מנדי ברגר | יום י"א ניסן ה׳תשפ״א 24.03.2021

בבית הלבן: נשיא ארה"ב הכריז על י"א ניסן כ"יום החינוך"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם השבוע על הכרזה כי י"א ניסן ה-24 במרץ 2021 למניינם, מוכרז כ"יום החינוך והשיתוף הלאומי בארה"ב", וזאת לקראת יום הולדתו של הרבי • "מעלים על נס את מורשתו החיה של הרבי מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר מליובאוויטש, אור מנחה של תנועת חב"ד-ליובאוויטש הבינלאומית, המעיד על כוחה ועמידותה של רוח האדם",  כתב ביידן במכתב ההכרזה
בבית הלבן: נשיא ארה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם השבוע על הכרזה כי יום י"א ניסן ה-24 במרץ 2021 יקרא כ"יום החינוך והשיתוף הלאומי בארה"ב", לכבוד יום הולדתו של הרבי.

הצהרת הנשיא ביידן, ממשיכה שרשרת היסטורית של הכרזות נשיאי ארה"ב, על יום זה כ'יום החינוך'.

המסורת החלה בשנת תשל"ח, אז הכריז הקונגרס של ארה"ב על יום הולדתו העברי של הרבי יא" ניסן כ"יום החינוך והשיתוף" שבו יוגברו המאמצים והמשאבים לשיפור פני החינוך בכל מוסדות החינוך לכל הגילאים בכל רחבי ארצות הברית. בנוסח ההצעה שהגיש הקונגרס לאשרור נשיא ארה"ב (דאז) ג'ימי קרטר.

הרבי הודה על ההחלטה וביאר בהתוועדות את משמעותה.

להלן התרגום המלא של המכתב: 

אם הבידוד והאובדן של השנה האחרונה לימדו אותנו משהו, זה בדיוק כמה אנחנו צריכים אחד את השני, עד כמה חיינו שזורים זה בזה, וכמה עמוק אנו חפצים בשיחה, קשר וקהילה. אנו במיטבנו כשאנו עובדים יחד ועוזרים לשכנינו, בין אם החברים מתגוררים בסמיכות, ובין אם הם גרים בקצה העולם.

שיעור זה הוא לב ליבו של יום החינוך והשיתוף של ארה"ב, כאשר אנו מעלים על נס את המנהיגים המקדישים את עצמם להתקדמות ולהצלחה של כל דור חדש, לחיזוק הקשרים המשותפים שלנו ולהעלאת הרמות הגבוהות ביותר של האידיאלים שלנו. כיום אנו מציינים את מורשתו החיה של הרבי מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר מליובאוויטש, אור מנחה של תנועת חב"ד-ליובאוויטש הבינלאומית, המעיד על כוחה ועמידותה של רוח האדם. כמישהו שהיה עד לחלק מהאירועים החשוכים ביותר של המאה ה-20 והטרגדיות הגדולות ביותר, הוא מקדיש את חייו להבאת ריפוי על ידי קידום צדק, חמלה, הכללה ושותפות ברחבי העולם.

המגיפה העולמית הביאה לכל אחד מאיתנו מידה מסוימת של מאבק וצער, ובתוך הטרגדיות הגדולות יותר – האובדן הטרגי של כל כך הרבה חיים ופרנסה – החמצנו גם את הרגעים הקטנים אך המשמעותיים שתורמים לאנושיות המשותפת שלנו: חיבוק או לחיצת יד, חיוך או ארוחה, כבוד העבודה היומיומית והשגרה הפשוטה שמעניקה לחיינו מבנה ותכלית גדולים יותר. הבנו שאחת המתנות הגדולות ביותר שבתי הספר מעניקים לתלמידים ולמחנכים שלנו היא זמן המושקע אחד עם השני – ההזדמנויות היומיומיות ללמוד ולצמוח יחד, פנים אל פנים. אין תחליף לחוויה זו ולפליאה ולחוכמה שהיא מביאה.

תוכנית החילוץ האמריקאית תסייע בשיקום הקשרים הללו. התוכנית מקדישה את המשאבים הדרושים לנו בכדי להביס את המגיפה ולחזור לחיינו ולאהובינו, ומספקת הקלה ישירה למשפחות, עסקים קטנים וקהילות. זה כולל גם 130 מיליארד דולר שהוקצו על מנת  לעזור לבתי ספר בכל קהילה להיפתח בבטחה ובמהרה, כך שילדינו יוכלו לחזור לאינטראקציות שלא יסולאו בפז עם חברים, מורים וצוותי בית הספר שהם ביחד הרבה יותר מסכום החלקים שלהם.

ביום החינוך והשיתוף הזה, הבה נתחייב לעצמנו לבנות אמריקה צודקת יותר, שווה יותר, מאוחדת ומשגשגת יותר. הבה נשאיר לילדינו עולם טוב יותר מזה שירשנו – וברוח גדולי המורים להיסטוריה, נעזור לכל תלמידינו לאהוב ללמוד; לחפש חיים של כבוד, הגינות וכבוד; ולעבוד יחד למען הכלל.

לכן, אני, ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות המוקנית בידי החוקה וחוקי ארצות הברית, מכריז בזאת על 24 במרץ 2021 כיום החינוך והשיתוף. אני קורא לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים וכל תושבי ארצות הברית לקיים את היום הזה בתוכניות מתאימות, טקסים ופעילויות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.