שלמה מן | יום ד' אייר ה׳תשפ״א 16.04.2021

לראשונה בכפר חב"ד: מערכת של הודעות קוליות וניגוני שבת

המערכת תשמש לזירוז לקראת כניסת השבת, בניגונים ובהודעות ▪ במקרה פטירה, היה לא תהיה, המערכת תפרסם את שם הנפטר ומיקום הלוויה ▪ יו"ר הוועד ר' נחמן רייכמן: "יוסיף בחמימות ובתחושה הביתית בכפר. מקווים שהחידוש יתקבל בברכה על ידי התושבים"
לראשונה בכפר חב
צופרים בכפר חב"ד (צילום ארכיון)

אחרי עשרות שנים שבהן הונהג בכפר חב"ד כי תישמע צפירה לקראת כניסת השבת, ולאחר כשנתיים בהן הצפירה לא פעלה בשל ליקויים טכניים של הצופרים, החל מהשבת, פרשת תזריע-מצורע, תחל לפעול מערכת כריזה שתשמיע ניגונים חסידיים לקראת כניסת השבת.

פריסת המערכת:

המערכת נבנתה והופעלה ביזמת ועד אגודת כפר חב"ד, בראשותו של ר' נחמן רייכמן, בעלות תקציבית משמעותית. לשם פריסת השמע בצורה מרחבית, מגבירי המערכת יוצבו בשישה מוקדים ברחבי הכפר: בית מנחם, בית הכנסת המרכזי, בית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים, בניין 770, בית הכנסת "ישראל אריה לייב", "חיידר אידיש" ובכפר חב"ד ב' (המגבירים בחיידר אידיש יחלו לפעול החל מהשבוע הבא). 

זמני ההשמעה לקראת שבת:

כדי לחזק את ההקפדה על זמני הדלקת הנרות ותוספת שבת, הוחלט כי ההשמעה תתקיים בשלוש פעימות לקראת כניסת השבת (בניגוד לנוהג הקיים, שתי צפירות), כדלהלן: 1. כ-20 דקות לפני זמן הדלקת הנרות – יושמעו ניגונים. 2. כ-10 דקות לפני זמן הדלקת הנרות, תישמע הודעה קולית המזכירה כי נותרו עשר דקות. 3. כ-3 דקות לפני זמן הדלקת הנרות, יופעלו שוב ניגונים.

סדר ההודעה על לוויה, שלא נדע בעז"ה:

בתפילה שלא נזדקק לכך, המערכת תשמש גם להודעות על הלוויות. בניגוד לצפירה הסתמית שהייתה נהוגה, הוחלט כי במקרה של לוויה, היה לא תהיה, תישמע הודעה קולית המכריזה על שם הנפטר ועל מיקום ושעת הלוויה. 

"המערכת הזו תוסיף באווירת כניסת השבת וברוח הייחודית השוררת בכפר חב"ד", אומר יו"ר הועד ר' נחמן רייכמן. "האפשרות להשמיע באמצעות המערכת גם הודעות קוליות במקרים הנדרשים תיצור תחושה ביתית יותר בכפר ההולך ומתרחב ב"ה. הניגונים שיושמעו יהיו ניגוני חב"ד כמובן, והם ייבחרו בהתאם לתאריכים המצוינים באותו השבוע. כך, למשל, בשבוע הסמוך לל"ג בעומר יושמעו ניגוני ל"ג בעומר, וכן הלאה. אנו מקווים כי החידוש יתקבל בברכה על ידי התושבים ויוסיף באחדות ובחמימות באווירה בכפר חב"ד"

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
אם אפשר גם להוסיף
ה' אייר ה׳תשפ״א
בלוויות ממה נפטר וכו' קצת יותר פרטים
2.
איזה יופי!
ה' אייר ה׳תשפ״א
בנחלת הר חב"ד עושים את זה כבר שנים הגיע הזמן גם בכפר
3.
לגבי ניגוני שבת בתור בני ברקי זה נפלא
ה' אייר ה׳תשפ״א
לגבי הלוויות בתור ב''ב אני חושב שזו טעות זה לא דבר שמכריזים בקול בעיקר בכפרנשמותר ב''ה וואטסאפ ורוב אנ''ש אצלינו לא נהגו גם לפני ומי שאין לו וואטאפ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.