צבי סופר | יום כ"ג ניסן ה׳תשפ״א 05.04.2021

"שבוע שכולו תורה" בכינוסי התורה היומיים בירושלים

שבוע גדוש של שיעורים בנגלה ובחסידות,  היה מנת חלקם של מאות שוחרי תורה וחסידות בכינוסי התורה היומיים, שהתקיימו במשך כל ימי החג בבית הכנסת ובית המדרש "היכל לוי יצחק" בשכון חב"ד בירושלים • בפנים: גלריית תמונות ושיעורו המרתק של הגה"ח הרב יקותיאל פרקש: איך מכינים 'מצה בריי' בפסח?

שבוע גדוש של שיעורים בנגלה ובחסידות,  היה מנת חלקם של מאות שוחרי תורה וחסידות בכינוסי התורה היומיים, שהתקיימו במשך כל ימי החג בבית הכנסת ובית המדרש "היכל לוי יצחק" בשכון חב"ד בירושלים.

כינוסי התורה אורגנו בהצלחה רבה על ידי צעירי אגודת חב"ד בירושלים.

יום אחר יום במשך ימי חול המועד, התכנס קהל רב מכל הגוונים שהאזין בקשב רב לרבנים הגאונים שנשאו מדברותיהם בהלכה ובאגדה.

ראשון הדוברים היה הגה"ח הרב יקותיאל פרקש, מורה צדק ומחבר הספרים "שבת כהלכה" ועוד, שריתק את קהל השומעים בנושא מיוחד ומסקרן "מצה בריי (מצה מטוגנת, תרגום מיידיש) בפסח, הכנתו וברכתו".

ביום השני של חול המועד שמע הציבור  שיעור מיוחד  בסווגיית "שליחות במצוות" מפיו של הדיין בבית הדין "הישר והטוב" הרה"ג אליהו גולדברג, בנו של הגאון רבי זלמן נחמיה ע"ה שהיה מראשי מוסרי השיעורים במשך כל השנים.

 ביום השלישי מסר את השיעור, בטוב טעם ובבהירות נפלאה הרה"ח  ינון הכהן רוט ר"מ באהלי מנחם ורב בית הכנסת "ראובן מלמד" בעניין: "נשמה יתרה בשבת וביום טוב" בהלכה ובאגדה במשנתו של הרבי מליובאוויטש.

הגה"ח הרב חיים שלום דייטש ראש כולל "צמח צדק" ירושלים נעל את כינוסי התורה שריתק את הקהל במשך שעה ארוכה בעניין: "ארבע כוסות על חמר מדינה" (רמ"א סימן תפ"ג), האם מברך על כל כוס וכוס (פרי מגדים שם).

דברי פתיחה מדי יום בענינא דיומא ודברים לזכרם של הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג ע"ה שהיה ממוסרי השיעורים תמידים כסדרם בפסח וסוכות ולזכרו של הרה"ח אשר זעליג סלומון ע"ה שעמד בראש ארגון השיעורים במסירות רבה, השמיע המנחה הוותיק הרב נפתלי הכהן רוט יו"ר צעירי אגודת חב"ד בירושלים ורב קהילת חב"ד בקרית מטרסדורף ירושלים.

על הארגון וההפקה של הכינוסים ניצח הרה"ח נועם יעקב הכהן רוט מנהל צעירי אגודת חב"ד בירושלים.

צפו בשיעורו של הגה"ח הרב יקותיאל פרקש בעניין 'מצה בריי', הכנתו, ברכתו ואכילתו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.