צבי סופר | יום י"ח ניסן ה׳תשפ״א 31.03.2021

הנשיא קיבל התוצאות: "העם רוצה חיבורים לא שגרתיים"

במהלך טקס רשמי קיבל הבוקר (רביעי) הנשיא ראובן ריבלין את התוצאות הרשמיות של הבחירוחת לכנסת ה-24 • "כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את תביעתו של העם לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים", אמר הנשיא בטקס
הנשיא קיבל התוצאות:
הנשיא ריבלין (מימין) מקבל את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 מידי השופט עוזי פוגלמן (מתוך הוידאו, צילום לע"מ)

במעונו הרשמי של נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין נערך הבוקר (רביעי) הטקס שבמסגרתו קיבל הנשיא לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה־24 מידי יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: "מכובדי, עוד לא יצאו שבע שנות כהונתי כנשיא, וזו הפעם החמישית, שבה אני מקבל, את תוצאות הבחירות לכנסת, הרביעית בתוך פחות משנתיים.

"בימים הקרובים, וכפי שאני מצווה על פי חוק יסוד: הממשלה, אקבל לבית הנשיא, הוא בית העם, את נציגי הסיעות הנבחרות לכנסת, ואבחן מיהו המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת ממשלה. מנחם בגין עליו השלום אמר ש"גם המובן מאליו צריך שייאמר לפעמים", ועל כן אבהיר, כפי שברור לכולנו, שלאחר ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה. החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אלינו נקלענו דווקא ברגעים שבהם אזרחי ישראל זקוקים למוסדות המדינה יותר מכל".

"המשבר הפוליטי שמטלטל אותנו אמנם פוגע, ומחליש במידה מסוימת את הדמוקרטיה שלנו, אבל הוא לא יוכל לה. אנחנו חזקים ממנו. החברה הישראלית חזקה ממנו. כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, ישכילו לשמוע את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם. אנחנו נבחן זאת בסבב ההתייעצויות הצפוי להתקיים כאן, בבית הזה, בקרוב מאוד. תודה רבה ומועדים לשמחה – לכם, לכל בני ביתכם, ולכל עם ישראל. היו ברוכים".

וידאו (צילום: לע"מ)

 

הנשיא ריבלין יערוך את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת ביום שני וכי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על אחד המועמדים עד ליום רביעי הבא.

בתום סבב ההתייעצויות, יזמן אליו הנשיא במידת הצורך את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה, בהתאם להמלצות כלל הסיעות. 

לחבר הכנסת שקיבל מנדט להרכבת הממשלה יהיו 28 ימים להשלמת המשימה. הנשיא רשאי להאריך את התקופה ב-14 ימים נוספים.

אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון, עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים:

א. להטיל את הרכבת הממשלה על ח”כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה ולח”כ זה יהיו 28 ימים להרכבת הממשלה.

ב. להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

אם הודיע הנשיא ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על ח”כ שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח להרכיב ממשלה, או שהודיע הח”כ לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – רשאים רוב (61) חברי הכנסת לבקש מהנשיא בכתב, להטיל את התפקיד על ח”כ לבחירתם, שהסכים לכך בכתב, וכל זאת תוך 21 ימים.

אם הוגשה בקשה כזו – על הנשיא להטיל את התפקיד על הח”כ שצוין בבקשה תוך יומיים, ולח”כ עליו הוטל התפקיד מטעם רוב חברי הכנסת, נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.

במידה ולא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת, או שח”כ שנתבקש מטעם רוב חברי הכנסת לא הרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהממשלה הוצגה והכנסת לא נתנה בה אמון, הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה ויתקיימו בחירות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.