שלמה מן | יום ט"ז ניסן ה׳תשפ״א 29.03.2021

חול המועד בבית: הצצה לתכנית המלווה את תלמידי מוסדות חב"ד

הכירו את ערכת הפסח 'יוצרים גאולה' שתלמידי מוסדות 'רשת אהלי יוסף יצחק' קיבלו לביתם לימי חופשת פסח • משחק מחשב מוודא מילוי של משימות יומיות השומרות על סדר יום יהודי חסידי. ויש משחק: קיפולי אוריגמי היוצרים מיצגים גאולתיים • המטרה: ניצול ימי חול המועד וניתוק מהמסכים
חול המועד בבית: הצצה לתכנית המלווה את תלמידי מוסדות חב
ערכת גאולה בהרכבה אישית (צילום: מתוך הסרטון)

לחופשת חג הפסח בבתים, עם בני המשפחה, יצאו תלמידי מוסדות 'רשת אהלי יוסף יצחק' ברחבי הארץ כשהם מצוידים בערכה ייעודית שתעזור להם לשמור על סדר יום יהודי חסידי ולהכניס לבית אווירה של גאולה ושל חג.

מדובר בתוכנית חינוכית חווייתית שמפיק, כמיטב המסורת ובהתאם להוראת הרבי, אגף חינוך חברתי חסידי ברשת אהלי יוסף יצחק. התכנית תלווה את אלפי תלמידי ותלמידות הרשת בימי חול המועד, ותיצוק תוכן חסידי לזמן החופשה.

 השנה עומדת התכנית בסימן 'יוצרים גאולה'. כל תלמיד קיבל דיסק לצפייה בבית בימי חול המועד. הדיסק כולל משחק ביקור בבית משפחת 'בן דוד' - משחק המוודא מילוי של שורת משימות יומיות, לשמירה על סדר יום יהודי חסידי.

המשימות היומיות כוללות בין היתר: נתינת צדקה בכל יום, תפילת שחרית מתוך הסידור, אמירת 12 הפסוקים ופרק תהלים, לימוד תורה קצר וכן צפייה בקטע וידאו של הרבי הקשור לימי חג הפסח. כל משימה מופיעה בפריט אחר בבית, הנראה על המסך. על התלמיד להקיש על הפריט ולוודא כי עמד במשימות היומיות.

לערכה שכל תלמיד קיבל צורפו דפים צבעוניים המיועדים לקיפולים אוריגמים (אומנות קיפולי נייר). בכל יום לאחר מילוי המשימות מופיעה על המסך צורה, הקשורה לנושא גאולתי, שאותו יש לבנות באמצעות הדפים. בסרטון מקבלים התלמידים הדרכה אורגמית מקצועית כיצד לבנות מהנייר שקיבלו מוצג גאולתי.



המטרה היא שבסיום ימי חול המועד יוכלו התלמידים להציג בפני בני המשפחה שלהם תערוכת 'גאולה' אישית שיצרו, מקיפולי נייר. לצד כל מוצג מופיע כרטיס עם הפסוק הגאולתי שהמוצג המתאים מייצג.

"אחרי שנה מתישה, שבמשך חודשים לא מעטים ממנה התנהלו הלימודים באופן וירטואלי, באמצעות מסכים, חיפשנו השנה תכנית פסח שתכלול כמה שפחות זמן מסך", מסבירים ב'רשת אהלי יוסף יצחק'. "ערכת אוריגמי, שהופכת ליותר ויותר פופולרית כיום, גם מרתקת תלמידים, מעניקה להם חוויית חג, גם מנתקת אותם מהמסכים, וגם מלמדת אותם נושאים בענייני גאולה ומשיח, כפי הוראתו הקדושה של הרבי נשיא דורנו".

שירות COL. מעוניינים גם אתם לצפות בתכנית? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.