שלמה מן | יום י"ט ניסן ה׳תשפ״א 01.04.2021

מושיט יד: עבאס פנה לישראלים בעברית. כך איתמר בן גביר הגיב

מנסור עבאס יו"ר רע"ם של התנועה האיסלמית נאם בנצרת: "בניגוד לכל הפוליטיקאים, לא פסלתי איש. הגישה שלי היא מה כן ופחות מה לא" • בן גביר: מנסה להציג כ-'דובי חמוד' את מי ששייך לתנועה האיסלאמית • ואיך הגיב גנץ?
מושיט יד: עבאס פנה לישראלים בעברית. כך איתמר בן גביר הגיב
עבאס, בנאומו הערב (צילום מסך)

יו”ר רע”מ מנסור עבאס נשא הערב (חמישי) נאום בנצרת לקראת סבב הפגישות עם נשיא המדינה – אך סירב לומר על מי ימליץ.

“אני, מנסור עבאס, ערבי גאה, אזרח מדינת ישראל שעומד בראש התנועה הפוליטית הגדולה בחברה הערבית”, פתח יו”ר רע”מ.

“אני דוגל באומץ רב בשלום ובביטחון הדדי. אני מושיט יד בשמי ובשם חבריי בציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלושת הדתות ושני העמים.  אנחנו מתעבים אלימות נגד כל אדם בשל זהותו הפוליטית או הדתית. הגיעה העת להכרת הנרטיב ולחפש את המשותף”.

יו”ר רע”מ נמנע מלהצהיר על מי תמליץ רע”ם לנשיא בשבוע הבא – על ראש הממשלה נתניהו או על נציג מגוש השינוי.

הוא הוסיף: “לא פסלתי איש – הגישה שלי היא מה כן ופחות מה לא. הציבור שלנו מונה 20% מתושבי המדינה, שסובלים מבעיות קשות, מאלימות עד לאובדן יכולת הגדרה קולקטיבית. אם הכביש בוואדי ערה בעייתי, הוא לא מזהה אם הנוסע עליו ערבי או יהודי. אם חסרה מיטה בבית החולים סורוקה – זה פוגע ביהודים ובערבים. אם השכן שלי רעב, לא אוכל לחיות בשקט. זו העת לחפש את המכנה המשותף”.

הוא ציין: “תיאורים רבים עלו וימשיכו לעלות גם אחרי נאומי – זה ‘לשון מאזניים’, ‘ממליך המלכים’. אינני מתרשם מתארים. לא רוצה להיות חלק מגוש הימין או השמאל, אני חלק מגוש אחר. הגוש של הציבור הערבי שבחר בי. קו ההמלצות מבחינת רע”ם הוא אחר, אנחנו כאן כדי להביט קדימה. אנחנו חיים באקלים של שינוי, זה הזמן לשינוי”.

איתמר בן גביר יו”ר מפלגת עוצמה יהודית בתגובה לדבריו של מנסור עבאס: “נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ-‘דובי חמוד’ את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות.

“קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס”.

מוקדם יותר שר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה בשפה הערבית – בחשבון הפייסבוק שלו: “אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות – שנפגעו בין השאר רק בשנים האחרונות משורה של פעולות שהוביל נתניהו. חוק הלאום שהוא קידם, ביטול ודחיית היישום של ההחלטות על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, עצימת העין מהיעדר הטיפול בפשיעה בחברה הערבית”.

לדבריו, “זה לא השתנה, וזה לא ישתנה. עכשיו, כשהוא צריך אתכם, הוא יספר סיפורים ויבטיח הכל – הוא משקר”.

גנץ המבוהל מהקשר של עבאס עם נתניהו, הוסיף: “כל מה שהוא רוצה זו הצבעה אחת, לבטל את הממשלה הפריטטית, ואז כשלא יצטרך אתכם יותר, כל ההבטחות יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה.

“אני מתחייב בפניכם, לאחר שדיברתי עם כל החברים לגוש השינוי – החברה הערבית רק תרוויח אם תוקם פה ממשלה אחרת, ישרה.אנחנו נדאג לשוויון לכל אזרחית ואזרח, נעדכן, נתקצב ונשפר את התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, נחזק את מערכת החינוך ביישובים הערבים, ונעשה את ההתאמות הנדרשות בחוקי התכנון והבנייה.

“וכן, אנחנו גם נעשה הכל כדי לקדם תהליך מדיני ולהטמיע את ערך השוויון בחוקי היסוד של מדינת ישראל. נפעל כדי שבמערכת החינוך כל תלמיד יהודי יפגוש תלמיד ערבי ולהפך. מנסור עבאס, אתה מייצג 160 אלף אזרחים שביקשו עתיד טוב יותר. אל תפקיר אותם למזימת אפריל של ביבי. זה יהיה סופך הפוליטי, וטרגדיה פוליטית לכל אזרחי ישראל”.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
לא מבין?
י"ט ניסן ה׳תשפ״א
אני הצבעתי סמוטריץ ובן גביר ואני רוצה לראות אותם בממשלה עם מנסור עבאס
לא הבנתי את כוונתך
י"ט ניסן ה׳תשפ״א
2.
נושא מורכב מאד אין להקל ראש
י"ט ניסן ה׳תשפ״א
אם רעם תתנהג כמו הדרוזים למשל לכאורה אין בעיה איתם. אבל אם לא ויש להם כל מיני תנאים מדיניים זה חמור ומסוכן ואסור לתת בשום אופן לדבר כזה לקרות. אני מצפה מבן גביר-סמוטריץ לדבר בצורה נכונה ולא להגיד לא! אלא להגיד איך כן.. בהצלחה!
3.
ה' ירחם
י"ט ניסן ה׳תשפ״א
הגלות מתעצמת בגילוי כשנותנים לשונאי ישראל להיות בעמדות מפתח והשפעה ציבוריות.
יהי רצון שיבוא מלך המשיח ויגאלנו מהצרה הזו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.