מנחם קרביצקי | יום כ"ב ניסן ה׳תשפ״א 04.04.2021

ישראל קובעת שיא! תרומות הכליה מספר ה-1,000!!

לקראת יום השנה לפטירתו של הרב ישעיהו הבר זצ"ל, מייסד "מתנת חיים", ישראל רושמת מספר שיא במהפכת תרומות הכליה בארץ, ובעולם הרפואי יציינו היום, יום א', את השתלת הכליה האלטרואיסטית ה1,0000 שתתקיים באמצעות עמותת "מתנת חיים" שייסד הרב הבר
ישראל קובעת שיא! תרומות הכליה מספר ה-1,000!!

ארבעה תורמים שונים יתרמו היום כליה לאדם אחר, בסדרת ניתוחים והשתלות שיתקיימו במרכזים הרפואיים "שיבא", "הדסה" ו"בלינסון", תורמי הכליה יובילו את ישראל לחצות את אלף תרומות הכליה שנתרמו בסיוע ויוזמת "מתנת חיים" שהובילה את המהפכה בישראל בעשור האחרון.  

כזכור, מייסד הארגון ויוזם מהפכת תרומות הכליה בישראל, הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל נפטר בראשית מגיפת הקורונה בישראל, לפני שנה בדיוק בעוד כשבוע. רעייתו הממשיכה את דרכו בניהול העמותה אומרת כי מדובר במהפכה עולמית ובתחושה שקשה לתאר, הרבנית רחל הבר אומרת כי "אנו מלאי סיפוק ושמחה, שאנו מגיעים ב"ה להשתלה האלף בישראל, אלף איש ואישה כבר ניצלו ויצאו עבדות לחירות, זהו יום חג לארגון, לתורמים ולמושתלים, ולעולם הרפואי כולו".

במחלקת המחקר והפיתוח של "מתנת חיים" מציינים לרגל תרומת האלף מספר נתונים משמעותיים המספרים את המהפכה הישראלית,  ובהם: בערך 2/3 שליש מהתורמים בישראל הם גברים, רוב התורמים מתגוררים במועצות אזוריות ולא בערים הגדולות בישראל, הרשות התורמת ביותר היא המועצה האזורית הר חברון בה יש יותר מ3.5 תורמי כליה על כל אלף תושבים,  כ40% מתורמי הכליה הם מורים ואנשי חינוך, והגידול בתרומות כליה מן החי מאז הקמת "מתנת חיים" עומד על למעלה מ400 אחוזים. החיסכון לקופת המדינה מההשתלות עד כה עומד על למעלה מ4 מיליארד שקלים שנחסכו מטיפולים רפואיים, דיאליזה ותרופות, והנתון המשמעותי ביותר הוא כי 95% מההשתלות מצליחות והמושתלים חיים את חייהם בחזרה ממש בעקבות הכליה החדשה.


התורמים, קרדיט: עמותת מתנת חיים


"ההגעה לאלף תורמים היא הישג בלתי נתפס ב"ה ואנחנו כבר מחכים לאלף הבאים מאחר ולצערנו ישנם רבים כל כך שמחכים לתורם הכליה שיציל את חייהם, אנו נמשיך לעבוד בעז"ה עד שנחסל את הרשימה של הממתינים לתרומות כליה בישראל, ונהיה המדינה היחידה והראשונה בעולם שזוכה לכך", אומרת הרבנית רחל הבר יו"ר "מתנת חיים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.