צבי סופר | יום כ"ג ניסן ה׳תשפ״א 05.04.2021

נשיא המדינה: "אם תכשלו אעביר המנדט ישירות לכנסת"

בבית הנשיא נמשכות התייעצויות של חברי הכנסת • ש"ס המליצה על נתניהו • נציגי הרשימה המשותפת החליטו שלא להמליץ על אף מועמד • ח"כ משה גפני בשם סיעת יהדות התורה המליץ על נתניהו • ימינה המליצה על בנט, וריבלין תמה: "איך עם 51 ממליצים תוכלו להרכיב ממשלה?"
נשיא המדינה:
חברי אגודת ישראל בבית הנשיא ריבלין (מתוך הוידאו, צילום: לע"מ)

בבית הנשיא נמשכות התייעצויות של חברי הכנסת.

את סבב ההתייעצויות פתחו נציגי סיעת הליכוד - השרים צחי הנגבי, אמיר אוחנה ואופיר אקוניס. אלה המליצו להטיל את הקמת הממשלה על רוה"מ בנימין נתניהו. 

נציגי סיעת ימינה, הח"כים איילת שקד ומתן כהנא, המליצו לנשיא ריבלין על יו"ר מפלגתם נפתלי בנט. "אני לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה. ייתכן שניאלץ להיגרר למערכת בחירות חמישית", אמר ריבלין לנציגי יש עתיד.

הנשיא ביקש מנציגי ימינה שיסבירו לו איך בנט יוכל להרכיב ממשלה ואמר להם: "אתם ממליצים עליו גם מתוך ידיעה שבסיבוב הזה הוא לא יוכל לקבל את זה. ייתכן מאוד במצב כזה שאני אעביר את המנדט לכנסת".

שקד הגיבה: "ראוי שנקבל עוד הזדמנות ולא נכון להעביר ישר לכנסת".

נציגי כחול לבן, השרים חילי טרופר ואורית פרקש-הכהן והח"כית יעל רון בן משה, הודיעו כי הם ממליצים על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

נציגי ש"ס, סגן השר יואב בן צור והח"כים יעקב מרגי ומיכאל מלכיאלי, הודיעו שימליצו על נתניהו. לדברי מלכיאלי, "אנחנו נלך רק עם הליכוד ורק עם נתניהו. אנחנו מאמינים שהוא היחיד שיכול להביא 65 מנדטים וגם יותר. לא תהיה ממשלה יציבה שנתניהו הוא לא ראש הממשלה שלה".

נציגי הרשימה המשותפת החליטו שלא להמליץ על אף מועמד.

ח"כ משה גפני דיבר בשם רשימת יהדות התורה, והסביר שרשימתו תמליץ על נתניהו, וזאת בשל הקשר עם הציבור המסורתי שיש בימין, ובמיוחד ברקע השיסוי בציבור החרדי מציבורים אחרים בתקופת הקורונה.

ב-14:00 יגיעו נציגי סיעת העבודה. בשעה 16:00 יגיעו נציגי סיעת ישראל ביתנו, ב-16:45 יגיעו נציגי סיעת הציונות הדתית, ב-17:30 יגיעו נציגי סיעת הרשימה המשותפת, ב-18:15 יגיעו נציגי סיעת תקווה חדשה, ב-19:00 יגיעו נציגי סיעת מרצ ונציגי סיעת רע"מ יגיעו אחרונים בשעה 19:45.

שידור ישיר מבית נשיא המדינה (צילום: לע"מ)

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.