שלמה מן | יום י"א ניסן ה׳תשפ״א 24.03.2021

ביום י"א בניסן: המתנה הייחודית של שר החינוך יואב גלנט לרבי

מחווה מפתיעה של שר החינוך פחות מיממה לאחר הבחירות הסוערות: שר החינוך יואב גלנט חתם היום - יום י"א בניסן, יום הולדתו ה-119 של הרבי על "הצהרת החינוך" הנתמכת מזה שנים על ידי נשיאי ארה"ב לדורותיהם  
ביום י
צילום: אלי סגל

בטקס מיוחד ורב רושם שנערך היום (רביעי) במשרד החינוך, חתם שר החינוך יואב גלנט על "הצהרת יום החינוך" כמחווה לחסידות חב"ד. 

"הצהרת יום החינוך" מכירה במעמדו של הרבי כדמות חינוכית שצריך ללכת בדרכה וקוראת לכולם להקדיש את היום הזה ליום חינוך. 

את ההצהרה פותח הרבי במילים "כשם שחובה על האדם להניח תפילין מדי יום, כך חוב גמור להקדיש חצי שעה מדי יום למחשבה אודות חינוך ילדיו". בהצהרה החשובה שנחתמה על ידי שר החינוך הוא קורא לכולם ליישם את בקשתו של הרבי ביום ההולדת שלו כמתנה לרבי.

נציין, כי מזה שנים נוהגים נשיאי ארה"ב להכיר ביום המיוחד הזה כיום חינוך מיוחד בו לומדים תלמידי בתי הספר על משנתו של הרבי ומפעל חייו. גם ההצהרה שנחתמה היום מבוססת על הצהרתו של נשיא ארה"ב לשעבר רולנד רייגן.

בשעות הבוקר המוקדמות צלצל שר החינוך יואב גלנט לנציגי חסידות חב"ד ואמר: "אני רוצה לתת מתנה לרבי לרגל יום ההולדת ה-119 ותחילת שנת ה-120. תבואו היום ואני אחתום על ההצהרה".

מי שיזם את המהלך ופעל במסירות על מנת שהוא יבוצע, הוא סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש.

למרות שזהו יום אחרי הבחירות התעקש השר גלנט שהטקס, אליו הוזמנו נציגי אגודת חסידי חב"ד, צעירי חסידי חב"ד ורשת אוהלי יוסף יצחק, יערך דווקא במשרד החינוך, משום "שזהו המקום שאחראי על חינוך ילדי ישראל ואני רוצה לתת להצהרה הזו את החשיבות שמגיעה לה".

נציין כי לפגישה הוזמנו גם יו"ר צאגו"ח ואגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב שסיפר לשר על מבצע החלוקה הענק במסגרתו חולקו מאות אלפי כזית מצה ואף העניק לשר ולצוות לשכתו מצות מהודרות.

כמו"כ השתתף מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג ומנכ"ל הרשת אליהו קריצ'בסקי שהוצג לשר כ"שר החינוך של חב"ד" שסקר בפני השר את פעילות הרשת וקרא לו לטפל בכל הנושא של ילדי החוץ וילדי השלוחים. 

השר התחייב לטפל בנושא יחד עם מנכ"ל משרד החינוך וסגן השר מאיר פרוש וציין את הקשר המיוחד שלו לשלוחים והערכה שלו לפעילות חסידות חב"ד והבטיח להמשיך ולעזור ככל שהוא יתבקש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.