מנדי ברגר | יום ח' ניסן ה׳תשפ״א 21.03.2021

רב הקהילות הליטאיות בחריש: "בלי חב"ד לא היינו מסתדרים"

הגאון הרב שמואל דוד רייסנר, שהתמנה לאחרונה על ידי רבני הציבור הליטאי כ'מרא דאתרא' בחריש, ביקר בבית הכנסת חב"ד בעיר ונשא דברים בשבחו של הרבי • בדבריו סיפר כי מדובר בביקור שתוכנן מראש, ואף הספיק לספר על כך לגרחי"א לנדא, רב העיר בני ברק, עימו הוא עומד בקשרי ידידות
רב הקהילות הליטאיות בחריש:
בתמונות: בתפילת ערבית ובשיחה לאחר קידוש לבנה

הגאון הרב שמואל דוד רייסנר, שהתמנה לאחרונה על ידי רבני הציבור הליטאי כ'מרא דאתרא' בחריש, ביקר בבית הכנסת חב"ד בעיר ונשא דברים בשבחו של הרבי.

הרב רייסנר, המשמש כחבר בית הדין של הרב קרליץ, ורב קהילת "עטרת שלמה" במודיעין עילית, התמנה לאחרונה כרב הקהילות הליטאיות בחריש. זאת לקראת אכלוס צפוי של ציבור חרדי בשכונת 'בצוותא' החדשה.

לרגל 'שבת הגדול' שבת הרב רייסנר לראשונה בחריש וביקר במספר בתי כנסת. לאחר תפילת מנחה של שבת, הפתיע בביקור בבית הכנסת חב"ד, בשעה שהציבור היה בעיצומו של סדר ניגונים, וכובד על ידי הרב לוי יצחק אפשטיין, רב בית הכנסת – לשאת דברים.

בדבריו סיפר כי מדובר בביקור שתוכנן מראש, ואף הספיק לספר על כך לגרחי"א לנדא, רב העיר בני ברק, עימו הוא עומד בקשרי ידידות. הוא ציין כי הרב לנדא הביע את קורת רוחו מכך, אבל מבחינתו זהו דבר הפשוט ואין בכך כל חידוש: "שמעתי מהסטייפלר שכל פעם שהיה מדבר על חב"ד היה מתרגש, ואומר שבלי חב"ד ברוסיה לא היינו מסתדרים. גם במנצ'סטר זכיתי לפגוש את גדולי החסידים וקיבלתי מהם רבות. הרבי היה גדול בנגלה ובנסתר, ובזכות מפעל השליחות שנועד לקרב יהודים ליהדות – אין פינה בעולם שנוסעים ואין בה יהדות".

לאורך הביקור ניכרה ההתרגשות על פניו של הרב רייסנר. לקראת תפילת ערבית אף ביקש לחגור גרטל והתפלל בסידור תהילת ה'.

לאחר התפילה וקידוש לבנה ביקר במקווה הגברים שנמצא בעיצומה של בניה בצמוד לבית הכנסת. בהמשך לכך שוחח באריכות עם הרב אפשטיין בענייני הכלל, והבטיח לפעול בשיתוף פעולה מלא בכל ענייני הדת בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.