שלמה מן | יום ב' ניסן ה׳תשפ״א 15.03.2021

לא שגרתי: עשרות יתומות חגגו בת מצווה במתכונת וירטואלית

"בת מצווה לייב" מילא את מקום האירוע השנתי המסורתי, המתקיים בדרך כלל בכ"ב שבט לציון ולכבוד הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, רעייתו של הרבי • השנה, עקב מגבלות הקורונה, נקבע מועד השמחה הגדולה לכ"ה אדר, יום הולדתה של הרבנית הצדקנית. המתכונת – מקוונת, ההשקעה – אדירה ויוצאת דופן, וההצלחה – מרגשת ומסחררת
לא שגרתי: עשרות יתומות חגגו בת מצווה במתכונת וירטואלית
צילומים: כולל חב"ד

אתגרי הקורונה מציבים רגעים לא שגרתיים במעגל החיים. כזה היה 'בת מצווה לייב', תכנית מקוונת מושקעת כמותה לא התקיימה מעולם, יוזמת "קרן מרומים" וארגון החסד כולל חב"ד, לכבודן וכיום שמחתן של עשרות נערות יתומות מכל רחבי הארץ. "בת מצווה לייב" מילא את מקום האירוע השנתי המסורתי, בת מצווה ארצי המתקיים בדרך כלל בכ"ב שבט לציון ולכבוד הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, רעייתו של הרבי, לצד בר המצווה השנתי המתקיים מידי שנה בי"א ניסן, סמוך ליום הולדתו של הרבי. השנה, עקב מגבלות הקורונה, נקבע מועד השמחה הגדולה לכ"ה אדר, יום הולדתה של הרבנית הצדקנית. המתכונת – מקוונת, ההשקעה – אדירה ויוצאת דופן, וההצלחה – מרגשת ומסחררת!

הייתה שם הרבנית ימימה מזרחי שהציתה את הרגש, הזילה נטפי נוחם ועידוד ללב כולן; והיתה המנחה והאמנית מיכל לויטין, שהעלתה את כולן לפסגת השמחה; והיוצרת המפעילה טייבי קרסיק, שהרקידה והפעילה בסדנה אמנותית מושקעת את כל המשפחות, שעברו כך מפעילות לפעילות ונהנו בכל רגע.

גולת הכותרת היתה, ערכה מושקעת ביותר, שנארזה והוכנה באופן מדוקדק עבור כל המשתתפות – ונשלחה אליהן במשלוח מיוחד ובמסירה אישית. הערכה, כללה ארגז שהאירוע כולו נכלל בתוכו: כל ציוד העריכה והקישוט הנדרשים כדי שהבית יהפוך ל"חלק אינטגרלי" מהאירוע; מארזים מסודרים עבור כל הפעלה ותכנית במסיבה. וכמובן כיבוד משובח, ומארז "הפתעה" שכלל מתנות אישיות, יקרות ערך, לבת המצווה ולמשפחתה. "התוצאה לא אכזבה" מספר ר' יצחק מרטון, מהנהלת חסד מנחם מענדל, "ההשקעה והתכנון המדוקדק הצליחו לגרום לכך, שבמקום לערוך עשרות שולחנות במיקום גיאוגרפי אחד, באולם או גן אירועים – הבתים של כל המשפחות הפכו לאולמי שמחה חגיגיים, והאירוע התקיים בבת אחת ובצוותא בעשרות נקודות שונות ברחבי הארץ".

והיו לא מעט התפתחויות מרגשות ובלתי מתוכננות. כך למשל בבית אחת מבנות המצווה, כאשר שעות אחדות לפני תחילתו של האירוע הגיעה בשורת ה"חיובי" ואם המשפחה נאלצה להיכנס לבידוד והאירוע "התפצל" אף יותר, לשתי נקודות חגיגיות בתוככי אותה הכתובת... ומשפחה יקרה נוספת, בה האם נישאה מחדש ובדיוק בבוקר יום האירוע, כ"ה אדר, זכו שנולדה להם בת – וגם כאן, האירוע המשפחתי "התפצל" כאשר האמא והתינוקת החדשה משתתפות ממחלקת היולדות, ובת המצווה הנרגשת חוגגת מהבית.

האירוע, שמומן כמיזם משותף של "קרן מרומים" ו"כולל חב"ד", מצטרף לפעילות הענפה של "חסד מנחם מענדל", החטיבה החינוכית בכולל חב"ד. צוות האגף עומד בקשר רצוף במעגל השנה עם כ-800 משפחות שילדיהן זוכים לתמיכה לימודית חברתית ורגשית בדרך המאפשרת להם להשקיע באופן מקסימלי בלימודים ובמידת הצורך לגייס מורים פרטיים וחונכים ואף טיפולים רגשיים ופעילות העצמה מגוונת. במסגרת האגף נערכת מידי שנה פעילות ממוקדת לבני ובנות מצווה, פרי יוזמת השליח הרב יצחק משען יו"ר הארגון היהודי "בית" מס. פאולו ברזיל. "השנה באופן מיוחד", אומר מנהל כולל חב"ד העולמי הרב שלום דוכמן "אנו רואים חשיבות עצומה בפעילות הזו, שמתקיימת תוך כדי התמודדות עם הקורונה. אנו עדים ל"מלחמת השגרה" של כל משפחה וכל בת, על הסגרים התכופים המשפיעים כל כך על השגרה, על סיפורי בידוד, תחלואה והחלמה; כעת הזמן לשמח ולשמוח יחד, בתקווה שהתקופה הקשה מאחורינו ורק שמחה וטוב יהיו מנת חלקנו".

במהלך האירוע התחבר הרב דוכמן באמצעות "זום" ובירך בחום ורגש רב את הבנות ואף הודה בשם המשפחות להנהלת קרן מרומים ולכל העוסקים במלאכה. לבסוף, בישר להן כי ממש כעת הוא נוסע אל האוהל הק' ויזכיר לברכה את כל הבנות ומשפחותיהן על ציונה של הרבנית חיה מושקא. בסיום המופע, קיבלו כל הבנות מתנות יקרות ערך ואף שלחו את ההחלטה הטובה שקיבלו על עצמן לכבוד הבת מצווה.

לתכנון הערכה המושקעת שנשלחה למשפחות, על חלקיה ומגוון תכולתה, עמל צוות חברת "פינסון" מכפר חב"ד. ועל הפקת האירועים וכל הצדדים הטכניים, ניצחו בהצלחה מרובה חברת "צבעים הפקות"  בניהולם של ר' מני לרר ור' ישראל נאבול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.