צבי סופר | יום כ"ב ניסן ה׳תשפ״א 04.04.2021

ממונה הקורונה: צפי לביטול הדרגתי של מתווה הקפסולות

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר (ראשון) כי לנוכח מצב התחלואה יוחל בקרוב בביטול הדרגתי של מתווה הקפסולות במערכת החינוך • בתוך מספר שבועות יוחל במתן חיסונים לבני 12 ומעלה
ממונה הקורונה: צפי לביטול הדרגתי של מתווה הקפסולות
בקרוב יוסרו הקפסולות? בחורי ישיבה ב'קפסולות' (אילוסטרציה, ארכיון COL)

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר (ראשון) בראיון בגלי צה"ל כי לנוכח מצב התחלואה יוחל בקרוב בביטול הדרגתי של מתווה הקפסולות במערכת החינוך.

"היום אין יישובים אדומים - אנו בוחנים היכן ואיך אפשר לבטל את הקפסולות. זה יהיה הדרגתי, יתנהל מעקב של בדיקות בחלק מהמקומות - אבל הכיוון הוא לחזור ללימודים בכיתות מלאות.

"מתן חיסון לילדים בני 12 ומעלה יחל כבר בתוך מספר שבועות, לאחר שיתקבלו לכך כל האישורים הנדרשים מרשויות אישור התרופות", הוסיף ממונה הקורונה.

"צריכים לקבל את אישור ה-FDA והוועדה בארץ. מניח שנקבל את האישורים האלה כבר בשבועות הקרובים ונתחיל לחסן גם את הילדים".

בג"ץ ביטל הקנסות שניתנו למפגינים בתקופת סגר הקורונה

בית המשפט העליון פסק היום (ראשון) כי יש לבטל את הקנסות שהוטלו על מפגינים שיצאו מטווח 1,000 המטרים ממקום מגוריהם, בטענה כי המגבלה הזו הייתה בלתי חוקתית – ולכן היא בטלה. בשל כך, כל הקנסות שהוטלו בעקבות התקנה הזו בוטלו. על פי הערכות, מדובר בכ-40 אלף דו"חות.

ההחלטה הביאה לדחיית העתירות שהוגשו נגד חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020, שהביא את הממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד" ועל הטלת הסגר השני ברחבי ישראל בשנה שעברה, במסגרתו הוצאו מגבלות שונות על השתתפות בהפגנה, בתפילה או בטקס דתי.

בכך, קבע בית המשפט כי הקנסות שהוטלו באותם ימים מבוטלים, ואם הממשלה לא תודיע בתוך 90 ימים כי היא יכולה להשיב את הדו"חות שהוטלו בתקופה זו בגין השתתפות בהפגנה במרחק של יותר מקילומטר ממקום מגוריהם של מפגינים, יבוטלו כל הקנסות שניתנו באותם ימים בגין סעיף זה, והכספים ששולמו יושבו למשלמים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.