שלמה מן | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״א 11.04.2021

האברך החב"די בן ה-35 שלקה אנוש בקורונה - נותק מה'אקמו'

72 ימים לאחר שחובר ל'אקמו' בשל מצבו הרעוע וקריסת מערכות גופו, ר' דקל לוי, האברך הצעיר מרחובות, שלקה אנושות בקורונה, נותק אמש מהמכונה • "מבקשים מכולם להמשיך להתפלל ללא הרף להחלמתו המהירה"
האברך החב
ר' דקל במיטתו בפוריה (קרדיט: באדיבות המצלם)

72 ימים לאחר שחובר ל'אקמו' - מכונת לב ריאה - בשל מצבו הרעוע וקריסת מערכות גופו, ר' דקל לוי נותק מהמכונה.

מצבו של דקל, אברך חב"די בגיל 35, מקהילת הצעירים של חב"ד ברחובות, עדיין קשה. יחד עם זה מצבו משתפר והוא הולך ומתאושש. הדרך להחלמה מלאה, לדברי הרופאים, עדיין ארוכה.

"הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו", פרסמה אמש (מוצאי שבת) קהילת הצעירים הודעה על ניתוקו של דקל ממכונת האקמו. "יחד עם השמחה הגדולה אנו מבקשים מכולם להמשיך להתפלל ללא הרף להחלמתו המהירה".

כזכור וכפי שדווח ב-COL, לפני כמעט שלושה חודשים, בתחילת חודש שבט, אובחן ר' דקל לוי, אב לשלושה שהקטנה בת שנתיים, כחולה בקורונה.

בימים הראשונים שהה בביתו, מחובר למכשיר חמצן. לאחר שמצבו הדרדר אושפז בהרדמה מלאה במרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות. מערכות גופו קרסו והרופאים החליטו לחבר אותו ל'אקמו'. הימים היו ימי השיא בבתי הרפואה. מכשירי 'אקמו' פנויים כמעט לא נותרו. בשל כך הועבר ר' דקל לבית הרפואה 'פוריה' בטבריה - המרכז הרפואי היחיד שבו נותר מכשיר אקמו פנוי.

בהוראת הרבנים, בעקבות מצבו החמור, הוסיפו לו את השם חיים.

ידידיו ומכריו מקהילת הצעירים של חב"ד ברחובות ארגנו, ועדיין מארגנים, בכל ערב, כנס התעוררות וירטואלי לזכותו ולרפואתו, במהלכו קוראים פרקי תהלים ומאזינים לדברי התעוררות.

לפני מעט יותר מחודש התעורר ר' דקל, אחרי כמעט חודשים. הדבר הפך לשיחת היום בקהילות אנ"ש. 

"קרה נס", התבטא הרב יחיאל גלוכובסקי, רב קהילת הצעירים ברחובות, בשיחה שקיים עם מענדי קורטס בעבור עיתון 'כפר חב"ד. "זה ברור לכל מי שמעורב במצב. הרופאים, האחים והאחיות בבית הרפואה, שאינם יהודים, דיברו במוצאי שבת במושגים של ניסים. כולם הבינו שמשהו שמימי מתרחש עם דקל. האחות אמרה לי שהצוות הרפואי לא מאמין למה שרואה.

"אני רוצה להגיד כמה מילים על דקל. דקל הוא הלב של הקהילה. הוא הראש והראשון לכל עניין של חסד, של מבצעים. לפני כמה שנים נסענו לרבי וקיבלנו במהלך הנסיעה החלטה להוסיף במבצע תפילין ולפתוח דוכני תפילין בעיר. דקל נרתם לכך בכל כוחו. ומאוד השקיע בדוכן. הדוכן שלו הפך למסעדה מרוב שדאג לדברי מאכל בעבור המניחים.

"הוא דמות אוהבת, מקרינה, ועכשיו מקבל את האהבה של כולם בחזרה. ועדיין, יחד עם כל הבשורות הטובות, יש לו עוד דרך ארוכה עד להחלמה מלאה. אנחנו נמשיך בכינוסי הזום הללו עד שיחלים לחלוטין ויעמוד על שתי רגליו ויחזור אלינו. דקל עדיין זקוק לרחמי שמים, עדיין לא יצא מכלל סכנה".

המשיכו להתפלל לרפואת ר' חיים דקל הלוי בן ורד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.