מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשס״ה 20.07.2005

משבר קואליציוני בעקבות הקצאת קרקע בית חב"ד

בלעדי: יו"ר שינוי בכפר סבא ד"ר סיימון גולדמן המשמש גם כסגן ראש העיר הודיע על התפטרותו ופרישת סיעת שינוי מהקואליציה בגלל הקצאת הקרקע הציבורית לבנית בית חב"ד בעיר. ד"ר גולדמן כתב בפניתו לעיתונות כי חב"ד היא תנועה משיחית קיצונית שלדעתו צריכים להוציא אותה אל מחוץ לחוק ואסור להקצות לה קרקע ציבורית. בתגובתו לעיתונות ולתחנות הרדיו המקומיות אמר השליח הרב אהרון קניבסקי, כי "בית חב"ד בכפר סבא אהוב ואהוד על כל שכבות האוכלוסיה בעיר, והוא מזמין את נציגי שינוי לבית חב"ד כי לראות מקרוב את הפעילות הברוכה, אנו משוכנעים כי כל מי שיחשף לעשיה התנדבותי ברוכה זו יהפוך מיד לתומך ומסייע למען הקצאת הקרקע לבנית מבנה של קבע לבית חב"ד בעיר". המשך הפרשה ב'כתבה מלאה'
משבר קואליציוני בעקבות הקצאת קרקע בית חב
שלוחי חב"ד בפר סבא עם ראש העיר יהודה בן חמו (ארכיון)
הסיעה מתכוונת לפרוש מהקואליציה אם מועצת העיר תאשר את החלטת ועדת הכספים. סיימון גולדמן: ''אם אין לי השפעה על הנעשה בקואליציה, לא אוכל להישאר ולשמש חותמת גומי על מעשים הפוגעים בציבור בוחריי''

סיעת שינוי, בראשות סגן ראש העירייה סיימון גולדמן, מאיימת להתפטר מהקואליציה. זאת בעקבות החלטת ועדת הכספים העירונית לאשר הקצאת קרקע לתנועת חב''ד.

ביום ראשון השבוע אישרו חברי ועדת הכספים העירונית הקצאת קרקע לתנועת חב''ד. כיום שוכרת התנועה מבנה ברחוב ויצמן, והיא הגישה בקשה לעירייה לקבל הקצאת קרקע לצורך הגדלת פעילותה הציבורית בעיר.

כבר לפני מספר שבועות פנו גולדמן, יחד עם חברו לסיעה גיא בן-גל, לראש העירייה, יהודה בן חמו, בדרישה שלא לאשר את הקצאת הקרקע לתנועה, בטענה כי מדובר בתנועה קיצונית הפועלת למען החזרה בתשובה, וכי העירייה לא צריכה להיות שותפה למעשים מסוג זה.

למרות בקשתם אושרה הקצאת הקרקע בוועדת הכספים העירונית, כשכל חברי הוועדה שנכחו בישיבה, מלבד בן-גל, הצביעו בעד ההקצאה. גולדמן הודיע השבוע כי במידה שהקצאת הקרקע לחב''ד תאושר גם על ידי מועצת העיר, בישיבת המועצה שאמורה להתקיים בשבוע הבא, תפרוש סיעת שינוי מהקואליציה.

גולדמן: ''אם מועצת העיר, בראשות בן חמו, תאשר את הקצאת הקרקע לתנועה משיחית וקיצונית כמו חב''ד, קרקע השייכת לתושבי כפר סבא, לא נוכל להישאר בקואליציה. אם אין לי השפעה על הנעשה בקואליציה, לא אוכל להישאר ולשמש חותמת גומי על מעשים הפוגעים בציבור בוחריי. בכל מקרה אין בכוונתי לוותר על תפקידיי כיו''ר הוועדה לאיכות הסביבה וכיו''ר בפועל של דירקטוריון החברה הכלכלית''.

בנוסף להיותו יו''ר הוועדה לאיכות הסביבה והחברה הכלכלית משמש גולדמן גם כסגן ראש עירייה בשכר. גולדמן סירב להתייחס לשאלה האם בכוונתו להתפטר מהתפקיד, אך ההערכות הן כי גולדמן לא יתפטר מאף תפקיד, מלבד מהקואליציה, וכי יש בכוונתו לחכות לניסיון הדחתו על ידי בן חמו.

אם יחליט בן חמו להדיח את גולדמן מתפקידו כסגן ראש העירייה וכיו''ר החברה הכלכלית, תצטרך ההחלטה לקבל את אישור חברי מועצת העיר וחברי דירקטוריון החברה הכלכלית, אך מקורבים לגולדמן מעריכים כי הדחה כזו לא תאושר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.