מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ה 22.07.2005

"חב"ד גורמת לאנשים להרגיש יהודים טובים יותר"

העיתונאית סו פישקוף, מחברת הספר "צבא הרבי" נשאה דברים באירוע לכבוד הרבי שנערך בבית חב"ד בעיר מרקהם שבקליפורניה. סו פישקוף, עיתונאית בסוכנות החדשות היהודית JTA, פתחה את נאומה בציינה את הגידול המפתיע של חב"ד בשנים אחרונות בניגוד לכל התחזיות. מאז ג' תמוז לפני 11 שנה, חב"ד המשיכה לצמוח והפכה לאמפרייה בשווי מילארד דולר שמטרתה להפית יהדות באמצעות יותר מ- 4000 שלוחים ביותר מ-70 מדינות. "אם ישנו מפתח להצלחת חב"ד זהו שילוב של קיום מדוקדק של ההלכה היהודית ואהדה בלתי מסוייגת לכל יהודי". פישקוף מציינת שמדהים לראות שרוב היהודים המשתתפים בשיעורים, ואשר שולחים את ילדיהם למחנות הקיץ של חב"ד הם יהודים רפורמים קונסרבטיבים או - בלתי מזדהים. פישקוף הזכירה את המקרה של האשה שבעלה היה חולה במיוחד והיחיד מכל הקהילה שבא לבקרו בחוליו היה שליח חב"ד מהעיירה הסמוכה.. מחזה אחר, טיפוסי, שעשה עליה רושם הוא זה של נערים חב"דיים בגיל העשרה שמלמדים תורה לכאנשים מבוגרים, היכולים להיות סבים שלהם. פישקוף הזכירה את סדרי הפסח הענקיים במזרח הרחוק שמצליחים לקרב צעירים ישראלים ו"למרות שלא יחבשו כובעים שחורים ויעברו לגור בכפר חב"ד, הם ישארו עם תחושות חמות לגבי ארוע דתי, ויזכרו את ההוא עם הכובע השחור שיכלו לדבר איתו והיה לו מה לומר". 
השלוחים על רקע מרכז חב"ד העולמי-770 (ארכיון) משמאל: צילום הספר "צבא הרבי"
"בארצות הברית", טוענת פישקוף, "חב"ד מציעה שיעורים לאנשים עם רמת השכלה גבוהה ובאופן שלא מזלזל בהם. הציבור היהודי מעריך את תחושת החום והנעימות שבמשפחה החב"דית הטיפוסית. היא גם ציינה שהיהדות כפי שמבטאה זאת חב"ד מדברת את הנפש ולא אל הראש בלבד".

"חב"ד גם מכריחה אותך לשאול שאלות על עצמך", אמרה פישקוף. "זה קרה לי. אני לא יכולה להעיד שנעשיתי יותר שומרת מצוות, אבל אני יודעת שכל יום התודעה היהודית שלי גוברת... אם חב"ד יכולה לשכנע אנשים שלא להיות שלמים עם עצמם אלא תמיד לאתגר את עצמם, זה יעזור לנו להיות יהודים טובים יותר ובני אדם משופרים מכפי שאנחנו", סיימה פישקוף.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.