מערכת COL צעיר | יום כ"ב ניסן ה׳תשפ״א 04.04.2021

הכירו את שכנתנו ממזרח: האתרים המופלאים של ירדן

ירדן מושכת אליה תיירים רבים, המגיעים לחזות בנופיה המרהיבים ולבקר בשמורות הטבע הייחודיות שלה • COL צעיר עם סיור מצולם מזוויות מרתקות בירדן השכנה • מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ ה'
הכירו את שכנתנו ממזרח: האתרים המופלאים של ירדן
Pixbay/dimitrisvetsikas1969

חלקכם הגדול ודאי סבור שירדן היא מדינה עתיקה, שהוקמה כבר לפני מאות בשנים. אם אתם אכן סבורים כך, בודאי תתפלאו לשמוע שמדינת ירדן הוכרזה בשם זה בסך־הכל לפני כ75 שנים, לאחר שממלכת בריטניה הגדולה ששלטה באזור, החליטה להעניק לה עצמאות.

 

ירדן מושכת אליה תיירים רבים, המגיעים לחזות בנופיה המרהיבים ולבקר בשמורות הטבע הייחודיות שלה. בין אתריה יוצאי הדופן הם ואדי רם – ואדי רחב מימדים ומרהיב ביופיו שבשוליו מתנשא ההר 'רם' לגובה 1,754 מטר; פטרה, המכונה גם 'הסלע האדום' – עיר עתיקה ובה ארמונות קבורה החצובים בסלע. העיר נבחרה לפני כ14 שנים לאחת משבעת פלאי תבל החדשים; עקבה – עיר חוף הסמוכה לאילת, מן הצד הירדני של הגבול. זוהי עיר החוף היחידה בירדן; ועוד אתרים רבים מפורסמים ומוכרים.

 

יהודים רבים נוסעים לירדן במטרה לבקר ב'ג'בל הארון', הר גבוה הסמוך לפטרה, שיש שמייחסים אותו ל'הור ההר', מקום מנוחתו של אהרן הכהן. על ייחוסו של ההר כ'הר ההר' המוזכר בתורה יצאו גם מערערים הטוענים כי מדובר במקום אחר לחלוטין, ובכל זאת, מידי פעם פוקדים את המקום קבוצות של יהודים הרואים בהר את מקום קברו של אהרן הכהן.

הצטרפו אלינו לסיור עוצר נשימה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.