צבי סופר | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״א 11.04.2021

החב"דניק הראשון שתרם כליה דרך 'מתנת חיים' - מדבר

השבוע נתרמה הכליה ה-1000 בסיוע ארגון 'מתנת חיים', ור' מנחם בקוש, החב"דניק הראשון שתרם כליה במסגרת הארגון – בשיחה נרגשת עם 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי • איך פתאום אדם קם בבוקר ומחליט לתרום כליה? איך המשפחה מקבלת החלטה כזאת? • וגם: על מייסד הארגון, הרב ישעיהו הבר ז"ל שנפטר מקורונה, וראה כל מושתל כ'בן יחיד' שלו • העוגה שהפכה למסורת • "הוא היה אמנם 'ליטבאק' אבל ההתנהלות שלו היתה מאוד חסידית, לא הכרתי מישהו בעולם עם אהבת ישראל כמו שלו"
החב
העוגה ה-799: הרב ישעיהו הבר ז"ל מקבל מידי יבדלח"ט ר' מנחם בקוש עוגה עם 799 נרות, לרגל המושתל ה-799 של ארגון 'מתנת חיים'

השבוע נתרמה הכליה ה-1000 בסיוע ארגון 'מתנת חיים', ור' מנחם בקוש, החב"דניק הראשון שתרם כליה במסגרת הארגון – בשיחה נרגשת עם 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי.

הרצל: "השבוע נתרמה הכליה ה-1000 בסיוע ארגון מתנת חיים שהקים הרב ישעיהו הבר שנספה במגיפת הקורונה ואתה החב"דניק הראשון שתרם כליה.

איך מגיעים לזה? יש לזה בוודאי המון השלכות פסיכולוגיות. מה פתאום מתעורר אדם ומחליט 'אני תורם כליה לאדם שאני לא מכיר'?

מנחם בקוש: "הסכנות הם מזעריות. כשאתה תורם צדקה אתה מוריד מעצמך משהו, ונותן למישהו אחר. כשאתה נותן כליה זה כמו תרומת דם, הליך רפואי פורצדורלי, שאמנם לוקח זמן והכנות וכל מה שכרוך בכך. אבל החיים ממשיכים בדיוק אותו הדבר, חמש וחצי שנים אחרי שכחתי שכבר תרמתי כליה... אני שותה גם 'לחיים' וכל הפעילות שלי לגמרי לא השתנתה. לא הבנתי למה שואלים כל הזמן אם הכל בסדר. החיים ממשיכים.

מה אתה אומר למשפחה הקרובה, איך מספרים דבר כזה?

בקוש: "קיבלתי הודעות מ'מתנת חיים'. אמרתי לעצמי: "נראה אם זה רלוונטי". עשיתי בדיקת דם, אשתי שאלה אותי איפה אתה ומה אתה עושה שם? עניתי לה בפשטות שאני רוצה לתרום כליה. אז היא ענתה: "בסדר"... כמובן שאחר כך ישבנו ודיברנו על זה בצורה יסודית."

"להורים גיליתי בשלב מאוחר יותר כי יש הרבה בדיקות והרבה נבחנים. אחד מכל חמישה נבחר לתרום אז לא רציתי לפתח ציפיות, ורק כשבועיים לפני ההשתלה דיברתי עם ההורים שלי. ההורים דווקא קיבלו את זה בשמחה, הם התפעלו מאוד."

עוד בראיון:

על הקשר שנשמר בין התורמים והנתרמים, הקשר המיוחד עם הרב ישעיהו הבר ז"ל ("כל אחד הרגיש כאילו הוא בן יחיד שלו") ועל אהבת ישראל העצומה שלו שהרעיף על התורמים והנתרמים ("לא ראיתי אהבת ישראל כמו אצלו"). וגם: על העוגה עם הנרות שהפכה למסורת.

לראיון המלא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.