שלמה מן | יום כ"ד ניסן ה׳תשפ״א 06.04.2021

במעמד חגיגי ורב רושם הוכרזו חתן התלמוד תורה בכפ"ח וסגניו

קרוב למאה תלמידים התכנסו ובאו לאולם התלמוד תורה בכפר חב"ד שלושה ימים לפני חג הפסח לחגוג את סיום מבצע 'ושננתם'. כל שאר התלמידי הת"ת צפו במעמד – אשר שולב בהתוועדות חסידית לרגל י"א בניסן – באמצעות הזום • כל אחד ממשתתפי המבצע קיבל תעודת כבוד מיוחדת. במהלך האירוע הוכרזו חתן התלמוד תורה וסגניו
במעמד חגיגי ורב רושם הוכרזו חתן התלמוד תורה בכפ
תמונות: באדיבות המצלם

שלושה ימים לפני חג הפסח התכנסו ובאו לאולם התלמוד תורה בכפר חב"ד קרוב למאה תלמידים אשר נטלו חלק פעיל במבצע 'ושננתם'. במסגרת המבצע שיננו התלמידים ונבחנו בעל פה על אלפי שורות תניא ומאמרי חסידות, מאות משניות ועשרות רבות של דפי גמרא.

את המעמד המרשים שנפתח בשירת 'המנון הת"ת' הנחו המנהל הרב מנחם מענדל כהן וחבר ההנהלה הרוחנית הרב זלמן רודרמן. באירוע נכח המד"א של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי שליט"א, שאף נשא בו דברים חמים ונרגשים. רב קהילת 'שטיינבאך שול' בכפר חב"ד והמחנך של הכיתה הגבוהה, 'מכינה לישיבה', הרב ברוך ציקוושוילי, הביא את ברכת הצוות למעמד. מפאת מגבלות הקורונה, כל שאר התלמידי הת"ת צפו במעמד – אשר שולב בהתוועדות חסידית לרגל י"א בניסן – באמצעות הזום.

המבצע החל בחודש טבת והשתרע על פני כשלושה חודשים, כאשר הוא מהווה הכנה משמעותית ליום הבהיר י"א בניסן, יום הולדת הרבי. לרגל המבצע עוצבו והודפסו פנקסי מעקב אישיים לכל התלמידים, מונו בוחנים מיוחדים מצוות הת"ת והתקיימה פעילות עידוד עקבית בכיתות ובמרחב הפתוח של התלמוד תורה. כל זאת, כמובן, בצד פעילות חינוכית וחסידית ממוקדת שנערכה בכל אחד מן התאריכים החשובים שבדרך – ה' בטבת, כ"ד בטבת, י' בשבט, כ"ב בשבט, פורים, ב' בניסן ועוד.

לחתן מבצע 'ושננתם' לשנת תשפ"א נבחר התלמיד שניאור זלמן אלפרוביץ' מכיתה ה', שנבחן על יותר מאלף שורות תניא ומאמרים ועל מספר רב של משניות בעל פה. לסגניו נבחרו התלמידים שניאור זלמן אפרגון מכיתה ב', שמואל אפרגון מכיתה ה', זלמן סגל מכיתה ג', מנחם מענדל מיכאלשוילי מכיתה ד', יוסף יצחק מרוזוב מכיתה ד' ויהודה לייב מיכאלשוילי מכיתה ח'.

כל אחד ממשתתפי המבצע קיבל תעודת כבוד מיוחדת, ואילו החתן וסגניו זכו לתעודות גדולות ומכובדות במיוחד. כמו כן הנקודות האישיות שנצברו תורגמו לכסף שהוענק לתלמידים באמצעות תווי קנייה בחנות הספרים המרכזית של קה"ת בכפר חב"ד. התעודות הוענקו לתלמידים על ידי מחנכי הכיתות המסורים, עמודי התווך של הלמידה והעשייה החינוכית בת"ת. המבצע מומן על ידי הרה"ח ר' חוני מרוזוב שיחי', לע"נ גיסו השליח הרב חיים גורביץ' ז"ל שחייו נקטפו בחטף, בתאונת דרכים שאירעה בניו ג'רזי ערב חג הפסח.

במהלך האירוע הוגרלו פרסים יקרי ערך – גביע כסף, הגדת עור וקערה מהודרת לליל הסדר – בין כלל תלמידי הת"ת שלמדו ונבחנו על ארבע הקושיות ביידיש. כמו כן הוענק על ידי ההנהלה הגשמית והרוחנית של הת"ת שי מיוחד למנהל הרב כהן – אות הערכה למסירותו הרבה לכל ענייני התלמוד תורה.

"כבר זמן רב לא השתתפתי באירוע כל כך מסודר, מנומס ומרגש כמו היום", אמר הגר"מ אשכנזי בסיום המעמד. "התלמוד תורה עולה ומתעלה ב"ה, והנעשה בו גורם ללא ספק נחת רוח רבה מאוד לרבי, נשיא המוסד", הוסיף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.