מנדי ברגר | יום ט' ניסן ה׳תשפ״א 22.03.2021

י"א ניסן - פסח: 'רבי' הוא הראש, אבל 'נשיא' הוא הלב

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השישים-וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיחה נפלאה ומיוחדת לרגל יום הבהיר י"א ניסן, ולקראת חג הפסח הבעל"ט, מליקוטי שיחות חלק לא, בה הרבי מעמיק לבאר את ההבדל בין גישות חז"ל השונות כיצד שרו משה רבינו ועם ישראל את שירת הים, ומכך להבדל היסודי בין עניינו של 'ראש בני ישראל' ועניינו המיוחד של 'נשיא הדור'
י

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השישים-וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיחה נפלאה ומיוחדת לרגל יום הבהיר י"א ניסן, ולקראת חג הפסח, מליקוטי שיחות חלק לא, בה הרבי מעמיק לבאר את ההבדל בין גישות חז"ל השונות כיצד שרו משה רבינו ועם ישראל את שירת הים, ומכך להבדל היסודי בין עניינו של 'ראש בני ישראל' ועניינו המיוחד של 'נשיא הדור'.

שלושת הדעות השונות בחז"ל כיצד התנהלה שירת הים * מדוע לכל הדעות הייתה נדרשת פתיחת השירה על ידי משה רבינו? * שירה אחת, כאיש אחד * בכוחו של משה לפעול השתוות גמורה בכל ישראל * שלושת הגישות בחז"ל מהי הדרך הרצויה בהתאחדות משה רבינו ועם ישראל * "אהבת ישראל" ו"אחדות ישראל", מה הסיבה ומה המסובב? * איזו אהבת ישראל עמוקה יותר, מצד הגוף האחד או מצד אבא אחד? * מהיכן מקבלים את הכח להעלות את הנפש שתרגיש את שורשה בה' אחד?

מדוע הרמב"ם מדמה את המלך ללב? * ההבדל המהותי בין תפקיד הראש לתפקיד הלב * וההבדל המהותי בין עניינו של "ראשי בני ישראל" לשון רבים, ל"נשיא הדור" החד בדרא * כיצד משה רבינו פעל את גילוי נקודת היהדות בשירת הים? * החידוש המיוחד בשירת הים * משירת הים בשביעי של פסח, לשירה העשירית בגאולה האמיתית והשלימה.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.