מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ה 22.07.2005

"צלילי האחדות" - הכנס השנתי של ת"ת חב"ד בקריות

באור לי"ב תמוז, חג הגאולה של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, קיים תלמוד-תורה חב"ד "צבאות מנחם" – חיפה והקריות, את הכנס השנתי ברוב עם הדרת מלך. הכנס התקיים באולם "בית נגלר" בקריית-חיים המכיל כ-500 מקומות ישיבה, והיה מרנין-לב לחזות בהשתתפות שיא של כלל התלמידים, משפחותיהם, ושוחרי החינוך התורני שבאו לצפות ולהתעניין.הערב על כל חלקיו אורגן בקפדנות ובהשקעה על-ידי מנהל הת"ת הרב יוסף פיזם וצוות הניהול, הן מבחינת התוכן החינוכי-חסידי, והן מבחינת הצורה והמימון. פתח והנחה בטוב טעם ר' מנחם-מענדל דונין, מחנך כיתה ח', אשר הזמין את הרב חיים-שלמה דיסקין, רב קהילת חב"ד בקריית-אתא ורב התלמוד-תורה לפתוח ב"דבר מלכות" מתורתו והוראותיו של הרבי בענייני דיומא. הרב דיסקין התייחס בדבריו גם לנושא המאבק על שלימות הארץ ושלימות חיי תושביה עפ"י דברי הרבי.
בהמשך התקיים טקס קצר של הענקת פרסי ספרים יקרי ערך, למצטיינים הגדולים ביותר מכל הכתות – במבצע שינון משניות, תניא, דפי גמרא שקו"ט, ורמב"ם הל' מלכים בע"פ. מצטיינים אלו התכבדו לעלות על הבמה לקבל את הפרסים, בעוד ששאר תלמידי הת"ת קיבלו את הפרסים באולם.

בין המצטיינים בלטו: הת' יצחק וירט והת' מאיר-איתמר יפרח – חתני הגמרא – אשר למדו 158 דפי גמרא שקו"ט, הת' חננאל רוזנבאום – חתן התניא – אשר למד כ-35(!) פרקי תניא, הת' שי אלטר – חתן המשנה – אשר למד 1187 (!) משניות. על הצטיינות בתפילה וביראת שמים קיבלו פרס – הת' נחום זילברמן והת' יוסף-יצחק טל.

מיד לאחר מכן הוזמן סגן המנהל ויועץ הת"ת ר' ישראל דוד להנחות את שלב הגמר של החידון השנתי, בהתאם למסורת אשר מזה שנים נערך ע"י מנהל הת"ת חידון שנתי בנושא שנתי של הת"ת.

השנה ערך המנהל חידון בנושאים: שער יחוד והאמונה פרקים א-ו, ורמב"ם הלכות מלכים פרקים יא-יב. שלב הגמר כלל את השאלה הזהה כאשר "סיפור מוזר" הוקרן בעיצוב מרהיב ומשעשע כאחד, על-גבי מסך וידיאו ענק. את הטקסט חיבר ר' עופר גוטליב, ואת ההפקה, שכללה אנימציות ופעלולים, הפיק ר' חיים מזרחי. קריינות: ר' ישראל דוד. רק בסוף הערב נודעו התוצאות הסופיות.

מפקח ביה"ס ממשרד החינוך, מר שמעון שיטרית, נושא דברי תורה מענינא דיומא, ומעלה על נס את מעלת האחדות, ומשבח רבות את ביה"ס בהכריזו: "ביה"ס מביא גאווה לחינוך הדתי במחוז, ומנהל המחוז בביקורו עם פמלייתו לאחרונה, העלה על נס את הישגי המנהל הצוות והתלמידים שהם לשם לתהילה ולתפארת".

עתה מגיע השלב המרכזי בתוכנית הערב החגיגי, כאשר הקהל מתחיל לצפות במחזמר הייחודי שבוצע באורך של כשעה ועשרים דקות. המחזמר המרתק והמורכב – מלאכת מחשבת נקרא בשם "צלילי האחדות", והעביר מסר חינוכי חסידי מאלף של אהבת ישראל לכל יהודי ובכל מצב, המסר הועבר במספר מערכות, כאשר המסר של אהבה ואחדות ישראל עובר כחוט השני דרך סיפוריים חסידיים משנים קדמוניות, עד לעלילות מימינו אנו, מתחומים שונים וגילאים שונים, כאשר הגיבורים האמיתיים הם, איך לא? – הילדים, אשר מגלים כי ע"י מחשבה טובה על הזולת – הופכים את הסביבה לנעימה וחיובית, וכמים הפנים אל הפנים גורמים שינוי לטובה ביחס הזולת.

