מנדי ברגר | יום י"ב ניסן ה׳תשפ״א 25.03.2021

68 משלוחי הרבי בתל אביב התוועדו לרגל יום הולדת המשלח

מסורת ארוכת שנים היא לעשרות שלוחי הרבי הפרוסים בכל שכונות העיר, להתכנס לכבוד י"א ניסן יום הולדתו של הרבי בלשכת ראש עיריית תל-אביב יחד עם ראש העיר ובכירי העירייה • אלא שעקב "שנת הקורונה" לא ניתן היה השנה לקיים את האירוע בלשכת ראש-העיר, שכרגע סגורה לחלוטין למבקרים • ראש העיר מר רון חולדאי הביע את צערו על כך שהאירוע איננו יכול להתקיים השנה במתכונתו הרגילה
68 משלוחי הרבי בתל אביב התוועדו לרגל יום הולדת המשלח

מסורת ארוכת שנים היא לעשרות שלוחי הרבי הפרוסים בכל שכונות העיר, להתכנס לכבוד י"א ניסן יום הולדתו של הרבי בלשכת ראש עיריית תל-אביב יחד עם ראש העיר ובכירי העירייה, ולציין יחד בשמחה את היום הגדול, שבו הגיעה לעולם נשמתו של הרבי, שהאירה את העולם כולו ובפרט את העיר תל-אביב­-יפו, עד שאי-אפשר כלל לדמיין את העיר ללא הפעילות הענפה של שלוחי הרבי.

אלא שעקב "שנת הקורונה" הסוערת שטלטלה את כל המערכות, לא ניתן היה השנה לקיים את האירוע בלשכת ראש-העיר, שכרגע סגורה לחלוטין למבקרים. ראש העיר מר חולדאי הביע את צערו על כך שהאירוע איננו יכול להתקיים השנה במתכונתו הרגילה, ושלח את ברכתו ואיחוליו לידידו השליח הראשי הרב יוסף גרליצקי וכל שלוחי הרבי בעיר. ראש העיר הוסיף כי הוא מקווה שבקרוב תיפתח לשכתו למבקרים, והוא ישמח להזמין את השלוחים אליו ולהפגש עימם, כבשנים קודמות.

במרכז חב"ד תל-אביב לא ויתרו כמובן על ההתוועדות הקבועה לשלוחי הרבי, וקיימו אותה השנה במתכונת שונה, בהיכל בית-הכנסת הגדול חב"ד גאולת-ישראל, בארגונו המסור של רכז הפעילות השליח ר' יצחק ביר.

כ-68 שלוחי הרבי בעיר, עזבו את עיסוקיהם הרבים של ערב פסח, חלוקת קמחא-דפסחא, עריכת סדרים-ציבוריים, 'סדרים לדוגמא', מכירת חמץ ועוד, והתכנסו יחד להתוועדות מרוממת לרגל יום הולדתו של המשלח, הרבי נשיא הדור.

הרב גרליצקי קיבל במאור פנים את עשרות השלוחים, דיבר בפניהם על מעלת היום והעלה זיכרונות מרתקים מימי האור של י"א ניסן ופסח בחצר הרבי. לאחר מכן ישבו השלוחים ללמוד יחד בעיון את המאמר האחרון לפסח שזכינו לשמוע מהרבי, מאמר דיבור-המתחיל "מצה זו" משנת תשמ"ט. את המאמר לימד בטוב טעם ובהסברים מאירים הרב ישראל גליס, השליח בשכונת נחלת-יצחק.

בסיום ההתוועדות עורר הרב גרליצקי את השלוחים שעל-אף כל העיסוקים החשובים ביותר של ערב חג הפסח, במיוחד בשנה זו שבה ערב פסח חל בשבת, על כל אחד מהשלוחים לעשות כל מאמץ ביום י"א ניסן להשתדל יותר בחלוקת מצה שמורה בעריכת ליל סדר וכן במבצע תפילין, שהוא בבחינת מתנה מיוחדת לרבי ליום הולדתו.

לאחר סיום ההתוועדות בשירה וריקודים לרגל שמחת היום הגדול, חילק הרב גרליצקי לכל אחד מהשלוחים, כמידי שנה, שי מכובד להוצאות חג הפסח. עשרות השלוחים הודו במילים חמות לשליח הראשי רב קהילת חב׳ד בת׳א יפו הרב יוסף גרליצקי ולעובדי מרכז חב"ד בתל-אביב על ההתוועדות המרוממת, המעניקה כוח ואנרגיה מחודשת לפעילות חג הפסח הענפה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.