מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ה 22.07.2005

בפעם העשירית: הילולא ל'אור החיים' הק' בכפר-חב"ד

"הגענו לכאן כקהילה קטנה", סיפר ר' אשר קדוש, מעולי מרוקו המתגורר בכפר-חב"ד. "היינו קבוצה של אנשים שחיו בתנאים-לא-תנאים. היינו תחילה במעברות. התחלנו אט-אט לבסס את הקהילה, תחילה היה לנו בית-הכנסת קטן ואחרי זה גם 'כולל' וכך זה נמשך. היום, ברוך-השם, אנחנו זוכים לסיים כאן במעמד גדול, ביום ההילולא של אור-החיים הקדוש, את הש"ס... זו הפעם העשירית ברציפות שמתקיימת בכפר-חב"ד הילולא לכבודו של הרב הקודש רבי חיים בן-עטר זיע"א ('אור-החיים'), על-ידי ה'כולל' של עולי מרוקו הנמצא בבית-הכנסת רשב"י בכפר-חב "ד, בהנהלתו של ר' יהונתן אוחנה, מארגן ההילולא. בכינוס לכבוד הצדיק השתתפו כ-700 איש, ביניהם בני-הקהילה ומקורבים מרחבי הארץ וכן מאות אנשים מתושבי הכפר. השמחה בהילולא פרצה גדרים וכל באיה טעמו מאורו הקדוש של ה'אור-החיים'. דיווח מלא מהכינוס וגלריית תמונות מאת י' בלינקו ב'כתבה מלאה'
בפעם העשירית: הילולא ל'אור החיים' הק' בכפר-חב
במהלך שמחת-המצווה סיים את הש"ס, ר' שמעון אוחנה, מזקני מרוקו המתגוררים בכפר-חב"ד. ר' שמעון מוסר כל יום שיעור בדף היומי ב'כולל'. הדובר הבא היה איש הסגולות מנתיבות הרב נתן בוקובזה (הידוע בכינויו - 'הרגנטגן') שהשמיע משא ממושך על גדולת האור-החיים הקדוש ובסיומו ביקש מכל אחד ואחד בקהל להגות בספרי אור-החיים ולסייע בהחזקת הכולל.

מארגן האירוע, ר' יהונתן אוחנה, סיפר במהלך נאומו את סיפורו של ה'כולל': "כולל 'אור-החיים הקדוש' בכפר-חב "ד נוסד לפני עשר שנים ועד כה למדו בו כ-130 אברכים מבני הכפר והיישובים הסמוכים. כיום לומדים בו עשרות אברכים, ביניהם מחשובי הכפר. בכולל לומדים תלמוד והלכה, משנה וחסידות תוך הקפדה על לימוד יומי בספר 'אור-החיים הקדוש' על התורה".

הנואמים השונים העלו על נס את סיפורה המיוחד של קהילת עולי מרוקו בכפר-חב"ד: "קהילת יוצאי מרוקו בכפר-חב "ד עברה גלגולים רבים עד הגיעה למקום", סיפר אחד מהם. "בשנת תשט"ז יצאו בדרכם לארץ עשרות משפחות מהיישוב מלח-בקא במרוקו והפליגו תחילה בספינת 'אקסניה' לנמל מרסיי בצרפת, ומשם המשיכו בספינה 'ז'רוזלם' וזמן קצר לאחר בואם לארץ-ישראל קבעו את מושבם בכפר-חב "ד. הגעתם לכפר-חב"ד נעשתה מתוך הכוונה מלאה של הרבי שליווה, הנחה, הדריך וכיוון את בני הקהילה באהבה אין קץ, ובשנים הבאות פרש את חסותו על בני הקהילה ועודדם להתבסס בכפר, להקים בו בית-כנסת, ולהשתלב בקרב אנשי הכפר.

"בית-הכנסת של העדה בכפר-חב"ד נקרא על-שם רשב"י מתוך החיבה וההערצה שבני העדה המרוקנית רוחשים לבעל הזוהר הקדוש. ואכן, יהודי מרוקו הקפידו ומקפידים להגות בספר הזוהר יומם ולילה ומדי מוצאי שבת -קודש, מתכנסים מניינים אחדים מבני העדה לקריאת הזוהר בסעודת מלווה-מלכה, ואחת לכמה שנים עורכים בני הקהילה את סיום הזוהר. קריאת הזוהר נהגית במנגינה עריבה והציבור מוזמן להצטרף במוצאי השבתות ללימוד המרומם".

הנואמים השונים הרחיבו על התפתחותה של הקהילה. להפסקה קלה, מוזמן הילד נהוראי ביטון מבכפר-חב"ד לנגן פיוט. ר' יהונתן אוחנה סיפר, כי נהוראי חניך של 'ישיבת-ערב' בכפר-חב"ד: "בעקבות פעילותו של כולל 'אור החיים הקדוש'", סיפר "נפתחה לפני כאחד-עשר שנה, מיד לאחר ג' תמוז, ישיבת-ערב 'אור-מנחם' ע"ש הרבי, בה לומדים עשרות ילדים מבני הכפר, זאת בתיפקודו של התמים המסור משה פליישמן".

חתם את האירוע עם סיפור מיוחד במינו, ר' אשר קדוש מכפר-חב"ד: "בדרך לאירוע", פתח את דבריו "שמעתי סיפור מופלא ביותר מחברי שישב על-ידי. לפני מספר שנים הזדמן לו לנסוע עם חבר-הכנסת רחבעם זאבי ('גנדי') הי"ד. במהלך הנסיעה, סיפר לו חברי כי היה לפני שבועות ספורים, היה לו מאוד קשה בראייה והוא הלך לקברו של 'אור-החיים' והתפלל שם וכעבור זמן-מה, עיניו ראו כנער צעיר. גנדי, שגם היה לו לקייה בראייה, החליט לנסות, אבל מכיוון שהוא היה כוהן, הוא ביקש ממנו שילך לקברו של ה'אור-החיים' ויבטיח בשמו שהוא ילמד כך וכך משניות וכולי. כעבור חודש ימים, ראייתו של גנדי חזרה אליו בצורה שהוא כלל לא חלם עליו ואותו הדבר גם הרופאים".
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
תמונה?????????
ט"ו תמוז ה׳תשס״ה
התמונה בסוף זה
אבוקסיס??????????
3.
נתן
י"ז תמוז ה׳תשס״ה
כל הכבוד
עלה והצלח
המשך לשמור על המסורת
מעריכים ומעודדים
חברים מכפר חב"ד
4.
משפחת אוחנה
י"ח תמוז ה׳תשס״ה
כל הכבוד!
5.
תוספות
כ"ג תמוז ה׳תשס״ה
ראשית אין מלים בפי על העוצמה האדירה של ההילולא שאין ספק שהיא אחת מהגדולות בארץ ובחב"ד זו הגדולה בעולם יישר כוח על כך ואין ספק שזה כבוד לכולם.יודגש שהרנטגן הוא הרב איפרגן ולא הרב בוקובזה.והכולל בכפר נקרא כולל אור החיים הקדוש.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.