הרב שמעון אייזנבאך | יום י"ג ניסן ה׳תשפ״א 26.03.2021

אין מקריות בתאריכים של הרבי: על שטר שנמצא בנקיונות לפסח

"במקרים רבים ראיתי שהתייחסות של הרבי ביום מסויים אם זה בחלוקת דולרים או בחלוקת לעקח וכיו"ב פעלה והמשיכה ברכה גם לאחר שנים רבות מאוד" • הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת, בטור נוסף של זיכרונות מכלי ראשון - מיוחד למגזין שישי של COL • והשבוע: תאריכים
אין מקריות בתאריכים של הרבי: על שטר שנמצא בנקיונות לפסח
בעיגול: כותב השורות

השבוע בי"א בניסן עצרנו מעט את ההתרוצצויות ואת ההכנות הקדחתניות לפסח כדי לשבת מעט ולהתוועד לרגל יום ההולדת של הרבי ולהתבונן מאי האי יומא קא גרים לעולם.

כמידי שנה אני מקפיד לרכוש פרי חדש ולברך עליו שהחיינו ביום זה, שכן הרבי הרי הורה שכל אחד ביום הולדתו יקיים כמה וכמה הוראות חשובות ובין היתר לברך שהחיינו על פרי חדש. משום מה הוראה זו נזנחה ורבים שכחו ממנה.

ואם ביום ההולדת הפרטי יש לברך שהחיינו על פרי חדש על אחת כמה וכמה ביום ההולדת של הראש שכולל בתוכו את כל עם ישראל. כלומר: ישנו יום הולדת של כל אדם פרטי ויש לכל אדם פרטי יום הולדת כפי שהוא כלול בראשו של נשיא דורנו. אז יצאתי לחנות ומצאתי ענבים שעדיין לא נאכלו בשנה זו וישבנו בני הבית לברך עליהם שהחיינו יחד עם אמירת לחיים מבקבוק משקה שיש לסיימו עד לפני ביעור חמץ.

בהתוועדות זו הפתעתי את בני ביתי בדבר מעניין אותו גיליתי לפני כמה ימים.

בימים האחרונים בעת הנקיונות וסידור הארונות והמדפים נתקלתי בחבילת השטרות והמטבעות שקיבלתי מהרבי במשך השנים וכיון שאחזתי בידי את קבוצת השטרות, עיינתי  בהם מחדש.

והנה אחד השטרות שיש באמתחתי הוא שטר של לירה ישראלית שמו"ח הרה"ח ר' שמואל וינפלד שליט"א קיבל אותו מהרבי דרך הרב אפרים וולף. היה זה בשנת תשכ"ו כאשר בנו את ההיכל הגדול של ישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד והרבי שלח לירות ישראליות לכל מי שיתרום אלף לירות לישיבה. רבים שתרמו קיבלו מאותן הלירות ויש כאלו שהגדילו את תרומותיהם וקיבלו לירה לכל אחד ואחת מהילדים.

תוך כדי שאני מביט ומתבונן בלירה הזו אני רואה שמו"ח רשם על הלירה את המלים הבאות:

"שטר מכ."ק אדמו"ר שליט"א. מיום י"ג ניסן תשכ"ו ע"ש לאה הינדא בת פיירעל פנינה".

ועבורי התאריך הזה הוא מיוחד במינו, שכן בדיוק עשרים שנה לאחר מכן ביום י"ג ניסן תשמ"ו נהפכה רעייתי לאמא והפכה גם אותי לאבא! זכינו להיות הורים לראשונה ביום סגולה זה של י"ג בניסן, יום ההילולא של אדמו"ר הצמח צדק זיע"א.


שטר הלירה שהתקבל מהרבי. משמאל סימון התאריך


מכך למדתי ששטרות הקודש שניתנו או שנשלחו ע"י הרבי בתאריך מסויים, אינו מקרי אלא יש לו השלכה לשנים רבות ולדורות.

ראיתי זאת במקרים רבים שהתייחסות של הרבי ביום מסויים אם זה בחלוקת דולרים או בחלוקת לעקח וכיו"ב פעלה והמשיכה ברכה גם לאחר שנים רבות מאוד.

בעבר סיפרתי כמה סיפורים דומים המלמדים על ברכות הרבי שחזרו לאחר שנים רבות בדיוק באותו תאריך שניתנו.

אחד מהם הוא על החתן הת' שניאור ליפסקר שקיבל ביום חתונתו מאמו דולר שקיבלה היא מהרבי ולפתע התברר שהתאריך שרשום על הדולר הוא יום חתונתו לאחר שלושים שנה בדיוק  -  ביום י"ב בשבט תנש"א.

כמו כן סיפרתי שבתי נחמה דינה שתחי' זקלס קיבלה מהרבי בהיותה בת שנתיים שני דולרים מהרבי אחד מהם היה בי"ג ניסן והשני בכ"ה ניסן והנה באחד הימים שמנו לב כי הדולר הראשון שניתן לה הוא ביום הולדתה שלה ואילו הדולר השני שניתן בכ"ה ניסן הוא תאריך יום הולדת בעלה הרב ר' חיים זקלס.

דברי צדיקים וברכותיהם חיים וקיימים לעד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.