צבי סופר | יום ב' אייר ה׳תשפ״א 14.04.2021

שליח מחבר ספר ביוגרפי חדש על האדמו"ר הריי"צ

ביוגרפיה פורצת דרך על כ"ק אדמו"ר הריי"צ, כותב בימים אלו הרב דוד אליעזרי, שליח חב"ד ביורבה-לינדה שבמחוז אורנג' בקליפורניה, והוא יוצא במסע איסוף של מידע רלוונטי
שליח מחבר ספר ביוגרפי חדש על האדמו
כ"ק אדמו"ר הריי"צ בעת מסעו לארה"ב, שנת תר"צ (עיבוד לצבע: COL). בתמונה הקטנה משמאל: השליח הרב דוד אליעזרי

ביוגרפיה פורצת דרך על כ"ק אדמו"ר הריי"צ, כותב בימים אלו הרב דוד אליעזרי, שליח חב"ד ביורבה-לינדה שבמחוז אורנג' בקליפורניה, והוא יוצא במסע איסוף של מידע רלוונטי.

ספרו 'הסוד של חב"ד' שהוציא לפני מספר שנים, זכה לתפוצה רחבה ותהודה גדולה.

את הספר שיצא לאור אז באנגלית, כתב הרב אליעזרי בניסיון לחשוף לפני הציבור את סיפור ההצלחה של שליחות חב"ד שאין לו אח ורע. ב-432 עמודים סוקר הרב אליעזרי את התופעה, באמצעות ראיונות עם יותר ממאתיים שלוחים, מנהיגי קהילות, אנשי אקדמיה, עיתונאים ומנהיגים פוליטיים.

כעת כאמור, הוא אוסף מידע רלוונטי ופחות ידוע על הביוגרפיה של כ"ק הרבי הריי"צ נ"ע, כולל מכתבים ממזכירות הרבי, ראיונות עם חסידים שלמדו בישיבה בפולין, ומסמכים על קשריו הענפים של הרבי עם ארגונים יהודים.

הרב אליעזרי: "אנו אוספים מסמכים בקשת רחבה כדי לקבל כמה שיותר מידע היסטורי כדי שנוכל לקבץ את הכל לספר אחד", הוא מסביר על הפרוייקט. "אנו מנסים להסתכל 80-90 שנה לאחור והמסמכים הללו מכריעים ומספקים ידע היסטורי חשוב".

"אומץ ליבו ללא חת של הרבי הריי"ץ וכן כליאתו ושחרורו הניסי עמדו בראש האירועים ההיסטוריים הגדולים שהשפיעו על חיי היהודים בתקופתו", מציין הרב אליעזרי. " עמדתו ללא חת ובגאון בתקופות הקשות ביותר בברית המועצות, חזונו ותורתו ומאמציו לערוך מהפכה יהודית עולמית הם סיפור מדהים שיעורר השראה בקרב אנשים מכל שכבות האוכלוסייה.

הספר יסקר את שנותיו הראשונות של הרבי הריי"צ לצד אביו בתקופת הצאר והמהפיכה הרוסית. האמון שהקדיש לו אביו האדמו"ר הרש"ב, לנהל ולהנחות את ישיבות 'תומכי תמימים', ברוסיה, אחר כך בפולין וארה"ב.

הרב אליעזרי נעזר בין היתר, באוצר "המפגש שלי עם הרבי" שעורכת חברת ג'ם, ולדוגמא, ראיון וידאו שנערך לאחרונה עם הרב יצחק הנדל ממונטריאול, שנזכר בסיפורים מהישיבה באטבוצק, וב'יחידות' לה זכה עם הרבי הריי"צ, מכתבים של החסיד הנודע ר' איטשע מתמיד הי"ד, ועוד.

הרב אליעזרי מבקש מהציבור לשתף במידע מסמכים ותמונות של הרבי הריי"צ, באמצעות הטלפון 714-612-6253.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.