מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ה 24.07.2005

פיגוע התופת שסגר 'מעגל'

פיגוע התופת שהחריד בשבוע שעבר את קניון השרון בנתניה, סגר 'מעגל' לבני משפחת ליפשיץ, עולים חדשים מבוברויסק שברוסיה הלבנה. השבוע הם פגשו מחדש את חסידי חב"ד לאחר נתק של עשרות שנים. הדבר היה במהלך פעילות צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור שבאו לנחם ולסייע למשפחת ליפשיץ ששכלה את אם המשפחה אניה, ובתה ונכדתה נפצעו קשה. אביה של אניה מספר שסבו, היה מזכיר להם תמיד כי הם נצר למשפחתו של הרבי מליובאוויטש. שנים חלפו מאז שעלו ארצה, אך את אנשי חב"ד פגשו דוקא עתה בנסיבות הטראגיות. הסיפור המלא ב'כתבה מלאה'
פיגוע התופת שסגר 'מעגל'
פיגוע התופת שהחריד בשבוע שעבר את קניון השרון פגע גם במשפחת ליפשיץ המתגוררת בעיר. אם המשפחה, אניה ליפשיץ הי"ד נהרגה בפיגוע, וביתה מרגריטה ונכדתה בת השלוש ליאל נפצעו אף הם קשה בפיגוע הקטלני.

בני משפחת ליפשיץ עלו ארצה מהעיר בויברויסק שברוסיה הלבנה, שהיה מקום מרכזי בתולדות ימי חב"ד. ר' מוטל לייב פקטרוביץ' אביה של אניה היה מספר על סבו ר' נחום אברהם שהיה נוהג לחזור בפניהם תמיד את המשפט "קינדער, געדיינקט, אז איר שטאמט פון דעם ליובאוויטשער רבינ'ס פאמיליע" [-ילדי, זכרו תמיד שאתם ממשפחתו של הרבי מליובאוויטש].

שנים חלפו מאז שעלו ארצה, אך את אנשי חב"ד לא יצא להם לפגוש. בני המשפחה זכרו תמיד את דברי הסבא: "זכרו שאתם ממשפחתו של הרבי מליובאוויטש", אך לא שיערו שדווקא פיגוע התופת יסגור עבורם את מעגל, ויפגיש בינם לבין חסידי חב"ד.

מלאכים משמים

יממה לאחר הפיגוע, דפקו על דלת ביתם יו"ר מוסדות חב"ד בנתניה הרב מנחם וולפא, ולצידו הרב מנחם קוטנר מנהל המחלקה של צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור, והציעו את עזרתם. ביקורים דומים נערכו בימים שלאחר הפיגוע בבתיהם של משפחות ההרוגים והפצועים. הרב וולפא התעניין במצבם של הפצועים, והציע את עזרת בית חב"ד בכל המצטרך.

בית חב"ד בשיתוף 'המחלקה של צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור' סייע בארגון ימי ה'שבעה' אחר האם, ודאגו לארוחות חמות מידי יום לבני המשפחה. "אל תהססו לפנות אלינו בכל בקשת תמיכה, גשמית ורוחנית כאחד" אמרו לבני המשפחה.

אביה של אניה סיפר לאנשי צעירי-חב"ד על הקשר שלהם עם חסידי חב"ד עוד בימים בהם התגוררו בעיר בויברויסק שברוסיה הלבנה. הוא כי הוא זוכר שאביו ר' חיים שמעון שימש כחזן בבית הכנסת בבויברויסק ומתאר שבימים הנוראים כשהיה אביו ניגש לעמוד התפילה הקהל היו מצטופף כך שלא נשאר מקום להכניס אפילו אצבע.

משם יצאו צעירי-חב"ד לערוך ביקור אצל הבת והנכדה שנפצעו בפיגוע. הם עודדו את רוחם, חיזקו את ידיהם, והעניקו להם שי. הקשר עם בני המשפחה, נשמר כל ימי ה'שבעה', ובסיומה, עלה הרב מנחם וולפא יחד עם בני המשפחה לקברה של אניה הי"ד בבית העלמין בנתניה. בני המשפחה הודו מקרב לב לאנשי חב"ד שעמדו לימינם בשעות הקשות.


סיוע ותמיכה לנפגעי הפיגוע

בימים אלו השלימו במחלקה של "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" את פעילות סיוע החירום למשפחות הנפגעים בפיגוע בקניון השרון בנתניה. סיוע החירום הוגש למשפחות הפצועים וההרוגים לבקשת ובתיאום עיריית נתניה, ועובדות השיקום בביטוח הלאומי.

הפיגוע הרצחני אירע בנתניה ביום שני בשבוע שעבר, ובו נהרגו 5 אנשים, ו-91 בני אדם נפצעו, סמוך לכניסה לקניון השרון שבעיר. מיד עם השמע דבר הפיגוע יצאו צוותים לביקורי עידוד אצל הפצועים ובני משפחותיהם בבתי הרפואה השונים.

יו"ר מוסדות חב"ד בנתניה השליח הרב מנחם וולפא ור' יצחק טייכטל מבית חב"ד בנתניה יצאו יחד עם הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד לביקור בבית הרפואה 'לניאדו'. הם עודדו את רוחם, חיזקו את ידיהם, והעניקו שי לפצועים. ביקור מרגש נוסף נערך בבית הרפואה 'רמב"ם' בחיפה, שם יחד עם השליח הרב יוסף ליפש, משלוחי חב"ד בעיר חיפה, וכן בבתי הרפואה 'שניידר' ו'בלינסון'.

סיוע נוסף שהגישו אנשי צעירי-חב"ד היה עזרה למשפחות הנרצחים. ר' נח סוליש מנהל הפעילות בבית חב"ד בעיר, סייע במידת הצורך בארגון ימי ה'שבעה', ודאג לארוחות חמות למשפחות הנפגעים.

הגב' חנה חקאק, מרכזת הטיפול במשפחות נפגעי טרור מטעם עיריית נתניה שיגרה השבוע מכתב תודה מרגש ובקשה לסייע למשפחות נוספות. צעירי-חב"ד נענו לבקשות, והודיעו כי יממנו שהייה במעון יום של חב"ד בעיר למשפחה שביתם נפגעה בפיגוע, ושהאם סועדת אותה כל היום ליד מיטת חוליה בבית הרפואה. בנוסף לכך, ידאגו אנשי חב"ד מנות חמות מידי יום לארבע משפחות שנפגעו בפיגוע.

ב"צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" בודקים בימים אלו את הצרכים הנוספים לאורך זמן עבור כל הנפגעים על מנת להקל במעט על ההתמודדות הקשה.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.