מפגשים ייחודיים - כנס למנהלות וכנס למנהלים - 'השליחות בשדה הניהול', שסימנו את היציאה מהתקופה הארוכה והמאתגרת של הקורונה במוסדות החינוך.

במהלך שני הכנסים, שהתקיימו בסמיכות לב' אייר - יום הולדתו של הרבי המהר"ש, בעל הפתגם של 'לכתחילה אריבער, הותוו התכניות בתחומי החינוך החשובים לתקופת הלימודים הקרובה.

בפתח הכינוס נקבעה בטקס חגיגי מזוזה בחדר הישיבות המחודש במטה הרשת.

במוקד הכינוס  למנהלים התקיים פאנל מיוחד, בהשתתפות חלק מחברי ועד החינוך של הרשת, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי והרב נפתלי הכהן רוט, ובו דנו הרבנים בשיח פתוח יחד עם המנהלים על האתגרים החינוכיים בעקבות טשטוש הגבולות שהביאה עימה תקופת הקורונה - שכללה סגרים, בידודים, ניתוקים ברמות שונות ממוסדות החינוך והכנסת אמצעי מדיה לשימוש סדיר - בכנפיה.

בסיום המושב סיכם מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי את הדיון החשוב והנושאים שהוצפו בידי המנהלים בהחלטה להשקיע מאמצים בשלושה תחומים מרכזיים:

א. ניתוק התלמידים מהמסכים והאינטרנט ככל האפשר.
ב. הדרכת הורים בכל מה שקשור לנזקי המסכים והאינטרנט הבלתי מסונן.
ג. חזרת התלמידים לשגרה תקינה, בנוכחות, בהרגלי למידה והתנהגות חברתית- רגשית.

בהמשך הכינוס הוצג ע"י רכז פרוייקטים במטה הרשת ר' לוי אברמוביץ' מיזם שיתופי מיוחד עבור תלמודי התורה של ה'רשת', בסימן "ברכנו אבינו כולנו כאחד", שיפתח ערוץ חדיש להעצמת יוזמות, ופעולות משותפות ע"י זיהוי אחיד וסיעור מוחות משותף בתחומים של שיווק, נראות וחידוד המסרים. כל זה בהובלת צוות מיוחד במטה הרשת ועל מנת להגביר ולדייק את העשייה בשליחות. 

נוסף על כך, הוצג בפני המנהלים והמנהלות שלב משמעותי בהעצמת לימודי הקודש במוסדות. הכוונה לשלל חומרי עזר, חוברות שונות, שיגבירו את ההתלהבות של התלמידים בלימודי הקודש. כן דובר באסיפות על הנושא השנתי, שילווה בשנה הקרובה (כמיטב המסורת בשנים האחרונות) את מוסדות הרשת, ואת הנושא המיוחד לשנה הבאה  בעקבות שנת השמיטה. הרכז הארצי לחינוך חברתי-חסידי ולימודי הקודש בתלמודי התורה הרב שמעון לוין הציג את הנושא, והתקיים דיון ושיח ער על אודות הנושא ושלל הערכים הנלווים לו.

בפני המנהלים והמנהלות אף הוצגה סקירה נרחבת, במהלך הכינוסים, על פעילות זמן הקיץ במוסדות הרשת. הן בתקופה שנותרה עד סיום הלימודים והן בתקופת בין הזמנים, קייטנות וכדומה. התקיים דיון בצרכים המתפתחים.

הכינוסים נחתמו בהתוועדות 'לכתחילה אריבער', מתוך שבת אחים גם יחד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.