היה כאן שילוב מנצח, של ילדים מוכשרים וחדורי שליחות,שבזכות ההכנה וההשקעה המרובה (ברובה הגדול לאחר שעות הלימודים), הגיעו לרמה של משחק מקצועי מצד אחד, אך עם הרבה רגש ונשמה, כל זאת יחד עם שילוב שירה ומחול בשירים חדשים וישנים של מקהלת "תהילת ה'", שחלקם חוברו במיוחד למחזמר, ובראשם כיכבו ניגוני ונעימות חב"ד ברגש ושמחה, ההגברה והתאורה היו ברמה הגבוהה ביותר שקיימת ובתשלום גבוה, והתוצאה הכללית הייתה – הפקה מרגשת, חינוכית וסוחפת שהביאה להתלהבות עצומה של הקהל, שלא חסך שבחים ומחמאות בהתרגשות כנה ונוגעת ללב.

ההפקה החינוכית המרשימה הייתה בעצם "שיגעון" של איש אחד, ההוגה והיוזם – ר' עופר גוטליב מחנך כיתה ז' ומנהל מקהלת "תהילת ה'", שרתם לעזרתו את כל צוות הניהול של ה"תלמוד תורה" בראשות המנהל, כאשר בולטים במסירות והשקעה בהתנדבות ללא הגבלת זמן, ר' ישראל דוד שעסק בשכתוב, בעיצוב ועוד, ר' חיים מזרחי שעסק בבימוי, ור' עופר גוטליב שצירף אליו את המעבד המוסיקלי מר שמעון גפני ואת המורה למוסיקה מר זאב קפלנסקי. את התסריט כתב ר' מוני אנדר, שקצר שבחים על היצירתיות ועל המקוריות, ועל הפתיחות בקבלת ההערות וההארות של המנהל והצוות מהמבט החינוכי – חסידי – תורני. שיתוף פעולה נפלא, שיצר הפקת איכות חינוכית ומשפיעה ממדרגה ראשונה.

עם סיום המחזמר, הוזמן הרב חנוך בן-פזי איש קריית-שמואל, מחשובי מרביצי התורה והחינוך בקריות, לשאת דברי תורה וברכה. "כולי נפעם, מהצורה התורנית והמקצועית של העברת המסר של אהבת ישראל לכל, באופן כה ברור ומתקבל" – פתח הרב בן-פזי, ושוחח בנעימות על הצורך בעבודה פנימית וזיכוך המידות, שאהבת ישראל אכן תחלחל בפנימיותינו.

בשלב זה מודיעים את תוצאות החידון – שלושת השופטים הרב שלמה פרנק – מנהל מחלקת הנישואין בעכו, הרב שלמה הלפרן – ר"מ בישיבת חב"ד בצפת ור' שמואל גולדפרב – ר"מ בישיבת חב"ד בקריות, (חתנו של ר' בועז קלי, שכמדי שנה חלק ה"חידון" שבכנס, בחסותו לע"נ יקיריו). שלושת הזוכים במקומות הראשונים הם: במקום הראשון עומד הת' אברהם חיים בנימין, במקום השני עומד הת' אלחנן דב גרליק ובמקום השלישי עומד החייל בצ"ה שמואל גינזבורג, במקום הרביעי מרדכי דוד אקסלרוד, ובמקום החמישי: הת' בצלאל יאיר גדג' והחייל בצ"ה אפרים טוקוצ'ינסקי.

בשלב זה מביע מנהל הת"ת הרב יוסף פיזם תודות מיוחדות לר' אמנון אוזן, גב' פנינה סלהוב, גב' נילית אלטר, ר' זאב בן-חורין שתרמו בעצמם והתרימו אחרים ופעלו בשמחה ובתושייה לסייע לקרן הפרסים – לעידוד שינון בעל-פה ולהפקת ה"מחזמר" – הפקתו המרשימה עלתה הון רב, כמו כן מוזכרים כל חברי הנהלת מוסדות החינוך – ר' יצחק בן-עמי, ר' משה אזולאי – מנהל גשמי של הת"ת, ור' יצחק ויסגלס – גזבר (ועד ההורים).
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מנדי דונין
י"ז תמוז ה׳תשס״ה
כל הכבוד!
מיר האבן אלע מאל גיהאלט'ן פון דיר.
2.
מנדי דונין היית חזק ...
י"ז תמוז ה׳תשס״ה
מנדי! כל הכבוד על ההשקעה והמאמצים להוציא דבר טוב כפי שאכן היה עלה והצלח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.