שלמה מן | יום כ"ו ניסן ה׳תשפ״א 08.04.2021

בשגרירות האמירויות בברלין עשו כבוד לשליח הרבי ורבה של העיר

על רקע הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות כחלק מהסכמי אברהם, שגרירות האמירויות בגרמניה, השוכנת בברלין, הזמינה את רבה של ברלין, שליח הרבי הרב יהודה טייכטל לביקור מרגש • צפו בתיעוד
בשגרירות האמירויות בברלין עשו כבוד לשליח הרבי ורבה של העיר
צילום: הקהילה היהודית בברלין

היסטוריה בגרמניה: על רקע חתימת "הסכמי אברהם" במסגרתם חתמה ממשלת ישראל על הסכם שלום עם מדינות ערב ובהן איחוד האמירויות והתקרבות המדינות לישראל ולעם היהודי, שגרירות האמירויות בגרמניה הזמינה את רבה של ברלין, שליח הרבי הרב יהודה טייכטל, לביקור היסטורי בשגרירות.

במסגרת הביקור, בו השתתפה כל הצמרת הדיפלומטית של אבו דאבי בגרמניה, סקר הרב טייכטל את הפעילות היהודית המגוונת ואת התחייה הבלתי פוסקת של הקהילה. בנוסף, הרב תיאר והרחיב על התקדמות בניית הקמפוס היהודי הענק שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו - קמפוס המוקם במרכז העיר ברלין וצפוי לכלול ישיבה, מוסדות לימוד לילדים, מקווה טהרה מהודר, בית התבשיל ועוד.

הרב הסביר לשגרירה על פעילויותיו המגוונות במדינה וסיפר לדיפלומטים, שחלקו לרב כבוד רב, על המרכז היהודי שוקק החיים בבירתה של גרמניה שרק לפני כמה עשרות שנים הוציאה את היהודים להורג. לאחר מכן העניק הרב לשגרירה ספר קודש יהודי במתנה.

השגרירה הביעה התעניינות בחיים היהודיים התוססים במדינה ועל המורכבויות והאתגרים המלווים את הקהילה וראשיה. לאחר מכן סיכמו השניים על שיתוף פעולה פורה בין השגרירות לקהילה היהודית במדינה.

"זו היסטוריה כפולה", ציין הרב טייכטל בהתרגשות. "מצד אחד הניצחון על הנאצים והעובדה שהקהילה היהודית בגרמניה שוקקת חיים ומתרחבת כל העת, ומצד שני הכבוד הרב שמדינת מהמפרץ הפרסי שעד לא מזמן הייתה עויינת לישראל, קיבלה רב יהודי בכבוד כה רב ואף סיכמה על שיתוף פעולה פורה".

נציין, כי רק לפני מספר שבועות, במסגרת הביקורים שעורך הרב בלשכות בכירי הממשל הגרמני, קיבל הרב אישור מיוחד לעמוד ולנאום במקום בו הכריזו הנאצים ימ"ש על הפתרון הסופי, שם דיבר הרב על חג הפסח וקרא: "עם ישראל חי!"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.