צבי סופר | יום ה' אייר ה׳תשפ״א 17.04.2021

ראש מפלגת השלטון בגרמניה נועד עם השליח ורבה של ברלין

תיעוד מרגע לא שגרתי בגרמניה: על גג הבונדסטאג הגרמני, ערכו שליח הרבי ורבה של ברלין הרב יהודה טייכטל וראש מפלגת השלטון בפרלמנט הגרמני, מפגש מיוחד בעיצומו של ב' באייר, בו מציינים את "לכתחילה אריבער"
ראש מפלגת השלטון בגרמניה נועד עם השליח ורבה של ברלין

רגע לא שגרתי התרחש השבוע, כאשר ראש מפלגת השלטון בגרמניה אירח את שליח הרבי ורבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, למפגש מיוחד.

בתאריך ב' באייר, בו מציינים את יום הולדתו של האדמו"ר המהר"ש נ"ע בעל התפגם של 'לכתחילה אריבער', הוזמן הרב טייכטל, שמנהל מערכת קשרים חמה ולבבית עם ראשי השלטון בברלין, על ידי ראש מפלגת השלטון CDU בפרלמנט הגרמני למפגש מיוחד על גג הבונדסטאג - בניין הפרלמנט הגרמני.

במהלך המפגש סיפר לראש מפלגת השלטון על חסידות חב"ד בכלל, ועל מהותו של היום, פועלו של הרבי המהר"ש והמושג אותו הטמיע "לכתחילה אריבער" בפרט, שהפך על ידי הרבי לאחד מאבני הייסוד של החסידות בדורנו.



השניים אף שוחחו על הפעילות העניפה של שליח חב"ד הרב טייכטל בברלין והרב סיפר לו הפעילות היהודית המגוונת ואת התחייה הבלתי פוסקת של הקהילה. בנוסף, הרב טייכטל תיאר והרחיב על התקדמות בניית הקמפוס היהודי הענק שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו, קמפוס המוקם במרכז העיר ברלין וצפוי לכלול ישיבה, מוסדות לימוד לילדים, מקווה טהרה מהודר, בית התבשיל ועוד.

ראש מפלגת השלטון שהתרגש מאוד מהאירוע, חזר בפניו על ההתחייבות להעמיק את הקשרים עם הקהילה היהודית במדינה ולעזור ככל הניתן להרחבת הפעילות.

נזכיר, כי רק לפני שבוע הוזמן הרב טייכטל לביקור רשמי בשגרירות אבו דאבי בגרמניה, שם הבטיחה השגרירה להעמיק את הקשרים עם הקהילה היהודית.

רק לפני מספר שבועות, במסגרת הביקורים שעורך שליח הרבי בברלין בלשכות בכירי הממשל הגרמני, הוא קיבל אישור מיוחד לעמוד ולנאום במקום בו הכריזו הנאצים ימ"ש על הפתרון הסופי, שם דיבר הרב על חג הפסח וקרא: "עם ישראל חי!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.