צבי סופר | יום ל' ניסן ה׳תשפ״א 12.04.2021

נזק כבד, בכיר נפצע: מי עומד מאחורי החבלות בכור בנתנז?

על פי מקורות זרים הנזק במתקן בנתנז נגרם בעקבות פיצוץ אדיר במתקן, שהרס לחלוטין את מערכת החשמל הפנימית של הצנטריפוגות התת-קרקעיות • גורמי מודיעין אמריקניים: ייתכן שייקח לפחות תשעה חודשים לחדש את הייצור במתקן הגרעיני
נזק כבד, בכיר נפצע: מי עומד מאחורי החבלות בכור בנתנז?
צילום מסך: 'כאן 11'

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזדה, הוא אמר כי "לא נגרם זיהום ולא היו נפגעים באירוע בנתנז, אך הוא עשוי לגרום לאסון. אפשר להחשיב את המקרה כפעולה נגד האנושות".

"הציונים רוצים לנקום על הצלחתנו בהסרת הסנקציות, אבל לא נאפשר זאת וננקום על הפעולות האלו, שבוצעו על ידי הציונים", אמר.

כזכור אמש דווח על שריפה שפרצה במתקן העשרת האורניום בנתנז, זאת לאחר כשל חמור במערכות החשמל. הסיבה לדליקה איננה ידועה ולא התקבלה תגובה רשמית משלטונות איראן.

 


'כאן 11'

על פי דיווח בלתי מאומת מאיראן, יו"ר ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני, בהרוז קמלבנדי, נפצע במהלך ביקור באתר בנתנז ונקע את רגלו במהלך אומדן נזקים, אך לא ברור אם הפציעה קשורה לשריפה שהתחוללה במקום או לא.

על פי דיווחים זרים בכלי תקשורת אמריקניים, הנזק במתקן בנתנז נגרם בעקבות פיצוץ אדיר במתקן, שהרס לחלוטין את מערכת החשמל הפנימית של הצנטריפוגות התת-קרקעיות. שני גורמי מודיעין אנונימיים ששוחחו עם 'ניו יורק טיימס' העריכו כי הפיצוץ שנגרם במקום הביא למכה קשה ביכולת האיראנית להעשרת אורניום, וכי ייתכן שייקח לפחות תשעה חודשים לחדש את הייצור במתקן הגרעיני. לדברי גורמי מודיעין בארצות הברית, לישראל היה תפקיד בפעולה.

גם שר הביטחון האיראני, אמיר חתאמי, הגיב על המתקפה: "מדובר במבצע חבלה זר שבוצע על ידי אויבי איראן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז אתמול על מעורבות ישראל בפגיעה בכור בנתנז, באומרו כי "המאבק באיראן בגרורותיה ובהתחמשות האיראנית היא משימה ענקית. המצב שקיים היום לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר".

באירוע ממלכתי שנערך אמש אמר נתניהו כי "קשה מאוד להסביר את מה שחוללנו פה בישראל, במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים, לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן. בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שתמשיכו בדרך הזאת, ושתמשיכו לשמור על חרב דוד בידיכם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.