יום כ"ג ניסן ה׳תשפ״א 05.04.2021

הצצה לתכנית שריתקה את צעירי השלוחים בימי חול המועד פסח

במהלך ימי חול המועד הפעיל ארגון "my Shliach" - אגף בחדר 302 של המרכז לענייני חינוך - תכנית יומית מרתקת בעבור ילדי השלוחים, מתוך אולפן מיוחד שהוקם בידי תלמידי התמימים מהישיבה המרכזית ב-770, המדריכים • COL מגיש סיקור נרחב וצרור תמונות
הצצה לתכנית שריתקה את צעירי השלוחים בימי חול המועד פסח
תמונות: באדיבות המצלם

תוכנית מיוחדת מבית היוצר של "my Shliach" - אגף בחדר 302 של המרכז לענייני חינוך - הצליחה להפתיע את משפחות ילדי השלוחים דוברי העברית ברחבי העולם.

במהלך ימי חול המועד הפעיל הארגון תכנית יומית מרתקת בעבור ילדי השלוחים, מתוך אולפן מיוחד שהוקם בידי תלמידי התמימים מהישיבה המרכזית ב-770, המדריכים, בחצרות קודשינו.

ביום הראשון, יום שלישי א' דחול המועד, נערך חידון מרתק על ליל הסדר במחיצת הרבי. בהמשך לכך נשא דברים הרב חיים ברוך הלברשטאם שסיפר על פסח במחיצת הרבי ועל מעלת לימוד השפה של הרבי, שפת האידיש, דעם רבינ'ס שפרא'ך. עוד קיבלו השלוחים הצעירים משימה מיוחדת לחזור בבית את ה"מה נשתנה" באידיש.

למחרת ביום רביעי ח"י ניסן  ערך ראלי מיוחד  לרגל יום הולדתו של אביו של הרבי הרה"ג הרה"ח המקובל מוהר"ר לוי יצחק ז"ל שניאורסאהן. הראלי נפתח בוידיאו מיוחד של הרבי שבו הוא מספר על אביו .לאחר מכן נערך חידון מיוחד מסביב לעולם על פרקי חייו המרתקים של ר' ליויק. התכנית המשיכה בהתוועדות חסידית עם השליח הרב שניאור אשכנזי שדיבר על המסירות נפש של ר' לויק באפיית מצות, עניני הרבנות וכו.

בסיום דבריו הופתעו השלוחים הצעירים לגלות שהם הולכים להיכנס בשידור חי לציון הק' של ר' לויק באלמא אטא אשר בקזאחסטאן. השידור עבר לאלמא אטא ושליח הרבי ורב העיר הרב אלחנן כהן נכנס לציון עם נציג ילדי השלוחים. החייל בצ"ה השליח מענדי כהן אמר פסוק בתוך הציון הק' ובנוסף לכך זכו הילדים לשמוע דברי התעוררות מאת השליח הרב אלחנן כהן.

לקראת סיום הראלי הגיע המשפיע החסידי ר' מיכאל טייב ודיבר עם הילדים על מעלת היום המיוחד ועל הראלי'ס במהלך השנים שבהם הרבי הזכיר את אביו.

בסיום השידור התקיימה הגרלה נדירה בין כל אלפי השלוחים אשר השתתפו בשידור הגדול של י"א ניסן על כרטיס טיסה כפול לחצרות קודשינו. לאחר שירת טייערע ברידער חוצת יבשות ולבבות הכריז מנחה התוכנית הת' ברוך גערליצקי על שם הזוכה - השליחה מוסי גוטליב מהעיר נִיקוֹלַייֵב באוקראינה, שתגיע לאוהל הק' ותביא את אלפי ההחלטות הטובות של השלוחים הצעירים מכל רחבי העולם לרבי. ההגרלה נתרמה בידי שליח הרבי בעיר דנייפרפוטרובסק הרה"ח ר' מאיר סטמבלר.

היום השלישי של התוכנית נפתח במשחק מאתגר במיוחד בו השלוחים הצעירים התחרו על מציאת ניגון, חסיד, וספר חסידי (על משקל המשחק ארץ עיר) לפי סדר אותיות הא' ב'. במהלך התוכנית חולקו שוברי קניה בקה"ת לשלוחים המצטיינים שסיימו את החידון במקומות הראשונים.

לאחר מכן עברו כל השלוחים הצעירים לסיור מרתק בבית חיינו ובחדר שידורים. במהלך הסיור הוירטואלי קיבלו סקירה מרתקת ע"י הרב מענדלה אייזנבך על תחילת השידורים איך דברי הרבי הגיעו לכל קצוות עולם. הסיור המשיך בזאל הקטן ולאחר מכן השידור חזר לאולפן הראשי. 

גולת הכותרת של השידורים הייתה תוכנית יומית, "מושיקו מסביב לעולם", שבה השתתף השחקן החסידי זבולון מושיאשוילי שבחן את השלוחים על הלכות החג והכניס בדרכו המיוחדת את שמחת החג לבתי חב"ד 

את התוכנית הנחה הת' הנע' ברוך גערליצקי. על הניהול הטכני של השידור לקח אחריות הת' שניאור בעלינאוו. את התוכנית ארגן הת' מענדי שיף.

ארגון my Shliach עומד בראשות הרב מענדי שאנווביץ והוא תחת אגף 302  במרכז לענייני חינוך בראשות הרב משה קוטלרסקי ובנו הרב מענדי. את המחלקה לדוברי עברית מנהל השליח הרב זאב דוב הלפרין.

התוכנית התקיימה לע"נ הרה"ח ר' יעקב ב"ר מאיר צבי סטמבלר, נלב"ע ביום זכאי י"א ניסן ה׳תש"ע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.